Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-05-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtrollarinte
Dom skickar ut bugfixen för disablade addons i tidigt skede via studier.

Det här funkade för mig.Under inställningar i sekretess & säkerhet.Kryssa i Tillåt Firefox att skicka teknisk interaktionsdata till Mozilla och därefter kryssa i Tillåt Firefox att installera och köra studier.

Nu funkar mina addons.

Ja, nu har dom fixat det!
Citera
2019-05-04, 19:45
Medlem
Annacondas avatar
https://blog.mozilla.org/addons/2019...ns-in-firefox/

Jag <3 uBlock Origin! Kan inte klara mig utan den

.
Citera
2019-05-04, 20:09
Medlem
RobieBwois avatar
Edit: Det kunde man ge sig fan på, kunde kryssa i skiten efter jag skrev detta. Fixat för mig med andra ord.
Senast redigerad av RobieBwoi 2019-05-04 kl. 20:14.
Citera
2019-05-04, 21:42
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Enligt ett meddelande från deras forum.

At about 6:10 PST we received a report that a certificate issue for Firefox is causing add-ons to stop working and add-on installs to fail.

Our team is actively working on a fix. We will update as soon as we have more information.

Edit:

Högtryck nu på deras suooirtforum.

429 Too Many Requests
Tack för infon, ja då får man undvika att surfa för mycket nu, är inte kul när skärmen ser ut som ett flipperspel med hysteriska mängder reklam.
Eller så får man köra med "opera" tills de fixat problemet för där funkar tilläggen.
https://www.opera.com/sv

Citat:
Ursprungligen postat av Jagtrollarinte
Dom skickar ut bugfixen för disablade addons i tidigt skede via studier.

Det här funkade för mig.Under inställningar i sekretess & säkerhet.Kryssa i Tillåt Firefox att skicka teknisk interaktionsdata till Mozilla och därefter kryssa i Tillåt Firefox att installera och köra studier.

Nu funkar mina addons.
Inte här, efter att ha klickat i de två rutorna så får jag olika svar på de olika tilläggen vid försök att installera dem
ublock origin = firefox har förhindrat den här hemsidan från att fråga om du vill installera programvara på datorn, och så två svars möjligheter tillåt/tillåt inte.
Trycker man på tillåt så får man svaret - tillägget som hämtades från denna sidan kunde inte installeras eftersom det verkade som filen blivit korrupt.

DuckDuckGo Privacy Essentials = Hämtningen misslyckades. Kontrollera din anslutning.

Firefox62.0.2 (32-bitars)

Edit:
Restarta Firefoxen och då kom tilläggen tillbaka efter en stund, passa på att avaktivera "Tillåt Firefox att skicka teknisk interaktionsdata till Mozilla och därefter kryssa i Tillåt Firefox att installera och köra studier."
Får se hur länge det funkar eller om man måste tillåta Firefox att snoka.
Senast redigerad av beaver_se 2019-05-04 kl. 22:16.
Citera
2019-05-05, 01:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kommer de här tilläggsproblemet fixa sig eller tvingas man till uppdatering av firefox?
Citera
2019-05-05, 03:53
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda

Jag <3 uBlock Origin! Kan inte klara mig utan den

.
Tack, nu funkar det på Android.
Citera
2019-05-05, 05:44
Medlem
Helvete. Fungerar fortfarande för mig. Kör Debian Linux och FF 60.6.1esr.
Citera
2019-05-05, 22:48
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
eller tvingas man till uppdatering av firefox?
66.0.4 släpptes för några minuter sedan, ska förhoppningsvis ha åtgärdat problemen och alla plugins återställda om man inte fifflat med dem för mycket.
Citera
2019-05-05, 23:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
66.0.4 släpptes för några minuter sedan, ska förhoppningsvis ha åtgärdat problemen och alla plugins återställda om man inte fifflat med dem för mycket.
Inte så vansinnigt sugen på att uppdatera för varje gång börjar tillägg strula och fler problem introduceras :/
Citera
2019-05-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inte så vansinnigt sugen på att uppdatera för varje gång börjar tillägg strula och fler problem introduceras :/
Är inte jag heller. Kör ff 64.0.2 så länge det går känns det som då jag inte fick ordning på tabbarnas läge när jag uppgraderade. Firefox är för j-iga på att inte lyssna på användarna och envisas med att tabbar ska ligga högst upp där dom ligger helt fel enligt många. Varför liksom inte införa en möjlighet att själv välja. Dom gör bara folk förbannade. Annars älskar jag firefox och tycker det är enkelt att använda. Men ska vi få en rättning av detta utan att behöva uppgradera? För om vi måste det så lämnar jag nog skeppet nu och söker nåt annat.
Citera
2019-05-06, 16:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12

Det är bara en temporär fix.

Läs mer och man finner även lite tips hur man kringgår detta problem.

Citera
2019-05-08, 11:28
Medlem
Går det att fixa att Firefox inte prioriterar historik och bookmarks i web-baren. Den prioriterar sökresultat om man inte börjar med första bokstaven i addressen.

Tar bara denna som exempel:
https://i.imgur.com/5m3LH3F.png

Har bookmarked skyscanner.se . Skriver jag 'sky' i web-baren så kommer adressen till skyscanner.se upp högst upp. Men skriver jag 'scanner' så kommer det först 4 sökresultat, och skyscanner.se först på femteplats.
Just skyscanner-exemplet är inte så jobbigt, men använder många sidor som tex ab1.exempel.com, kan då inte skriva exempel, utan måste skriva ab1 för att den ska komma högst upp.

Går detta att fixa (inställningar eller addon), eller är det en funktion som helt enkelt saknas i Firefox?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in