Citat:
Ursprungligen postat av
fbkuuk
Det hade lika gärna kunnat varit jag som varit TS och skrivit det där för det stämmer till 100%. Jag tror att mitt bekymmer började efter mellanstadiet då jag var lite mobbad, bytte skola, och började om. Sen dess har jag socialt alltid sökt bekräftelse och därför vill jag alltid säga rätt saker för att just bli omtyckt. Just det har hängt med och spökar än idag!! hur ska jag bete mig när du gör så? vad ska jag säga när du säger så? vad ska vara det första jag säger för att du ska tycka om mig? Det är såna tankar som har följt mig sen skolan och det har helt ärligt förstört mitt liv. Jag är inte ett socialt mongo och jag anser mig inte vara ful heller, men jag har otroligt svårt att släppa loss när jag träffar nya människor och tjejer också för den delen som du nämner. Folk säger "släpp loss bara", för mig är det en omöjlighet(nykter) att göra. Jag är mellan 20-30 år nu och ser inom en framtid ingen förbättring
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har stadigt liv i övrigt med jobb, lgh, bra familj men det är detta som du skriver om som jag också saknar!
Bra skrivet TS
"Släpp loss" är ju något man hört i tid och otid när man förklarar för vänner om ens problem.. Lider med dig. Vad fan ska vi göra egentligen mer än att ifrågasätta oss själva och fortsätta leta efter personer man klickar med, förhoppningsvis någon fin tjej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eatmyshorts
Känner också igen mig i det du beskriver i många situationer. För min del har "lösningen" varit att hitta likasinnade, folk som är hyfsat medvetna, som har koll på vad som händer runt om i världen, som har liknande intressen som oftast ligger på det intellektuella planet. Folk som kan betrakta sig själva utifrån och du kan ha intressanta givande samtal med. Ska säga att det kan ta långt tid att bygga upp en "portfölj" av betydelsefulla bekantskaper och det handlar givetvis om givande och tagande. Ingen är exakt som du. Se till att inte deppa ihop under tiden utan tro på dig själv och din förmåga. Bli mer självständig, mer aktiv och försök hitta sociala sammanhang där du kan hitta de personer du tror du söker. Gör det du vill.
Det är just detta jag gör även om det inte är i någon stor utsträckning längre men när jag lär känna nytt folk känns det ungefär likadant varje gång, bara någon enstaka man klickar med. Och alltid är det en kille som har "alla hästarna i stallet" och som kan någonting om hur saker och ting fungerar.. men aldrig en tjej vilket jag hade uppskattat mer. Mina flickvänner har alla varit snälla och omtänksamma men det är de betydelsefulla samtalen som man saknade, de där konversationerna då man på riktigt faktiskt kunde skratta åt varandra.
Eller tittar man för mycket på film där konversationerna mellan man och kvinna sitter som en smäck och där kärleken möts vid ett ögonkast..
Som Diarama skriver "Att inte ha något kompisgäng, utan enbart ha massa spridda vänner" är en klockren beskrivning av mitt liv också men visst är det bättre än att inte ha någon egentligen så man kanske inte ska gnälla ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Diarama
Känner precis samma sak! Skönt att man inte är ensam. Har aldrig haft det där kompisgänget, att bara hänga med grabbarna. Det har aldrig varit jag. Självklart har man sparkat boll som liten och varit igång men jag har aldrig riktigt kommit in i gänget. Blivit en av "dem". Det är det som stör mig mest av allt i min tillvaro. Att inte ha något kompisgäng, utan enbart ha massa spridda vänner.