Citat:
Ursprungligen postat av
Bellint
Du har tjatat om att få pengarna utbetalade och får först summan som extra utbetalning, sen samma summa en gång till på lönen. Där föll god tro-argumentet. Att du inte kan betala har inte med saken alls att göra. Bara att betala och se glad ut, annars kommer en faktura och det går till inkasso. Så trötta de ska vara på lönekontoren på sånt där tjafs.
Det är inte sant. Våra lönespecar är så fruktansvärt invecklade. Det är ingen som förstår dessa förutom personerna som sköter lönerna. ackordlöner indelade i olika områden, olika timlöner beroende på avdelning samt en massa olika OB-löner. Mitt argument vad gäller god tro är fullt rimligt och helt sant.
Att jag inte har pengar och kan betala förstår jag givetvis att det inte spelar någon roll, det var bara något jag nämnde i inlägget här.
Detta är egentligen så mycket större än 738:-, det saknas pengar på samtliga anställdas löner VARJE månad och om man påpekar detta så är man inte längre välkommen. Givetvis är facket inblandat och förhandlar hit och dit, detta är inom bemmaningsbranschen. Jag hade utan att tveka betalat tillbaka den här summan om det inte varit för att de ställt till så mycket problem tidigare med löner osv. Jobbat där över två år och det saknas ngn % på varje lön (Ja, det är mitt eget fel att jag inte sagt till eller gjort något tidigare).