Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-04, 10:13
Medlem
A.Stjaernbloms avatar
Kristna tjejer binder sig snabbt i livet s det gller att du r snabbt ute. Bli ledare p ett konfirmationslger och brja smstta p andra ledare eller ngon i konfirmationsgruppen.
Citera
2014-01-04, 14:46
Medlem
VagDags avatar
Knutby frsamling.
Citera
2014-01-04, 14:51
Medlem
Din Morsas avatar
Vstafrika. Nigeria/Senegal/Gambia/Elfenbenskusten/Kamerun/Burkina Faso.
Vifta med mjligheten att komma till vst och bli frsrjd och du kommer att kunna vlja och vraka mellan (kristi) brudar
Citera
2014-01-06, 19:16
Medlem
godboys avatar
Generellt finns det ett verskott av kvinnor inom det kyrkliga vsendet s att trffa ngon dr r ingen omjlighet. Men en sak ska du veta: att tjejerna kommer vilja att du r (ls krva) troende fr att det ska bli en relation. Och det med all rtt! De r ju med i sin frsamling av en anledning.

Jag tror de bsta frutsttningarna r att g till en frikyrka. Men kolla grna upp den innan, vilken mlgrupp som gr dr. Finns vldigt ungdomsinriktade frsamlingar och frsamlingar som har en ldre krets och blandade frsamlingar.

Sen kan man inte per automatik utg frn att alla frikyrkor r sekter (som vissa verkar tro), det r ett ftal som r det. Sen r det ju inte s att om du rkar g till en mer suspekt kyrka att du kommer bli "omprogrammerad" p ett par besk.

Sen finns det ytterligare en felaktig uppfattning om frikyrkan, att de flesta som gr dr r fre detta missbrukare. Det r en helt felaktig uppfattning. Det r gott om vlutbildade mnniskor (akademiker) i mnga av frsamlingarna.

Min rekommendation r beska ngra frsamlingar och knna av klimatet. Det r inte farligt att g till frikyrkan. Knner du efter ett par gnger att detta inte knns bra gr du bara vidare till nsta. Du fr helt enkelt g p din magknsla. Lita p din egen knsla och bedmningsfrmga s kommer inte det bli ngra problem. 99.9% av frsamlingarna tycker bara att det r kul att det kommer nya beskare! Det r dessutom vanligt att det alltid r ngra nya p varje gudstjnst eller mte.

Sen ska du inte tro att tjejerna r ngra mesar i de frikyrkliga frsamlingarna! De str ofta med bda ftterna p jorden och har skinn p nsan! Killarna r en annan femma, de r ofta ganska kuklsa (om du ursktar uttrycket) och veliga och har inte alltid en egen sikt om saker och ting, medan ofta tjejerna inte skrder orden.

Jag kommer sjlv frn vrden utanfr kyrkan och jag kan tala om fr dig att de flesta tjejer hr vill ha killar som inte r veliga och oskra, utan trevliga killar som nd str fr sin sikt. En frutsttning att det ska fungera r ju att du sjlv r troende. Men om du trffar en tjej inom frikyrkan s r det mycket troligt att hon kommer vara dig trogen, frutsatt att du r henne trogen.
Citera
2014-01-06, 23:36
Medlem
Livets ord r en sekt dr par bildas blixtsnabbt. Majoriteten av dom gifter sig innan 20 bara fr att f knulla.

Dom arrangerar skallade bibelskolor dr frldrarna tvingar in barnen i dessa banor, dr dom hjrntvttas av lrare dr det inte finns ngot som helst utrymme av kritiskt tnkande.

De ungdomar som inte "tvingas" in i bibelskolan gr in endast pgrund av ett utanfrskap dr individen knner sig utanfr det som ses som nskvrt. Oftast handlar det om ett socialt utanfrskap.

Mnga av dessa individer r vldigt snedvridna och jvligt hala. Och dom blir absolut inte bttre mnniskor pga av deras kyrkliga engagemang, utan tvrtom. Dom bygger p sig och finner ett stt att "dma" ut mnniskor, utan att dom inte har ngon som helst vetskap om personen/sakfrgan.

/Teck
Senast redigerad av tecknet 2014-01-06 kl. 23:50.
Citera
2014-01-12, 13:41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tecknet
Livets ord r en sekt dr par bildas blixtsnabbt. Majoriteten av dom gifter sig innan 20 bara fr att f knulla.

Dom arrangerar skallade bibelskolor dr frldrarna tvingar in barnen i dessa banor, dr dom hjrntvttas av lrare dr det inte finns ngot som helst utrymme av kritiskt tnkande.

De ungdomar som inte "tvingas" in i bibelskolan gr in endast pgrund av ett utanfrskap dr individen knner sig utanfr det som ses som nskvrt. Oftast handlar det om ett socialt utanfrskap.

Mnga av dessa individer r vldigt snedvridna och jvligt hala. Och dom blir absolut inte bttre mnniskor pga av deras kyrkliga engagemang, utan tvrtom. Dom bygger p sig och finner ett stt att "dma" ut mnniskor, utan att dom inte har ngon som helst vetskap om personen/sakfrgan.

/Teck

Ja, det finns frsamlingar som r osunda. Drfr tycker jag att man br knna sig fr innan man vljer att g med i en. MEN det finns vldigt mnga bra frsamlingar som str fr goda vrderingar och sunt levende utan att vara sekteristiska, sen finns det de som r mer kontrollerande och styrande och detta br man vara uppmrksam p nr man letar frsamling. Sen r det ju viktigt att frsamlingens trossats stmmer verens med de vrderingar man sjlv har. Sen behver man ju inte hlla med om allt fr den saken skull. Som jag tidigare skrev, g p magknsla. Om man r troende ska man inte vara rdd fr att g runt till olika frsamlingar och knna sig fr. Knns det efter ett tag att de vill brja kontrollera dig s sg i frn till att brja med, annars kan man alltid dra vidare.
Citera
2014-01-12, 13:52
Medlem
theGrus avatar
Om du bor i Stockholm kan du ta dig till Sdermalmskyrkan. Har vnner dr som r snlla, varma och roliga. Fr mig r dom som "vanliga" mnniskor (sen har jag i vrigt inte s stor koll p Sdermalmskyrkan mer n att dom har viss connection till Livets ord). Men ska du lyckas dr ska du g med i frsamlingen och vara riktigt religis. Annars verkar deras mening med livet vara att gifta sig och skaffa barn s tidigt som mjligt. Och alla hller sig till samma karl hela livet.
Citera
2014-01-12, 15:17
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theGru
Om du bor i Stockholm kan du ta dig till Sdermalmskyrkan. Har vnner dr som r snlla, varma och roliga. Fr mig r dom som "vanliga" mnniskor (sen har jag i vrigt inte s stor koll p Sdermalmskyrkan mer n att dom har viss connection till Livets ord). Men ska du lyckas dr ska du g med i frsamlingen och vara riktigt religis. Annars verkar deras mening med livet vara att gifta sig och skaffa barn s tidigt som mjligt. Och alla hller sig till samma karl hela livet.

Att de har en koppling till Livets Ord r inget att vara orolig ver. De r inte mer annorlunda idag n Pingst. Jag har hrt mycket gott om Sdermalmskyrkan, men jag bor inte i Sthlm.
Citera
2014-01-12, 23:04
Medlem
theGrus avatar
goodboy
Jo, mina vnner och andra som jag trffat frn Sdermalmskyrkan r vldigt trevliga personer. Och jag menade inget speciellt med att dom har kopplingar dit, tnkte bara nmna. Ngot som kanske kan vara lite konstigt fr en utomstende r att mnga av dem talar i tungor...
Citera
2014-01-14, 15:16
Medlem
Hjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ140
Hej,

Jag undrar hur jag hittar en kristen tjej, och d menar jag en riktigt kristen tjej som r trogen och varm samt en som man kan dra till kyrkan med. Inte fr att jag r kristen men inget fel men att g till kyrkan och bli frlst lite d och d s man kommer ihg hur man br vara.

Kommer ihg att jag trffade en tjej som var riktigt snygg och jtte varm samt kristen, hon var inte alls bitchig av sig vilket jag lskade, och d bestmde jag mig fr vilka jag ska springa efter

Jag sorterar alla tjejer, det spelar ingen roll om hon r snygg eller vad killar nu blir tnda av, om hennes personlighet inte r fin s kan hon lyssna p One Direktion till ngonstans. Om hon r en som gillar att festa s sger det hur vrdels hennes personlighet r att hon vill bara f fr att hon har inget att ge.

Hej IQ 140.

Ser att du har ftt en hel del bra tips hur du kan trffa kristna tjejer. Frstr ocks att du har en lite speciell personlighet. Tror inte det behver vara ett problem, jag har sjlv en person med Aspergers i familjen. Men jag tror du ska ta en funderare p hur du ska umgs med det andra knet s att det s a s blir till bdas gldje.

Tycker du ska frga dig ngra saker:

Frstr att du tycker intelligens r viktigt, och att du har en hg IQ. Hur bemter du andra mnniskor i det avseendet? Om du r med en tjej som du uppfattar har lgre IQ, blir det d din roll att lra henne en massa saker och tillrttavisa henne? Det r inte skert att det r lika uppskattat som du kanske tnker dig. Respekterar du personer fast de inte vet snt som du vet? Bra s fall. Tl du att bli motsagd? Tl du att ha fel? Behver man kunna, fr snt hnder ven den bste. Tl du att tjejen r smartare n du p vissa omrden? Snt r faktiskt svrt att undvika ven fr en vldigt smart person (jag talar frsts av egen erfarenhet!).

Du tycker en tjej som gillar att festa r vrdels fr hon vill bara f och har ingenting att ge. Sen sger du att du vill ha en snygg och varm tjej med bra personlighet. Du har sjlv en tydlig kravlista, s vad tror du hon kommer begra av dig i gengld? Ta reda p det om du r osker. Och fundera p om du har det. Kanske finns det annars saker/ egenskaper som du kan jobba p? Det gr det fr flertalet personer milt uttryckt.

Om tjejen har en medveten trosuppfattning, hur tror du d hon uppfattar din instllning att g till kyrkan och bli frlst lite d och d? Inte som srskilt trovrdig, r min gissning. Ungefr som att nn skulle komma till Mensa och vilja spela bingo. Det kan nog vara bra om du tminstone har en egen uppfattning, s du uppriktigt kan utbyta tankar med henne.

Lycka till!
Citera
2014-01-14, 16:40
Medlem
Kyrkan?
Citera
2014-01-15, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar
Hej IQ 140.

Frstr att du tycker intelligens r viktigt, och att du har en hg IQ. Hur bemter du andra mnniskor i det avseendet? Om du r med en tjej som du uppfattar har lgre IQ, blir det d din roll att lra henne en massa saker och tillrttavisa henne? Det r inte skert att det r lika uppskattat som du kanske tnker dig. Respekterar du personer fast de inte vet snt som du vet? Bra s fall. Tl du att bli motsagd? Tl du att ha fel? Behver man kunna, fr snt hnder ven den bste. Tl du att tjejen r smartare n du p vissa omrden? Snt r faktiskt svrt att undvika ven fr en vldigt smart person (jag talar frsts av egen erfarenhet!).

Jag brukar vl frklara saker men sen om jag har fel s gr det inget, fr jag lr mig av att ha fel och blir d glad att hon hller koll p saker och ting. Blir arg av att bli motsagd men om jag frstr varfr s blir det inga problem. Tycker det r sexigt att tjejen r smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in