Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Det undrar jag ocks, om jag ngonsin stter p henne i tunnelbanan s kommer jag att pinka i en papperskorg eller liknande, bara fr att ta reda p det!
Jag skulle gra s dr lagom mycket motstnd s att det blir kroppskontakt.
Tyckte det var helt otroligt kul hur hon helt kavat gick fram till killen som flydde efter att ha misshandlat en person och bara "du r gripen" och tog honom under armen. Hon ndde honom inte ens till axeln!
Jag kan tnka mig att nr han i sitt litet omtcknade tillstnd sg henne s tnkte "oj vilken kalaspingla!" och fljde glatt med - tills hennes kollegor tog ver och han fattade vad det handlade om, fr det r frst d han brjar protestera!
Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Jag kanske har fel hr...Men jag tror inte ens att polisen fr verskrida hastighet eller rdlysen enligt lag utan att det r personligt omdme som gller? OV fr ej kra blljus d de inte r utbildade fr det helt enkelt.
Det hela r enkelt. Polisen fr vertrda trafikregler om "tjnsten anbefaller", givetvis ska det gras med omdme. Frenklat kan man beskriva det s att har polismannen en bra anledning att bryta mot trafikregler och det sedan hnder en olycka s r det upp till klagaren att visa att det borde varit uppenbart fr polismannen att en olycka skulle ske. Av frklarliga skl s hnder det nstan aldrig. Dremot har det hnt att poliser talats och dmts fr att ha brutit trafikregler men d har det varit fr att de inte haft en godtagbar anledning att gra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
D tror du fel. De fr kra frbi rdljus om de har utryckning. Men hnder det en olycka faller det p polisfraren.
Du hr att ditt eget pstende lter ologiskt va? Hur skulle det se ut, vilken polis skulle vga bryta mot trafikreglerna om de skulle riskera att kunna bli av med jobbet och straffas om det nd skulle ske en olycka?
Citat:
Ursprungligen postat av
OV-T-bana
ANG blljus.
Det som behvs r att OV gr en utbildning fr att kra i trngande fall. Blljusutbildning/Utryckningsfrarutbildning.
Samt att det fordon som skall nyttjas utrustas, registreras och besiktas som utryckningfordon.
Sedan skall detta godknnas av trafikverket om jag ej minns fel p den punkten.
Mnga OV vill ha denna utbildning fr att skrare kunna ta sig till plats dr kollegor tryckt verfall eller annat pgende vldbrott pgr.
Men detta kostar mycket pengar och fretagen vill d ej pkosta detta. Tyvrr.
Vore mkt bra om vi kunde ha den mjligheten.
Oavsett detta s r vi nd p plats fre polis, ambulans etc 9/10 fall. Konstigt och tragiskt nog r det s.
Det r Lnsstyrelsen som beviljar tillstnd till anvndning av blljus och jag tror inte att Lnsstyrelsen tycker att det r ngon bra ide. Det finns ett antal civila fordon i Stockholm som har blljus, dribland vissa bilar hos vissa budfirmor d de ibland kr organ och blod. Sedan givetvis privatgda ambulanser. Minns ej skert men tror att ett Bagarmossens djursjukhus relativt nyligen beviljades blljus ocks.
Citat:
Ursprungligen postat av
LogMeIn
Skulle va kul att veta mer om Marinas bakgrund, var hon har jobbat ihop sitt ego som inte verkar ha ngra grnser och absolut inte har ngon uppbackning i handling.
Hon e ju frn Borlnge, nn som har ngra roliga mten med denna gigant och klippa att bertta om?
Marina, s fullstndigt underbar i senaste avsnittet! Jag tjt av skratt nr speakerrsten frkunnade "larmet gr och kollegorna rusar till undsttning" och pltsligt ser man Marina!
Roliga var nr hon krde dit, luuuugnt och frsiktigt. Drefter promenerade hon till platsen medan hennes kollega sprang som en galning. Hennes stora insats i detta avsnitt var att putta undan ngra halvt berusade fjortonriga tjejer som ville kliva p bussen. Stort!
Skulle tro att hon arbetat som frskolelrare, stderska eller butiksbitrde innan hon gjorde kometkarrir i Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av
sektledarenII
r det ngon som kan frklara hur hon kan f jobba kvar, och hur man kan acceptera att jobba ihop med henne?
Hon har ny kollega i varje avsnitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
okini2
Jag har en frga undrar om ngon kan svaret? Jo.. Om ordningsvakterna nu ska ha ungerfr samma befogenheter som polis nr det gller vid ingripande av brott osv, varfr har inte deras bilar sirener? Det skulle ju vara smidigare nr de ska ta sig frn en plats till en annan nr det r mycket trafik?. Sjlv tycker jag det r idiotiskt att det verhuvudtaget finns s jvla mycket ordningsvakter men om de nu ska g runt och gra polisens jobb kan de vl lika grna ha sirener p bilarna? Vet ngon varfr de inte har det? Eller fr ha det?
De anses inte ha det behovet. Tanken r att de utfr
bevakning, inte utryckning. ven om de faktiskt gr det ocks. Tanken r att polisen ska vara de som rycker ut om ordningsvakterna inte klarar lget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neroe
Alla tjatar om Mickan - men r inte hon med lite rdbrunt hr och glasgon (mrka markerade bgar) p TryggC den finaste nd?
Tig och hda inte! Mickan r vr flashbacktjej!
Citat:
Ursprungligen postat av
Twizz
Vissa personer som skulle komma undan med att g ut en svng. Istllet s blir dom anmlda fr vld mot tjnsteman. Vad blir det fr straff fr det?
Straffet fr vld mot tjnsteman brukar oftast landa p villkorlig dom och bter men det r vad som delas ut vid minimum av vld. Vid mer vld s kan det givetvis bli tid i fngelse. Ofta dms stkiga personer fr vld mot tjnsteman, hot mot tjnsteman och vldsamt motstnd.