Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-11, 10:59
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Jag har ingen ABP-icon
Det har du visst! Han gömmer sig bara lite
Testa som Cyrus föreslår att kontrollera att tilläggsfältet (addon bar) är förbockad (ABP-konen brukar lägga sig där). Du kan högerklicka på någon ikon du har så ser du det.
Kolla även om ikonen inte hamnat i Anpassa... (samma sak, högerklicka på en ikon), om den låg dår kan du dra och släppa den på ett lämpligt ställe.
Citera
2014-01-11, 16:44
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Det har du visst! Han gömmer sig bara lite
Testa som Cyrus föreslår att kontrollera att tilläggsfältet (addon bar) är förbockad (ABP-konen brukar lägga sig där). Du kan högerklicka på någon ikon du har så ser du det.
Kolla även om ikonen inte hamnat i Anpassa... (samma sak, högerklicka på en ikon), om den låg dår kan du dra och släppa den på ett lämpligt ställe.
Ja, där var den. Tack.
Citera
2014-01-11, 20:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Om jag förstår din efterfrågan riktigt borde Expire history by days fungera. Jag har själv "clear history when exit" och då kommer firefox inte ihåg några länkar mellan varje uppstart.
Det ska finnas som inställning i firefox, förr låg det öppet men har försvunnit i senare uppdateringar :/

Redigerat:
http://blog.bonardo.net/2010/01/20/p...ync-expiration
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-01-11 kl. 20:49.
Citera
2014-01-11, 22:49
Medlem
Jag får damp. Jag har alltid tidigare haft så att när jag öppnar en ny flik så visas de där 9 rutorna med de mest besökta sidorna. Nu helt plötsligt funkar inte det längre, och när jag öppnar en ny flik så kommer det fram någon jävla "AVG Secure Search"... Hur får jag till så jag hade tidigare? Hittar inte någonstans.
Citera
2014-01-12, 05:23
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibba
Jag får damp. Jag har alltid tidigare haft så att när jag öppnar en ny flik så visas de där 9 rutorna med de mest besökta sidorna. Nu helt plötsligt funkar inte det längre, och när jag öppnar en ny flik så kommer det fram någon jävla "AVG Secure Search"... Hur får jag till så jag hade tidigare? Hittar inte någonstans.
Du har fått ett sk adware.
Kolla bättre nästa gång du installerar ett sk gratis-program. Oftast "bifogas" ett extra program (för att finansiera ditt "gratis" program, men kan enkelt väljas bort i installationsprocesssen. Alltså klicka inte slentrianmässigt på "nästa"-klappen, läs noga igenom vad som kommer att installeras om du godkänner det så slipper du problemen.
1. Gå till Windows kontrollpanel, försök avinstallera "AVG Secure Search"...
2. Hjälper inte det så ladda ned AdwCleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Rekomenderar AdwCleaner starkt (du kan ju ha annat skräp utöver det du redan känner till...)
AdwCleaner funkar så här: Du stänger ned alla andra öppna program först, sedan kör du programmet, klickar på "Scan", när den är klar klicka på "Clean". Datorn startas därefter om automatiskt och en lista kommer att visas över vad som rensats bort.
Citera
2014-01-12, 08:10
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilken version använder du i dagsläget? Har du provat att välja en äldre version, te.x 20.0?

Ska testa med det. Visste ej att det gick att ladda ned äldre versioner.
Citera
2014-01-12, 08:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Ska testa med det. Visste ej att det gick att ladda ned äldre versioner.

Jodå, här kommer alla releaser -> ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/
Citera
2014-01-12, 09:12
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jodå, här kommer alla releaser -> ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/
Men, det är väl ologiskt att problemet skulle lösas med en äldre FF-version? I så fall borde ett par miljoner arga FF-användare gnälla just nu?
Jag har vid något enstaka tillfälle fått backa Flashplayer till en tidigare version men det berodde på en generell bugg i Flashplayern. Flash är kända för att vara lite skakiga ibland..... Men inte Firefox.

Misstänker man ett lokalt problem, så leta lokalt först!
Jag skulle testat med att:
1. lägga till en ny profil - den är "ren". Funkar det då (vilket det brukar...) så är problemet att leta i
2. FF's cache (rensa den!) Ctrl + Shift + Delete Vanligt problem... och enkelt att fixa.
3. eller något av dina tillägg (addons). Uppdatera dem först. Stäng sedan av dem, en efter en tills det funkar. Gamla addons som inte uppdaterat på länge av sin uppfinnare är ofta "broken"
4. kolla dina plugins, ta bort de du inte använder längre och uppdatera de övriga.
Citera
2014-01-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Du har fått ett sk adware.
Kolla bättre nästa gång du installerar ett sk gratis-program. Oftast "bifogas" ett extra program (för att finansiera ditt "gratis" program, men kan enkelt väljas bort i installationsprocesssen. Alltså klicka inte slentrianmässigt på "nästa"-klappen, läs noga igenom vad som kommer att installeras om du godkänner det så slipper du problemen.
1. Gå till Windows kontrollpanel, försök avinstallera "AVG Secure Search"...
2. Hjälper inte det så ladda ned AdwCleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Rekomenderar AdwCleaner starkt (du kan ju ha annat skräp utöver det du redan känner till...)
AdwCleaner funkar så här: Du stänger ned alla andra öppna program först, sedan kör du programmet, klickar på "Scan", när den är klar klicka på "Clean". Datorn startas därefter om automatiskt och en lista kommer att visas över vad som rensats bort.

Tack, det löste problemet! Ska även kolla AdwCleaner.
Citera
2014-01-13, 21:08
Medlem
urwalds avatar
Hallå!
Behöver hjälp med att avblockera Flashback i AdBlock Plus 2.4 och AdBlock Edge 2.0.9 i Firefox. Har kllat Adblock's hemsida, googlat och kollat på tutorials på Youtube men jag har inte de knappar och flikar som finns på hittade hjälpsidor. Om jag klickar på "Filterinställningar" i AdBlock Plus händer ingenting, i AdBlock Edge får jag upp ett nytt fönster med mina filterprenumerationer, har försökt att göra nytt filter "@@https://www.flashback.org/" men det annonserna är fortfarande blockerade ._.

mvh
Tacksam för hjälp
Citera
2014-01-14, 18:04
Medlem
Tja urwald!

Avblockerade själv Flashback igår med Adblock Plus 2.4.

Jag klickade på den röda runda ADP-loggan, hos mig sitter den längst ner till vänster på skärmen ovanför Windows startknapp, då dyker det upp en ruta med div.alternativ. Ett av dessa är Använd inte på Flashback, här klickar du och sedan är det klart.

Vet ej om det var denna lösning du fick när du sökte men det fungerade för mig.
Citera
2014-01-16, 06:15
Medlem
SleighBellss avatar
Den här frågan hamnade nog i fel tråd men eftersom jag använder FF och inte är vidare teknikkunnig så chansar jag här!

Jag läste en blogg varpå bloggaren valde att ta bort alternativ stänga av en del av den för sina läsare, jag skulle verkligen vilja få ta del av det han skrev och jag vet att det på nåt vis skall gå att visa hur den sidan såg ut för ett tag sedan. Har sett det postats gamla Aftonbladet och Flashback artiklar som sedan länge försvunnit, dock har jag själv ingen susning om hur man går till väga så jag skulle uppskatta lite hjälp!

Här är blogginlägget,
http://braidstache.tumblr.com/post/3...-thorins-beard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in