Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-01, 19:06
Medlem
SuperPuttes avatar
Gott nytt år!

Tipsar om ett addon som kan rädda dig från ditt eventuella facebook-beroende och liknande tidskonsumerande sidor - kort sagt du börjar bli produktiv på jobbet, och återupptäcker flickvän och barnen igen
Addonet heter LeachBlock https://addons.mozilla.org/sv-se/fir...on/leechblock/ och är ett absolut måste i varje seriös surfares verktygslåda.

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Hörde att man med adblock och elementhidinghelper även kan boklera sportsidorna på AB. Vet någon hur det går till?
Dunno. Men, jo men, ja, ja mensan, LeachBlock fixar det ju så enkelt åt dig.
Se mitt bildbevis http://imgi.se/image.php?di=YFP5

Edit:
LeachBlock är också det ultimata självcensureringsverktyget!
Roade mig nyss med att hindra mig själv från att kunna läsa Robert Aschberg's och Jan Guillou's krönikor på Aftonbladet utom på tisdagar mellan 17.00-18.00.... Naturligtvis fixar Leachblock detta!
Mitt blodtryck kommer att normaliseras nu när jag slipper läsa dessa herrars dumheter
http://imgi.se/image.php?di=2DKT
Senast redigerad av SuperPutte 2014-01-01 kl. 19:49.
Citera
2014-01-10, 01:36
Medlem
Sista tiden tycker jag att det har blivit allt vanligare att ctrl+vänsterklick inte fungerar på sidor, utan istället öppnar länken i samma tab. Irriterande då jag använder denna lösningen nästan hela tiden. Finns det någon fix som tvingar firefox att alltid öppna ctrl+vänsterklick i en ny flik.
Citera
2014-01-10, 15:23
Medlem
McCarthy01s avatar
Har mot min vilja tillfälligt bytt till Google Chrome då Firefox har börjat hänga sig när jag går in på sidor med mycket bild- och filmmaterial som t.ex. facebook, Youtube m.m. Har kollat att jag har de senaste verionerna av Flash player och Shockwave så det är inte det som är problemet. När jag går in på t.ex. facebook så hänger sig Firefox och jag måste stänga ner, varpå en ruta kommer fram där det står att programmet inte svarar och jag väljer då "Avsluta nu".

Sen kommer det en kraschrapport som säger att FF har stött på problem. Har aldrig haft de problemen med FF innan. När jag bytte till Chrome så funkade det hur bra som helst. Men vill ändå ha FF eftersom alla mina lösenord finns sparade där.
Citera
2014-01-10, 18:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Har mot min vilja tillfälligt bytt till Google Chrome då Firefox har börjat hänga sig när jag går in på sidor med mycket bild- och filmmaterial som t.ex. facebook, Youtube m.m. Har kollat att jag har de senaste verionerna av Flash player och Shockwave så det är inte det som är problemet. När jag går in på t.ex. facebook så hänger sig Firefox och jag måste stänga ner, varpå en ruta kommer fram där det står att programmet inte svarar och jag väljer då "Avsluta nu".

Sen kommer det en kraschrapport som säger att FF har stött på problem. Har aldrig haft de problemen med FF innan. När jag bytte till Chrome så funkade det hur bra som helst. Men vill ändå ha FF eftersom alla mina lösenord finns sparade där.

Vilken version använder du i dagsläget? Har du provat att välja en äldre version, te.x 20.0?
Citera
2014-01-10, 21:03
Medlem
Brain Damages avatar
Jaha, ok, då... Jag ska bidra till FB:s ekonomi, men hur tusan undantar jag FB i Adblock Plus 2,4?
Citera
2014-01-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Jaha, ok, då... Jag ska bidra till FB:s ekonomi, men hur tusan undantar jag FB i Adblock Plus 2,4?
Du klickar på ABP-ikonen och väljer "Disable on flashback.org"
Citera
2014-01-11, 02:09
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Sista tiden tycker jag att det har blivit allt vanligare att ctrl+vänsterklick inte fungerar på sidor, utan istället öppnar länken i samma tab. Irriterande då jag använder denna lösningen nästan hela tiden. Finns det någon fix som tvingar firefox att alltid öppna ctrl+vänsterklick i en ny flik.
Använd TabMixPlus, där kan du ställa in det på många sätt. I ditt specifika fall är sökvägen till paradiset Inställningar>Tabbar>TabMixPlus options>Mouse>Mouse clicking>Ctrl-click
Citera
2014-01-11, 02:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
firefox 26, hur ändrar jag antalet dagar som ff kommer ihåg besökta länkar?
Citera
2014-01-11, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Använd TabMixPlus, där kan du ställa in det på många sätt. I ditt specifika fall är sökvägen till paradiset Inställningar>Tabbar>TabMixPlus options>Mouse>Mouse clicking>Ctrl-click
Tack. Nu ska jag bara komma ihåg ett par sidor som krånglade så jag får testat det ordentligt.

Har sökt lite sedan jag postade och detta är tydligen en bug som varit känd sen 2002, och mycket riktigt har fler personer rekommenderat TabMixPlus så jag misstänker att det kommer fungera fint. Mitt misstag var att jag bara antog att problemet var nytt och sökte google under bara sista året, eller t o m månaden.
Citera
2014-01-11, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
firefox 26, hur ändrar jag antalet dagar som ff kommer ihåg besökta länkar?
Om jag förstår din efterfrågan riktigt borde Expire history by days fungera. Jag har själv "clear history when exit" och då kommer firefox inte ihåg några länkar mellan varje uppstart.
Citera
2014-01-11, 10:13
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Du klickar på ABP-ikonen och väljer "Disable on flashback.org"
Jag har ingen ABP-icon
Citera
2014-01-11, 10:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar