Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-02, 02:57
Bannlyst
Hej,

Jag undrar hur jag hittar en kristen tjej, och d menar jag en riktigt kristen tjej som r trogen och varm samt en som man kan dra till kyrkan med. Inte fr att jag r kristen men inget fel men att g till kyrkan och bli frlst lite d och d s man kommer ihg hur man br vara.

Kommer ihg att jag trffade en tjej som var riktigt snygg och jtte varm samt kristen, hon var inte alls bitchig av sig vilket jag lskade, och d bestmde jag mig fr vilka jag ska springa efter

Jag sorterar alla tjejer, det spelar ingen roll om hon r snygg eller vad killar nu blir tnda av, om hennes personlighet inte r fin s kan hon lyssna p One Direktion till ngonstans. Om hon r en som gillar att festa s sger det hur vrdels hennes personlighet r att hon vill bara f fr att hon har inget att ge.
Citera
2014-01-02, 03:00
Medlem
Engagera dig i ngon frikyrka. Alla vettiga mnniskor har sedan lnge lmnat bg- och blattevurmande Svenska kyrkan som vergett alla kristna ideal. Pingstkyrkan, kanske?
Citera
2014-01-02, 03:11
Medlem
G in i nrmaste kyrka och leta vettja:D
Citera
2014-01-02, 03:17
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ140
Hej,

Jag undrar hur jag hittar en kristen tjej, och d menar jag en riktigt kristen tjej som r trogen och varm samt en som man kan dra till kyrkan med. Inte fr att jag r kristen men inget fel men att g till kyrkan och bli frlst lite d och d s man kommer ihg hur man br vara.

Kommer ihg att jag trffade en tjej som var riktigt snygg och jtte varm samt kristen, hon var inte alls bitchig av sig vilket jag lskade, och d bestmde jag mig fr vilka jag ska springa efter

Jag sorterar alla tjejer, det spelar ingen roll om hon r snygg eller vad killar nu blir tnda av, om hennes personlighet inte r fin s kan hon lyssna p One Direktion till ngonstans. Om hon r en som gillar att festa s sger det hur vrdels hennes personlighet r att hon vill bara f fr att hon har inget att ge.

Engagera dig i Svenska kyrkan, Frlsningsarmn eller ngot annat samfund. Det kan vara i kren, som frivillig till insamlingar, kyrkvrd eller etablera kontakt vid gudstjnster. Det finns ven kurser att g inom samfunden, d trffar du p mnniskor och samarbetar p ett mer naturligt stt.

Den enda frikyrkan du ska hlla dig borta ifrn r Pingstkyrkan och Jehovas, det r tv samfund som indoktrinerar dig spass att du bara blir en vt flck till slut. Jag har beskt alla samfund i Sverige och de falskaste och mest pannalistiska r Pingstkyrkan, alla kategorier, deras filosofi r att sndra och hrska. De r vldigt insmickrande till att brja med men med tiden kommer du att inse hur sjukt hela deras organisation r uppbyggd. Frn deras avskilda sm celler till toppstyrningen i USA finns en agenda som all vrldens skerhetstjnster borde titta nrmare p eftersom de har som ml att sprida sin lra till alla och ta ver herravldet. Det finns mycket att lsa om det p ntet.

Besk de olika samfunden och bilda dig en egen uppfattning innan du gr ditt val, du kommer f mnga nya rliga vnner om du vljer rtt samfund och frsamling. Krleken mter du skert men att jaga den r som att krama kvicksilver i handen, du frlorar den bara d.

Lycka till vad du n fretar dig.

mvh
Citera
2014-01-02, 03:21
Medlem
Fegyvereks avatar
Brja volontrarbete i olika freningar kopplade till svenska kyrkan? Soppkk, ungdomsverksamheter, bingo etc

Samtidigt som du letar efter den du sker, gr du gott fr andra Lr ju gra det hela nnu bttre nr du tills slut finner henne.
Citera
2014-01-02, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Engagera dig i Svenska kyrkan, Frlsningsarmn eller ngot annat samfund. Det kan vara i kren, som frivillig till insamlingar, kyrkvrd eller etablera kontakt vid gudstjnster. Det finns ven kurser att g inom samfunden, d trffar du p mnniskor och samarbetar p ett mer naturligt stt.

Den enda frikyrkan du ska hlla dig borta ifrn r Pingstkyrkan och Jehovas, det r tv samfund som indoktrinerar dig spass att du bara blir en vt flck till slut. Jag har beskt alla samfund i Sverige och de falskaste och mest pannalistiska r Pingstkyrkan, alla kategorier, deras filosofi r att sndra och hrska. De r vldigt insmickrande till att brja med men med tiden kommer du att inse hur sjukt hela deras organisation r uppbyggd. Frn deras avskilda sm celler till toppstyrningen i USA finns en agenda som all vrldens skerhetstjnster borde titta nrmare p eftersom de har som ml att sprida sin lra till alla och ta ver herravldet. Det finns mycket att lsa om det p ntet.

Besk de olika samfunden och bilda dig en egen uppfattning innan du gr ditt val, du kommer f mnga nya rliga vnner om du vljer rtt samfund och frsamling. Krleken mter du skert men att jaga den r som att krama kvicksilver i handen, du frlorar den bara d.

Lycka till vad du n fretar dig.

mvh

Hur kan du pst att Pingstkyrkan r s hemsk? Du har varit p fel stlle d. De r mycket vnliga och snlla i den frsamlingen. Hur kan du ens jmfra denna frsamling med Jehovas vittne? Dessutom ska du veta att Gud har mnga namn och ett av namnen r just Jehova har jag ftt hra hromdagen som senast.
Citera
2014-01-02, 03:48
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benafors
Hur kan du pst att Pingstkyrkan r s hemsk?
Du har varit p fel stlle d. De r mycket vnliga och snlla i den frsamlingen.
Hur kan du ens jmfra denna frsamling med Jehovas vittne?
Dessutom ska du veta att Gud har mnga namn och ett av namnen r just Jehova har jag ftt hra hromdagen som senast.

Jag har som sagt beskt ett flertal samfund, beskt framlingar och umgtts med mnniskor inom bl.a. de kritiserade frsamlingarna och exemplen har varit alltfr mnga fr att det ska vara ett enskilt problem. Jag skrev om deras vnliga bemtande i det frra inlgget men det finns en annan sida nr det gller Pingsvnnerna och den bad jag Ts ska information om sjlv p ntet och genom att beska de olika samfunden.
Det r inget problem att jmfra de tv frsamlingarna om man ser p hur de indoktrinerar sina medlemmar.
Jo, alla religioner har olika namn p Gud men vad har det fr betydelse fr Ts nr han vill umgs med mnniskor och trffa sin stora krlek, det viktigaste r vl att han blir lycklig och knner att han tillhr ngot som tillfredsstller hans tro.

mvh
Citera
2014-01-02, 03:55
Bannlyst
Tackar fr alla svar!

@Hestapo Vad heter filmen som du har som profilbild? Mste se den igen.
Citera
2014-01-02, 03:59
Medlem
lingonkakas avatar
G och flrta p fredagskvllarna nr de str och delar ut gratis pannkakor till folk!
Citera
2014-01-02, 08:43
Moderator
Sun Rulers avatar
Tror att denna trd kanske passar bttre i forumet fr relationer och samlevnad n i religion. Fr se om moderatorerna dr vill ta emot den. /Mod
Citera
2014-01-02, 08:49
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ140
Hej,

Kolla Zoosk!

Hittar snygga serisa kristna brudar dr. Helt fel fr mig dock som r totalt oseris.
Citera
2014-01-02, 09:00
Medlem
Lunaticxs avatar
k till Thailand, dr hittar du skert en fin och snll tjej som kommer att stda, lagga matt t dig och ven konvertera till kristendomen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in