2013-10-15, 10:30
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vad är det för fel i att försvara sin egen kultur, historia och folkgrupp? Varför ska Sverige blandas upp i en grå sörja med ond, bråd, död? Många av dom som kommer hit vill ju ändå inte integreras ialla fall så varför detta vansinne hela tiden där det skall ropas på ännu mera invandrare och flyktingar. Vad skulle egentligen Sverige förlora på att vara etniskt rent och bevara sin egen särart? Vad är det för fel på det Svenska och Svenskarna? Jag kan då inte se något skäl för mångkultur eller att det på något sätt skulle vara bättre än det rent svenska och att satsa på sin egen folkgrupp. Det kostar bara massa pengar och lidande.
Citera
2013-10-15, 10:38
Bannlyst
Varför? För högre uppsatta personer inom politiken gör allt för att muta till sig positioner som i sin tur ska generera personliga välstånd, pengar och dylikt.

Den som gör "mest" för de krigsskadade blir glorifierade och Reinfeldt skäms inte när han ska vara "värst". "Titta EU så duktig jag är! Vi tar emot fler än vi klarar av, men vi tar ändå emot dessa!", "Var är mitt ben någonstans?" *voff*

Svenskarna sväljer allt med hull och hår, ett mer naivt folkslag får man leta efter.
Citera
2013-10-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnatioMemoriae
Varför? För högre uppsatta personer inom politiken gör allt för att muta till sig positioner som i sin tur ska generera personliga välstånd, pengar och dylikt.

Den som gör "mest" för de krigsskadade blir glorifierade och Reinfeldt skäms inte när han ska vara "värst". "Titta EU så duktig jag är! Vi tar emot fler än vi klarar av, men vi tar ändå emot dessa!", "Var är mitt ben någonstans?" *voff*

Svenskarna sväljer allt med hull och hår, ett mer naivt folkslag får man leta efter.

hahahaa underbart!

Har faktiskt inget emot mångkultur, men man märker att det är något seriöööst fel på Sverige och vår regering när vi tar in så jävla många invandrare och vi kan inte ens sköta om dem? Inte heller har vi ett rättssystem som fungerar.

Gör som mig, fly landet. Mycket varmare här och gräset ÄR grönare på andra sidan
Citera
2013-10-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Vad är det för fel i att försvara sin egen kultur, historia och folkgrupp? Varför ska Sverige blandas upp i en grå sörja med ond, bråd, död? Många av dom som kommer hit vill ju ändå inte integreras ialla fall så varför detta vansinne hela tiden där det skall ropas på ännu mera invandrare och flyktingar. Vad skulle egentligen Sverige förlora på att vara etniskt rent och bevara sin egen särart? Vad är det för fel på det Svenska och Svenskarna? Jag kan då inte se något skäl för mångkultur eller att det på något sätt skulle vara bättre än det rent svenska och att satsa på sin egen folkgrupp. Det kostar bara massa pengar och lidande.

Tror du i din enfald att jul,påsk, lucia, halloween mfl är ursprunglig svensk kultur ?

Tror du att Sverige är etniskt rent ? Vi har haft betydande invandring sedan 1500-talet.

Vad är Sveriges egen särart ? avser du individer eller geografisk yta ?
Citera
2013-10-15, 11:24
Medlem
Varför är det så svårt för dig att acceptera att Sverige och svenskarna har en egen kultur och särart? Varför är vi det enda folket på jorden som inte kan erkännas som en folkgrupp värd att bevara? Du verkar inte ifrågasätta kurdernas rätt till sin kultur och särart?
Citera
2013-10-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klorex
Varför är det så svårt för dig att acceptera att Sverige och svenskarna har en egen kultur och särart? Varför är vi det enda folket på jorden som inte kan erkännas som en folkgrupp värd att bevara? Du verkar inte ifrågasätta kurdernas rätt till sin kultur och särart?

Peka på något som är ursprunglig svensk kultur ? Som inte är influerat av omvärlden.
Citera
2013-10-15, 11:28
Medlem
Traskade säkert hit 100000 negrer/år på 1500-talet ..
Pucko.

Du ser ingen skillnad mellan efterblivna somalier som inte duger till nå eller arbetskraftinvandring från norden ?

Edit
Klart de finns influenser från andra länder.
Det är heller ingen fara så länge man inte översvämmar landet med negrer
Citera
2013-10-15, 11:29
Medlem
3lysiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
hahahaa underbart!

Har faktiskt inget emot mångkultur, men man märker att det är något seriöööst fel på Sverige och vår regering när vi tar in så jävla många invandrare och vi kan inte ens sköta om dem? Inte heller har vi ett rättssystem som fungerar.

Gör som mig, fly landet. Mycket varmare här och gräset ÄR grönare på andra sidan

Vilket land flyttade du till min gode herre?
Citera
2013-10-15, 11:33
Medlem
positivitizers avatar
Kanske för att de rasmedvetna judarna inte vill att andra folkslag ska bli rasmedvetna... vilket är lite underligt då judarna hela tiden gnäller om anti-semetism, hur kan man vara rasmedveten och samtidigt klassas som ett semitiskt folk? För i religioner finns ju inte kunskaper om ras/folk-lära.

Slutsats: Hyckleri.
Citera
2013-10-15, 11:34
Medlem
Juggernawts avatar
Frågan är inte ifall det finns någon svensk kultur - frågan är ifall vi vill importera massa avskräden och medeltidskulturer till landet.
Citera
2013-10-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Peka på något som är ursprunglig svensk kultur ? Som inte är influerat av omvärlden.

Varför skulle jag det? Om du inte vet vad som är svensk kultur så är du antagligen efterbliven och då har jag inte lust att försöka lära dig något. Men du verkar alltså vara av den uppfattningen att en kultur får inte vara influerad av något utifrån för att få kallas kultur? Så en Masaj som dricker en cola blir alltså plötsligt helt identitetslös i dina ögon?
Citera
2013-10-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klorex
Varför skulle jag det? Om du inte vet vad som är svensk kultur så är du antagligen efterbliven och då har jag inte lust att försöka lära dig något. Men du verkar alltså vara av den uppfattningen att en kultur får inte vara influerad av något utifrån för att få kallas kultur? Så en Masaj som dricker en cola blir alltså plötsligt helt identitetslös i dina ögon?

Vad jag säger är att all kultur påverkas om ett antal år är säkert eldfesten etc något som varje svensk firar lika självklart som jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in