2013-12-18, 17:41
Medlem
dencoolakattens avatar
Jag vill sjukt gärna springa Stockholm marathon nu i maj 2014. Mitt problem: man måste vara född 1996 eller tidigare. Jag är född 1997. Är det någon som har koll på hur noga de är med minimiåldern?

Tack på förhand!
2013-12-18, 17:43
Medlem
LegaliseItNows avatar
Jag vet inte riktigt, själv sprang jag när jag var 17 år (8 år sen), fast jag skulle ju fylla om 6 månader.

Annars kan du väl låta nån annan boka åt dig, tror inte det är nån som klagar, men äru säker på att du klarar det?

edit: har inget minne av att de kollade mitt leg.
Senast redigerad av LegaliseItNow 2013-12-18 kl. 17:47.
2013-12-18, 17:45
Medlem
semuors avatar
Antagligen måste du uppge när du är född osv när du reggar dig. Vet inte hur noga det kollas upp om allt stämmer osv men det borde vara ganska enkelt att ta reda på.
2013-12-18, 17:47
Medlem
dencoolakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Jag vet inte riktigt, själv sprang jag när jag var 17 år (8 år sen), fast jag skulle ju fylla om 6 månader.

Annars kan du väl låta nån annan boka åt dig, tror inte det är nån som klagar, men äru säker på att du klarar det?

Just nu har jag som längst sprungit 2 mil otränad. Jag älskar att springa distans och har vinnarskalle, därför ser jag det som en utmaning jag måste anta. Dessutom har jag ca 6 månader på mig att träna, så ja, jag tror att jag klarar det
2013-12-18, 17:54
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dencoolakatten
Jag vill sjukt gärna springa Stockholm marathon nu i maj 2014. Mitt problem: man måste vara född 1996 eller tidigare. Jag är född 1997. Är det någon som har koll på hur noga de är med minimiåldern?

Tack på förhand!
Dom är rätt noga, likaså är moderatorerna i detta forum med 18:års gräns.

Dock så är det ju inget som hindrar dig att springa maran ändå. Du kommer inte att ingå i den officiella statistiken, men att springa kan ingen hindra dig från att göra
2013-12-18, 18:04
Medlem
dencoolakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Dom är rätt noga, likaså är moderatorerna i detta forum med 18:års gräns.

Dock så är det ju inget som hindrar dig att springa maran ändå. Du kommer inte att ingå i den officiella statistiken, men att springa kan ingen hindra dig från att göra

Vänta... betyder detta att jag kan springa loppet utan att anmäla mig men inte får någon statistik eller nummerlapp?? Eller hur menar du?
2013-12-18, 18:18
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dencoolakatten
Vänta... betyder detta att jag kan springa loppet utan att anmäla mig men inte får någon statistik eller nummerlapp?? Eller hur menar du?
Precis så.
2013-12-18, 18:23
Medlem
dencoolakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Precis så.

Fantastiska nyheter! tack
2013-12-18, 18:23
Medlem
Fleurss avatar
Citat:
Maxtid och minimiålder
Manliga och kvinnliga löpare födda 1996 eller tidigare får starta.
Maxtiden är sex timmar.

Jobbigt att googla eller?
2013-12-18, 18:24
Medlem
god.childs avatar
Ts!

Föreslår kungsholmen runt i maj istället. Visserligen "bara" halvmaran men det kan nog vara en rimligare start för dig. Dessutom betydligt billigare och mindre skaderisk.
Fortsätt spring för fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in