2013-11-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, jag tycker det ser ut som fet-Elvis i Napoleonkostym? Att kombinera ikoner som Elvis och Napoleon är typiskt kitsch, precis som resten av inredningen. Men jag kan ju ha fel...
Ja då tyckte jag det färgglada huset med "arrangerad" eld var mer befriande smaklöst än det påkostade parhuset i Helsingborg (som ska vara renoverat 2011 - jippi, gästtoa är nästan ny!)
Citera
2013-11-13, 09:54
Medlem
Moffins avatar
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...ang-98-1440199

Det här med text på väggen är ju inne nu

Undrar om det är ägaren själv som kladdat? Det verkar som om majoriteten av tavlorna i huset är målad av samma person och ja.. jag tycker inte det känns så märkligt att hen inte får sålt det..

Jag gissar dock på att hen är en han med tanke på vilken obscen mängd axe-duschtvål det står i badrummet. Jag räknar minst sju??
Citera
2013-11-13, 10:44
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

Undrar om det är ägaren själv som kladdat? Det verkar som om majoriteten av tavlorna i huset är målad av samma person och ja.. jag tycker inte det känns så märkligt att hen inte får sålt det..

Jag gissar dock på att hen är en han med tanke på vilken obscen mängd axe-duschtvål det står i badrummet. Jag räknar minst sju??

Vad fint skrivet på hans vägg: "Övergrepp i rättssak"...

Känns lite som att i det huset säljs av de där Flashbackmedlemmarna som skapar trådar om att moderatorerna är judar och tror att det bakom varje varning finns någon hemlig sammansvärjning...

Nakna kvinnor verkar vara favoritobjektet på tavlorna, så gällande det har han ju en ganska god smak. Ser man till utförandet så håller inte det samma klass.

Kanske, men bara kanske, borde man ställa undan paket med flingor etc innan man tar foton?
Citera
2013-11-13, 11:12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, jag tycker det ser ut som fet-Elvis i Napoleonkostym? Att kombinera ikoner som Elvis och Napoleon är typiskt kitsch, precis som resten av inredningen. Men jag kan ju ha fel...

Okej
jag vet inte kan bara inte få ihop koppling mellan Elvis och Napoleon bara och varför då dessa skule kombineras... därför jag var lite fundersam
Citera
2013-11-13, 11:40
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:

Oroande, oavsett om det är ägaren som kluddar sitt eget hus, eller om han har en mentalsjuk granne som kluddar på huset. Att det finns tidigare kludd som målats över tyder på det senare. Kan läsa nåt som ser ut som "fan" två målningar ner och "Motjan" (?) en målning ner. När de här bilderna togs så har man inte orkat måla över igen. Det borde man gjort om man vill ha sålt.
Senast redigerad av Kvackelikvack 2013-11-13 kl. 11:43.
Citera
2013-11-13, 11:43
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Oroande, oavsett om det är ägaren som kluddar sitt eget hus, eller om han har en mentalsjuk granne som kluddar på huset.. Att det finns tidigare kludd som målats över tyder på det senare. När de här bilderna togs så har man inte orkat måla över igen. Det borde man gjort om man vill ha sålt.

jaha det var i trä, jag trodde först det var av sten/tegel sån där vitt man har på en del hus
då hade de fått använda högtrycksspruta
Citera
2013-11-13, 14:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Okej
jag vet inte kan bara inte få ihop koppling mellan Elvis och Napoleon bara och varför då dessa skule kombineras... därför jag var lite fundersam

Jag tycker Nappe ser ut som Nappe gjorde? Men även mitt otränade öga kan ha fel, det är sånt här man har Clay Allison till!
Citera
2013-11-13, 16:19
Medlem
Skidaddles avatar
Allt för utsikten:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10...agen-8-5883076

Dock lämnar ju det arkitektoniska uttrycket en del att önska. En kökkenmödding av utbyggnader och utskjutande tak och fönster i olika storlek som inte passar ihop med varandra.
Citera
2013-11-13, 16:20
Medlem
Skidaddles avatar
Ett fritidshus på fyrtio kvadrat för fyra och en halv miljon:

http://www.hemnet.se/bostad/fritidsh...agen-5-5817620

Ja, jag tycker det är helt sinnessjukt...
Citera
2013-11-13, 16:28
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:

Det är så trist med den typen av misär, man mår ju fan dåligt av att titta på bilderna. Känns som en gammal knarkarkvart. Nån sorts vinddriven existens som har ryckt upp sig och fått jobb, men som ändå har svårt att ta hand om sig själv. Det känns som en något paradoxal livsstil. Köksshanduk och blommor i fönstren. Men fettfläckar på väggarna vid sängen, den där solkiga soffan som jag nog inte skulle våga sätta mig i, samt bäddning utan bäddmadrass i sovrummet. Mängden Axeprylar tyder ju ändå på att han har nåt jobb att gå till nånstans. Nytt badrum 2007. Jaså, vardå nånstans? Eller menar dom att blandaren är utbytt? Det är ju tur att han målar iallafall, jag skulle gå under annars i den där miljön...
Citera
2013-11-13, 16:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag tycker Nappe ser ut som Nappe gjorde? Men även mitt otränade öga kan ha fel, det är sånt här man har Clay Allison till!

Jag följde mitt eget råd och drog till med frågan till min konstnärsvän här på Flashback och citerar in hans svar på NappElvis

Citat:
Ursprungligen postat av Snurrande hatten Clay
Vilket hem! Så 100% genomfört. Antar att det är väggmålningen vi pratar om.

Min främsta gissning är att det är Napoleon endast. Har för mig att jag sett honom avbildad med Elvisläpp förr, han kanske såg ut så.

Men det kan ju även vara en avsiktlig blandning, även om såna tilltag i en målning är väldigt svåra att genomföra på ett tydligt sätt (vilket denna diskussion är en illustration till.)

Det kan också vara att konstnären som målat Napoleon har målat mycket Elvisar på restaurangväggar, och typ får till Elvisdrag i alla ansikten han målar.

Jag är inte säker.
Citera
2013-11-13, 17:17
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag följde mitt eget råd och drog till med frågan till min konstnärsvän här på Flashback och citerar in hans svar på NappElvis

Ja, vi behöver ju inte göra det till nån prestigefråga. Poängen med konst är att folk har olika uppfattning och läser in olika saker. Med tanke på resten av kitschinredningen så är ju kopplingen till Elvis inte helt långsökt. Jag tycker fortfarande det ser ut som Elvis, men det kanske bara är jag? Bilden är ju tagen i väldigt sned vinkel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in