Citat:
Ursprungligen postat av
nnnipz
Vars vill du komma med det? […]
Ville bara kolla om du har någon aning vad du skriver om. Tack för ditt svar. Nu vet jag.
OnT
Och nu raskt över till något helt annat. Eshanbladet har i veckan grävt fram lite gammalt från SD (Åkerlund). Det är därför som jag här och nu stolt presenterar vad AB skrev något år tidigare i samma ämne.
Redan mars 2000 skrev AB att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. Särskilt lyfter man fram det faktum att
invandrare är överrepresenterade när det gäller våldtäkt. Vidare skriver AB att
invandrare begår fler brott än svenskar i relation med sin andel av befolkningen. Aftonbladet skriver också att
invandrarna är överrepresenterade i samtliga brottskategorier men
när det gäller grövre brott är invandrarnas överreprentation ännu högre.
Som
bakgrund till att invandrares överrepresentation i brottssatistiken anger man bl a en hög andel
långvarigt arbetslösa och bidragsberoendet.
En invandrare berättar att fler och fler människor har tagits in i Sverige utan att man först kollat ”om de verkligen får plats”. Ungdomarna ser ingen framtid när de ser sina föräldrar som aldrig får jobb och inte heller lär sig bättre svenska. Det och andra saker i miljön gör att
brott blir en genväg till status,
en genväg till en fin BMW och en fet guldklocka.
En ung man med invandrarbakgrund säger att en del av förklaringen till invandrarnas brottslighet är den svenska lagstiftningen; att allting är så fritt i Sverige och att man i många av deras hemländer har hårdare straff. Stjäl man där blir av med handen medan man i Sverige på sin höjd riskerar hamna i fängelse som av invandrare ofta upplevs som rena lyxen.
Låt mig runda av med att konstatera att
”Det stämmer” enligt Aftonbladets publicerade artikel mars 2000.
Åkesson har rätt om kriminella invandrare.
Läs gärna artikeln i sin helhet
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0.../dokument.html