Citat:
Ursprungligen postat av
xGurkmeja
Alla droger pverkar hjrnan, men det som lagras lngre i kroppen efter cannabisbruk r icke aktiva cannabinoidmetaboliter.
Precis, de r passiva, och det r just det som r farligt. Se vidare mitt resonemang om minne nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrackThis
Du lyssnar inte.
Narkotika r en drog som r illegal att bruka/inneha/slja. Alkohol r en drog. Man har bara valt att lta den vara legal pga politiskt tryck. Av samma anledning r andra droger olagliga. Det har inte att gra med att "narkotika" r olagligt fr att det skulle vara farligare alkohol.
Cannabis r inte skadligare n alkohol, inte p ngot vis.
Du sger allts att alkohol inte pverkar minnet? Hur var det med minnesluckan ifrn den vta helgen?
Du och jag har precis lika bra koll p att ngonting r lagligt fram tills dess att det legaliseras. So far so good. Det jag menar om minnespverkan r inte minnesluckor utan att cannabisbruk pverkar minnesprocessen som sdan, dvs. ven inlrningsprocesser och liknande. Hjrnans naturliga utveckling hmmas och rent krasst kan sdant du anvnder hjrnan till under cannabispverkan inte terkallas till frontalloben nr du r nykter (dvs cannabisen r passiv), utan fordrar ett nytt rus. Fy fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Snkningen av Finlands alkoholskatt gjorde det den var mnad fr, den minskade alkoholimport frn baltiska grannlnder och sledes ven kriminaliteten kring det. Det betyder kade intkter till Finlndska staten. Sen vet jag inte om en kning frn 9.3 liter per person till 10.8 per invnare och r r en drastisk kning.
Du tittar p fel r. kningen r frn 8 liter, och vi snackar ren alkohol. Visst, liknelsen blir lite haltande, det erknner jag, men det var inte jag som drog in alkohol i karusellen.