Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
Nog för att du antagligen är väldigt vänstervriden i dina åsikter, men att kalla dessa för knivbeväpnade tonåringar är nog årets underdrift. Skulle tro att det är dessa ljushuvud som filmat när dom brutit sig in hos folk som dom inte gillar, typ folk som har andra åsikter än dessa terrorister i flyktingfrågor, samtidigt har dom slagit sönder bostäderna. Finns säkert en massa trådar här på FB om dessa små svin och deras räder. Många av dessa incidenter har inträffat i Eskilstuna och Västerås har jag för mig.
Det var utifrån NI:s deltagande jag kallade dem för knivbeväpnade tonåringar. Om det är dessa som brutit sig in hos personer de inte gillar och haft sönder andras bostäder spelar mindre roll
i det sammanhanget. Det är ju inte på grund av en oro att de under ingripandet ska slå sönder någon annans bostad som polisen valt att använda NI istället för piketen, om du förstår hur jag menar.
Men visst, det kanske var motiverat att använda NI, jag vet inte. Var det inte motiverat så är det ju i alla fall inte i hela världen.