2014-02-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, det kan man fråga sig. Bukowskis kanske tycker att dom är för fina för det? Det finns vissa mäklarna med objekt i dom övre prisklasserna som sällan har planritningar. Mitt intryck är att det är en form av snobberi.

Personligen tittar jag knappt på objekt utan planritning, jag måste ha en ritning för att kunna förstå hur allt hänger ihop...
Kan detta vara planlösningen? Jag har inte lagt ner någon möda på att jämföra men jag googlade lite på namnet.
https://www.google.se/search?q=villa...2F%3B600%3B332

Edit. Den vita golvlampan som kallas Gräshoppa, är design av arkitekten.
Senast redigerad av lacrima 2014-02-20 kl. 20:29.
Citera
2014-02-20, 20:27
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Kan detta vara planlösningen?

Nej, jag tror inte det. Vardagsrummet är mer L-format...
Citera
2014-02-20, 20:37
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Det var fint tycker jag. Tänk att ha ett mosaikgolv i vardagsrummet. Lagt på den tiden då man la en bit i taget.
Jag tror detta är plastmatta. Man ser skarvar och slitage här och där som tyder på det.

Redan på den tiden hade man förresten rationella metoder. Jag har en mindre mängd oanvända mosaikmattor liggandes från typ 40 eller 50-talet. Bitarna sitter på en pappmatta som man blöter och skrubbar bort när det satt sig.
Citera
2014-02-20, 20:45
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
När Mad Men kom till byn. En gammal sextiotalsbungalow mitt ute i ingenstans som bara väntar på att nån ska komma dit och göra världens fräckaste bachelor pad av alltihop.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...kullen-5024267
Varför har man ett hus i den stilen mitt ute i ingenstans? Ser väldigt konstigt ut. Ett hus som på bilderna hade mått bra av att ägarna lämnat kvar lite möbler.

Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Ytterligare ett fräckt 60-talshus (well, 1959) på en udda plats. Denna gång i Hudiksvall, ritat av Greta Grossman.

http://www.bukowskisrealestate.com/t..._331057/bilder
Mosaikgolv JA! I övrigt nej tack. Snålt med bilder.
Senast redigerad av Copters 2014-02-20 kl. 20:48.
Citera
2014-02-20, 20:49
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Jag tror detta är plastmatta. Man ser skarvar och slitage här och där som tyder på det.

Redan på den tiden hade man förresten rationella metoder. Jag har en mindre mängd oanvända mosaikmattor liggandes från typ 40 eller 50-talet. Bitarna sitter på en pappmatta som man blöter och skrubbar bort när det satt sig.

Jag som var så imponerad...

Först säger ni att det är plast (ska kolla igen själv)

Sedan att det fanns färdigfabrikat redan på den tid.

Tur det inte finns planritning så jag slipper sukta efter visning :-)
Citera
2014-02-20, 21:44
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollesson
Har detta varit till salu tidigare?

Townhouse i Landskrona. Nätet runt terassen ger helt klart fängelsevibbar.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...tan-13-6010012

Vissa här blir tydligen arga över utblåst 40-60 tals inredning i hus.

Sånt här blir jag arg över. Hur i helvette kunde detta spektakel tillåtas? En mycket välbevarad gammal gata som är minst tillbaka till 1700 tal och troligen längre, namnet gamla kyrkogatan indikerar att den har en lång och intressant historia. Mycket vacker, säkert ett bra dragplåster för den lokala turismen. . Ja, inte nu längre för nu är den ju TOTALFÖRSTÖRD.

Dom grannarna, ifall de nu hade en uppfattning om vilken skatt de bebodde, måste gråta tårar av blod varje gång de ser skiten.
Citera
2014-02-20, 21:52
Medlem
Citat:
Behagar herrn skämta eller är han inte läskunnig? Golvet är av mosaik (och har golvvärme!).
Citera
2014-02-20, 22:07
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Behagar herrn skämta eller är han inte läskunnig? Golvet är av mosaik (och har golvvärme!).
Jag har läst beskrivningen, där står inget om det. Jag bara tror, utifrån att det ser ut som en skarv under bordet.
Citera
2014-02-20, 22:38
Medlem
devafandas avatar
http://www.hemnet.se/bostad/villa-3r...atan-4-5103211

Erm.... Ja.
Citera
2014-02-20, 22:46
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag har läst beskrivningen, där står inget om det. Jag bara tror, utifrån att det ser ut som en skarv under bordet.
Jag håller med. Det som nämns i pdf-beskrivningen tar nog sikte på andra ytor och den "mosaik" som ligger på golvet ser inte ut att vara sådan som skulle hålla 55 år. Skarven är dessutom svårförklarlig.
Citera
2014-02-20, 22:56
Medlem
Citat:

På en bild ligger en tygmatta framför eldstaden och på en annan bild är tygmattan borta och en bit därifrån syns en konstig fläck i mosaiken, troligen en nött plastmatta?

Det som talar emot att det är en plastmatta är ju då eldstaden (som verkar ha använts) som skulle sprättat glöd ut på golvet åtminstone så pass många ggr. att det borde synas några små mörka märken i golvet.

Skarven under bordet är mer obegriplig, om det är mosaik så kan det vara dåligt hantverk eller varför inte en spricka i fundamentet som gör att den fina mosaiken brutits i rak linje efter fogen?
Citera
2014-02-20, 22:58
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devafanda
http://www.hemnet.se/bostad/villa-3r...atan-4-5103211

Erm.... Ja.
Jag var INTE beredd på den färgen på soffan.. eller väggarna..
Ser ut som att någon har gått loss med kritor på hallgolvet. Är det en dusch eller ett badkar på ovanvåningen? Varför är det olika färger på kaklet i badrummet? 520k känns sådär. Får lägga en hel del på ny färg.
Förstår jag det rätt också att huset är belånat i och med fyra pantbrev?
Senast redigerad av Copters 2014-02-20 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in