Mexiko City på väg att att legalisera marijuana

flashback.se

De politiska ledarna i Mexiko City har tröttnat på drogkartellernas våld i staden, som till stora delar finansieras av marijuana. Nu förbereder man en legalisering, för att på så sätt ta makten och vinsten från kartellerna.

Läs hela artikeln
2013-10-29, 13:30
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Du fattar väl att CB'n är den största intäkten? Sure dom blir av med lite cash. Men Kokainet, Amfetaminet, LSD, Bensos och ja, ALLT har dom ju fortfarande kvar.

När cannabis blir lagligt tenderar folk att gå från Alkohol > Cannabis samt Tyngre droger > cannabis.

Så dels förlorar de en jävla stor bit av inkomsten samtidigt som inkomsterna från rest. drogerna minskar genom att folk börjar bruka cannabis istället.

Sen är bara cannabis legalisering ett första steg i att få en humanare narkotikapolitik, svagare kriminella drogorganisationer. Avkriminalisering av andra droger, legalisering i produktionsleden av olika droger m.m.

http://www.washingtonpost.com/blogs/...els-in-charts/

Smått intressant artikel och det handlar om hur droglagarna i USA påverkar Mexiko. Ganska stor påverkan må jag säger. Blir en fröjd att se hur landet blir påverkat när de själva legaliserar. Blir det en period då USA fullkomligt svämmar över av droger inom några år, innan USA blir tvungna att agera vuxet?
Citera
2013-10-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronRandy
Yess!! Fan va härligt att se att fler och fler faktiskt stannar upp och tänker lite. Det är så uppenbart att det här är det enda sättet att approacha hela situationen att det är sjukt hur fler inte fattat än.

Sluta ljug. Det där är helt enkelt inte sant. Alltså, du måste inte ljuga bara för att visa ditt missnöje. Det är okej att tycka olika, men försök då i så fall att bygga upp en radikal och logisk åsikt. Det här är något du bara greppat ur luften, vilket är så uppenbart att du bara skämmer ut dig själv och är en extremt dålig poster child för alla anti-legaliserare i samhället.
Vad har du för bevis att jag skulle ljuga? Inga! Jag ljuger inte.
Citera
2013-10-29, 17:15
Medlem
Lime-Islets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apaa

Vad har du for bevis pa att det du pastar ar sant da?
Citera
2013-10-29, 18:07
Medlem
Citat:
Du har ju inga bevis för det du påstår, det är den som påstår något har bevisbördan. Annars kan jag säga att det finns en tekanna i omloppsbana runt solen, mellan jorden och mars. Den är för liten för våra teleskop att se så jag kan inte bevisa att den finns där, men eftersom du inte kan bevisa att den inte finns där, så finns den där.
Citera
2013-10-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Du har ju inga bevis för det du påstår, det är den som påstår något har bevisbördan. Annars kan jag säga att det finns en tekanna i omloppsbana runt solen, mellan jorden och mars. Den är för liten för våra teleskop att se så jag kan inte bevisa att den finns där, men eftersom du inte kan bevisa att den inte finns där, så finns den där.
Jag vet vad som är sanningen i alla fall. Cannabisidioter är strulpellar utan dess like.
Citera
2013-10-29, 18:39
Medlem
Citat:
Jag vet vad som är sanningen i alla fall. Cannabisidioter är strulpellar utan dess like.
Du låter religiös när du säger "jag vet vad som är sanningen" utan att bevisa det. Du får tycka vad du vill men man stiftar inte lagar på grund av personliga åsikter och erfarenheter.
Citera
2013-10-29, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Du låter religiös när du säger "jag vet vad som är sanningen" utan att bevisa det. Du får tycka vad du vill men man stiftar inte lagar på grund av personliga åsikter och erfarenheter.
Det är tur att vi har dom lagarna vi har här i Sverige. Stiftat av personer med kunskap som säger att Cannabis är farligt.
Senast redigerad av apaa 2013-10-29 kl. 19:05.
Citera
2013-10-29, 20:50
Medlem
Citat:
Det är tur att vi har dom lagarna vi har här i Sverige. Stiftat av personer med kunskap som säger att Cannabis är farligt.

Lagarna som stiftades var inte faktabaserade.

F.ö så verkar apaa vara ett troll eller en person med vissa störningar som inte borde vara tillåten att vara i samhället.

Det kan man se här:https://www.flashback.org/t2241294

Han verkar hata knark, men även personer som använder det.

Då borde han hata sig själv då han verkar bruka/missbruka både benso och nikotin.
Citera
2013-10-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Lagarna som stiftades var inte faktabaserade.

F.ö så verkar apaa vara ett troll eller en person med vissa störningar som inte borde vara tillåten att vara i samhället.

Det kan man se här:https://www.flashback.org/t2241294

Han verkar hata knark, men även personer som använder det.

Då borde han hata sig själv då han verkar bruka/missbruka både benso och nikotin.
Skall du snacka om störningar. Narkotikamissbrukare som du får ofta olika störningar av knarket.

Det spelar ingen roll vad du säger. Lagar är lagar och lagar är till för att följas. Och kan du bevisa att Sveriges narkotikalagar inte är grundat på fakta?
Citera
2013-10-30, 00:14
Medlem
IronRandys avatar
Citat:
Skall du snacka om störningar. Narkotikamissbrukare som du får ofta olika störningar av knarket.

Det spelar ingen roll vad du säger. Lagar är lagar och lagar är till för att följas. Och kan du bevisa att Sveriges narkotikalagar inte är grundat på fakta?

Äsch, det här kommer inte leda någonstans. Du är inte kopplad att kunna ha en diskussion om ämnet. Du är som många andra helt insnöad på vad media/dina föräldrar har sagt till dig under din uppväxt, och har aldrig lärt dig tänka själv. Eller så är du ett troll och då finns det ju inte heller någon anledning att försöka diskutera med dig.
Citera
2013-10-30, 01:04
Medlem
Citat:

Några av skälen:

Citat:
Ursprungligen postat av fhosho
Citat från Harry J. Anslinger som var mannen som i stort sett gjorde cannabis olagligt i USA på 1930-talet.

" “There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others.”

“…the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races.”

“Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death.”

“Reefer makes darkies think they’re as good as white men.”

“Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing”

“You smoke a joint and you’re likely to kill your brother.”

“Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind.”

Man är mindre störd om man gillar att skada andra människor, än att göra vad man vill med sitt liv så länge andra inte drabbas?
Citera
2013-10-30, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Några av skälen:

Man är mindre störd om man gillar att skada andra människor, än att göra vad man vill med sitt liv så länge andra inte drabbas?
Den där trötta texten har jag sett förut som du citerade. Det där är åsikter och inte fakta. Visa mig en studie i ämnet istället. Pundarjävlar skadar andra människor hur mycket som helst. Källa: http://www.mcclatchydc.com/2013/05/2...en-linked.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in