Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-16, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hamid
Det beror delvis på att polisen bygger analysdatabaser mha relations-rådata från skatteverket där de misstänker 1000 svarta för varje misshandel som äger rum. Misstankarna släpper de inte förrän den skyldige (oftast en vit snubbe) blivit dömd.

Ursäkta; Menar du att BRÅ bygger uppgifter baserat på SKV´s uppgifter?
Citera
2013-11-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Ursäkta; Menar du att BRÅ bygger uppgifter baserat på SKV´s uppgifter?

Nej, polisen skrev jag. I sina utredningar. Misstankeregistret? Ringer det någon klocka?
Citera
2013-11-16, 23:19
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passw0rd
Jag visste det!

Tänk att han inte hade förvanskat siffrorna. Undrar vart BBC fick uppgifterna ifrån.

Dock rätt sjukt att det skulle vara vanligare att anmäla invandrare än svenskar.

BBC är en notorisk lögnarkanal, kika in:
http://biasedbbc.proboards.com/

de är bara betydligt bättre på att luras än våra Svenska amatör"journalist"propagandister.
Uppgifterna drar de fram ur sitt arsle eller så får de dessa från amatörerna i Sverige som sedan visade sig bli problematiskt för BBCs trovärdighet. I vilket fall som helst, så trodde de att det skulle ge vinst att luras men istället så gick de i sin egna fälla.

Skickligt BBC skickligt...
Citera
2013-11-16, 23:20
Bannlyst
Citat:
Nej, polisen skrev jag. I sina utredningar. Misstankeregistret? Ringer det någon klocka?

Det är jävligt oklart vad du egentligen menade i inlägg 118. Förklara gärna.
Citera
2013-11-16, 23:25
Medlem
Citat:
Det är jävligt oklart vad du egentligen menade i inlägg 118. Förklara gärna.

Jag svarade bara på Intelligenskvots inlägg om statistik på andel misstänkta, låt oss ta det igen:

Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenskvot
Extremt seglivad myt. I BRÅ 2005:17 blev exempelvis 26% av gruppen "Övriga Afrika" misstänkta för brott under en femårsperiod. Tittar man på männen, hela livistiden, och mörkertal är det inte alls omöjligt att siffran hamnar över 50% som kommer att begå brott.

Citat:
Det beror delvis på att polisen bygger analysdatabaser mha relations-rådata från skatteverket där de misstänker 1000 svarta för varje misshandel som äger rum. Misstankarna släpper de inte förrän den skyldige (oftast en vit snubbe) blivit dömd.

Eftersom Polisen handlägger misstankeregistret så styr de över vilka som förekommer i misstankeregistret. Jag tycker jag var tydlig nog från början.
Citera
2013-11-16, 23:36
Bannlyst
Citat:
Jag svarade bara på Intelligenskvots inlägg om statistik på andel misstänkta, låt oss ta det igen:

Eftersom Polisen handlägger misstankeregistret så styr de över vilka som förekommer i misstankeregistret. Jag tycker jag var tydlig nog från början.

Förklara gärna kopplingen SKV-BRÅ-Polisen. Den är totalt ologisk och i de flesta fall totalt kriminell, enligt din utsago.

Myndigheter får inte dela information som de känner för. SKV delar nästan aldrig med sig av några uppgifter om det inte finns ett åtalsföreläggande.
Citera
2013-11-16, 23:42
Medlem
Citat:
Förklara gärna kopplingen SKV-BRÅ-Polisen. Den är totalt ologisk och i de flesta fall totalt kriminell, enligt din utsago.

Myndigheter får inte dela information som de känner för. SKV delar nästan aldrig med sig av några uppgifter om det inte finns ett åtalsföreläggande.

Vad muttrar du om? Polisen och andra myndigheter får slå i skatteverkets "navet" där de hittar uppgifter på personers närmaste släkt. Det är underlag i brottsutredningar som i sin tur är underlag till misstankeregistret som ger underlag till BRÅ? Vad är problemet med den faktan?

Varför tror du egentligen att t.ex DN kritiserar Polisens hantering av register? Det kan faktisk ha att göra med att de vill belysa att det är Polisens snedvridna handläggning av utredningar som förser instanser som t.ex BRÅ med felaktiga uppgifter som i sin tur resulterar i verktyg för diverse främlingsfientliga grupperingar i form av statistik-argument.
Senast redigerad av N.Hamid 2013-11-17 kl. 00:02.
Citera
2013-11-17, 00:13
Medlem
GostenGWs avatar
Hon stinna försöker verkligen vrida statistiken hela tiden. Kan hon inte bara säga som det är
Citera
2013-11-17, 01:03
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Oklart vad du yrar om. Oavsett så anger BRÅ att man får likartade resultat oavsett om man använder misstankeregistret eller lagföringsregistret.
Citera
2013-11-17, 01:39
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nolifer
Stopp och belägg nu!!

I Norge, jo jag hänvisar till Norsk statistik eftersom det är så svårt(omöjligt?!!) att hitta liknande om Sverige är det bland endel grupper över 20% som dömts för något brott.
Ta med det faktum att kvinnorna från dessa länder knappast begår mycket brott så kan man få det till att 40%+ av männen i vissa grupper är dömda för brott!!!

Sen så är det rätt så gammal statistik, men det lär vara något liknande fortfarande.....
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...er_6272110.svd

Kanske du och jag ser olika på vem som "sköter sig"....men några 98-99% är det inte, hur man än vrider och vänder på statistiken.

En ny studie från Kriminalvården visar att 1 procent av alla vuxna står för 63 procent av alla våldsbrottsdomar i Sverige. Ungefär hälften av alla återfallsbrott begås av en starkt brottsaktiv grupp. (dagens nyheter den 9 november 2013). Det går väldigt dåligt ihop med att 20-50 % av vissa folkgrupper skulle ägna sig åt en kriminell karriär. Då talar vi i så fall om ypperligt små grupper, inte 500000 muslimer.
Citera
2013-11-17, 01:47
Medlem
Citat:
Det är jävligt märkligt hur Aftonbladet senast drevade med att Åkesson hade fel, när de själva vet om och skrivit om hur rätt han hade. Hade de hoppats på att sveriges befolkning hade fått en masspsykos och glömt allt?

Sjukt pinsamt nu när korten ligger på bordet.

Kolla vad som händer nu i ex Kommunistkina när befolkningen har tillgång till både mobiler och internet m m. Folk vaknar ju upp ur sin masspsykos mer och mer - för var dag som går. Pk-media i Kommunistkina gör säkert vad de kan för att lägga band på folks medvetande. Men det går inte. Det går inte längre.

Och exakt detsamma sker idag i Sverige. 1993 kallade Reinfeldt det svenska folket för "Det sovande folket". (Efter har det som synes bara gått utförsbacke med Reinfeldt som numera hänger sig åt att hånle åt svenska folket från sin havererade 4-manna-pulka.) Sveriges befolkning må vara yrvaken än så länge. Men det är bara en tidsfråga tills man är klarvaken och redo att ta ställning för vilken typ av samhälle man vill leva i.

Ljugmedia kommer säkert göra sitt yttersta för fortsätta indoktrinera folket. Och staten kan FRA-övervaka befolkningen hur mycket som helst. Men det de glömmer bort är att Sverige inte är något slags ”Nordens Mordkorea” där alla verkligt oberoende d v s fria informationsvägar är blockerade.

Jag är helt övertygad om att det i Sverige så djupt rotade politikerföraktet är en typ av reaktion på det ideologiska förtrycket man utsatts för under överskådlig tid. Tidigare har man inte haft praktiska möjligheter att inhämta information på obegränsat sätt. Men det kan människor i Sverige idag. Och i takt med att allt fler lägger ut sina nät i olika kanaler kommer man upptäcka det stora Pk-bedrägeriet.

SD med Åkesson i spetsen har en viktig roll att spela när det gäller att sätta fingret på samhällets ömma punkter. Invandringen till Sverige är där säkert en mycket viktig punkt, inte minst med tanke på den ökande brottsligheten den samhällsförändringen har medfört (vilket har styrkts av fakta som presenterats i den här tråden). Jag tycker att det är bra om Åkesson lyfter fram brottsligheten också ur ett kostnadsperspektiv, men även påvisar vilket oändligt mänskligt lidande all brottslighet medför.

Vi får väl se vem som kommer snabbast i mål, Pekingankan eller Mårten gås.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-17 kl. 01:57.
Citera
2013-11-17, 02:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Jag undrar verkligen vad det är du svamlar om? BRÅ:s statistiska undersökningar bygger på fall där det finns skäligen misstänkta och identifierade personer. Det finns inga "1000 snubbar per fall", utan i regel så finns det bara en misstänkt per fall.

Citat:
Denna undersökning är således inte bara begränsad i det avseendet att den endast rör brott som anmälts till polisen. Den är därtill begränsad till de anmälda brott där det finns en identifierad person som skäligen kan misstänkas för brott. Det är således de brott som kommit in i rättssystemet i ett första skede för vidare hantering och där det finns en skäligen misstänkt gärningsman. De två datakällor som då i praktiken finns tillgängliga är registren över personer som skäligen misstänkts för brott och registren över personer som lagförts för brott.

http://www.bra.se/download/18.cba82f...h_utlandet.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in