Citat:
Ursprungligen postat av
IQ140
Hej,
Jag undrar hur jag hittar en kristen tjej, och d menar jag en riktigt kristen tjej som r trogen och varm samt en som man kan dra till kyrkan med. Inte fr att jag r kristen men inget fel men att g till kyrkan och bli frlst lite d och d s man kommer ihg hur man br vara.
Kommer ihg att jag trffade en tjej som var riktigt snygg och jtte varm samt kristen, hon var inte alls bitchig av sig vilket jag lskade, och d bestmde jag mig fr vilka jag ska springa efter
Jag sorterar alla tjejer, det spelar ingen roll om hon r snygg eller vad killar nu blir tnda av, om hennes personlighet inte r fin s kan hon lyssna p One Direktion till ngonstans. Om hon r en som gillar att festa s sger det hur vrdels hennes personlighet r att hon vill bara f fr att hon har inget att ge.
Hej IQ 140.
Ser att du har ftt en hel del bra tips hur du kan trffa kristna tjejer. Frstr ocks att du har en lite speciell personlighet. Tror inte det behver vara ett problem, jag har sjlv en person med Aspergers i familjen. Men jag tror du ska ta en funderare p hur du ska umgs med det andra knet s att det s a s blir till bdas gldje.
Tycker du ska frga dig ngra saker:
Frstr att du tycker intelligens r viktigt, och att du har en hg IQ. Hur bemter du andra mnniskor i det avseendet? Om du r med en tjej som du uppfattar har lgre IQ, blir det d din roll att lra henne en massa saker och tillrttavisa henne? Det r inte skert att det r lika uppskattat som du kanske tnker dig. Respekterar du personer fast de inte vet snt som du vet? Bra s fall. Tl du att bli motsagd? Tl du att ha fel? Behver man kunna, fr snt hnder ven den bste. Tl du att tjejen r smartare n du p vissa omrden? Snt r faktiskt svrt att undvika ven fr en vldigt smart person (jag talar frsts av egen erfarenhet!).
Du tycker en tjej som gillar att festa r vrdels fr hon vill bara f och har ingenting att ge. Sen sger du att du vill ha en snygg och varm tjej med bra personlighet. Du har sjlv en tydlig kravlista, s vad tror du hon kommer begra av dig i gengld? Ta reda p det om du r osker. Och fundera p om du har det. Kanske finns det annars saker/ egenskaper som du kan jobba p? Det gr det fr flertalet personer milt uttryckt.
Om tjejen har en medveten trosuppfattning, hur tror du d hon uppfattar din instllning att g till kyrkan och bli frlst lite d och d? Inte som srskilt trovrdig, r min gissning. Ungefr som att nn skulle komma till Mensa och vilja spela bingo. Det kan nog vara bra om du tminstone har en egen uppfattning, s du uppriktigt kan utbyta tankar med henne.
Lycka till!