Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-21, 22:20
  #781
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glomaldrighager
http://companycheck.co.uk/director/913064691 ger följande adress som jag gissar är från 2008 då allt man hittat än så länge inte är nyare:

Short name Victor Reynolds
Year of Birth: 1971
Director ID: 913064691
Registered Address

Smedsbacksgatan 7
Stockholm
11539
Sweden
Victor Reynolds mor bor fortfarande kvar på den adressen.
Citera
2014-02-21, 22:21
  #782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getontop
Schell är en ogift man. Säkert pga dålig andedräkt. Han har inga barn...
Rota och leta information gällande denna nya stjärna! Fick han sparken från jobbet i Skåne? Annars vet arbetsgivaren om att Schell har en ful bisyssla?


Om det är en bisyssla så krävs tillstånd från den offentlige arbetsgivare. Om så inte skett och det inkräktar på ordinarie arbete så kan man få sparken i värsta fall.

Vad har denna person gjort tidigare i livet? Har han några domar på sig? Det påverkar utan tvekan företaget
Citera
2014-02-21, 22:23
  #783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Vad menar du med det? Att för att Lexbase gjort det är det ok för svenskaskojare att göra det, eller menar du, som jag hoppas, att det är lika illa vem som än gör det?

Tycker svenskaskojare gör helt rätt som kartlägger Jonas Hägers familj och närstående. Det är ju viktigt att inte "oskyldiga" råkar illa ut. Det gäller ju att peka ut "rätt" Hägrar.

Sen är det ju så att i vissa ömmande fall så helgar ändamålet medlen och det är ju fallet här, det menar åtminstone Reclaim Justice.
Däremot är det väl lite irrelevant att fortsätta kartlägga advokaten, han har ju dragit sig ur spelet, men jag antar att det bara beror på att uppdateringen av svenska skojare släpar efter.
Citera
2014-02-21, 22:24
  #784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Okej... apropå frågan om B*ngt O*ov Häger. Jag vet inte hur släktskap ligger till men det finns vissa samrören med tidigare diskussioner ang. Lexbase och Vivalto.

Här är en rätt bra sammanfattning. B*ngt var alltså VD för Guldbrev AB vars värsta konkurrent var Clewehielmarnas SMS Guld. (Stämningar etc.). I båda fallen pratades det om oseriösa affärer etc.

http://blog.zaramis.se/2012/05/18/jo...-och-guldbrev/

Den B*ngt det pratas om har förflutet i bland annat W*llma*s Salo*ger

MEN - samme B*ngts fru sitter i styrelsen för Advokatfirman M*nnheimer Sw*rtling - såväl svenska verksamheten som deras verksamhet i Ryssland och New York, två andra advokatverksamheter samt en verksamhet som verkar vara makens pyssel.

Väl värt att kollas närmare för den som orkar. Ganska anmärkningsvärt med tanke på SMS Guld / Guldbrev...


Allt ska kollas. Hanterar advokatfirman Lex base olika ärenden?
Citera
2014-02-21, 22:25
  #785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Eftersom han är den enda i Sverige som heter så med Fredrik som tilltalsnamn så skulle jag säga, ja, där har du Lexbases nyaste suppleant och den som ska ta över Pontus roll som ansikte utåt (?).

Intressant, då han redan har ett legitimt yrke...


jag slår vad om att han INTE har anmält denna bisyssla till sin arbetsgivare.
Citera
2014-02-21, 22:35
  #786
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joesne
Tycker svenskaskojare gör helt rätt som kartlägger Jonas Hägers familj och närstående. Det är ju viktigt att inte "oskyldiga" råkar illa ut. Det gäller ju att peka ut "rätt" Hägrar.

Sen är det ju så att i vissa ömmande fall så helgar ändamålet medlen och det är ju fallet här, det menar åtminstone Reclaim Justice.
Däremot är det väl lite irrelevant att fortsätta kartlägga advokaten, han har ju dragit sig ur spelet, men jag antar att det bara beror på att uppdateringen av svenska skojare släpar efter.
Jag kan omöjligt hålla med dig. Jag ha barn i näst intill samma ålder och de ska inte belastas av mina ev (förvisso obefintliga) misstag.

Lexbase är/var en styggelse, men vi som vill beivra fortsatt verksamhet på området bör avstå att efterlikna Lexbases arbetssätt när det kommer till minderåriga. Att hänga ut resterande släkt/familj och affärskollegor har jag inga problem, men minderåriga bör vi hålla utanför om vi ska kunna anse oss bättre än Lexbase själva.
Citera
2014-02-21, 22:35
  #787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Om det är en bisyssla så krävs tillstånd från den offentlige arbetsgivare. Om så inte skett och det inkräktar på ordinarie arbete så kan man få sparken i värsta fall.

Vad har denna person gjort tidigare i livet? Har han några domar på sig? Det påverkar utan tvekan företaget

Vi vet inte ännu att det är denna person - se tidigare inlägg om man född 1944 som det mycket väl skulle kunna vara. I synnerhet givet vad som sägs i media om dennes engagemang i Royal Tours.
Citera
2014-02-21, 22:38
  #788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joesne
Tycker svenskaskojare gör helt rätt som kartlägger Jonas Hägers familj och närstående. Det är ju viktigt att inte "oskyldiga" råkar illa ut. Det gäller ju att peka ut "rätt" Hägrar.

Sen är det ju så att i vissa ömmande fall så helgar ändamålet medlen och det är ju fallet här, det menar åtminstone Reclaim Justice.
Däremot är det väl lite irrelevant att fortsätta kartlägga advokaten, han har ju dragit sig ur spelet, men jag antar att det bara beror på att uppdateringen av svenska skojare släpar efter.

Barnens pnr (i synnerhet omyndigas) etc. borde maskas - de kan inte hjälpa att de råkat få dessa föräldrar... Annars helt OK tycker jag.

Att inte kartlägga Ljunggren vore tjänstefel då muppen är inblandad i mer skumrask än större delen av resten av Sveriges advokatkår tillsammans. Det fullkomligt ramlar ut lik ur garderoben så fort man petar på Pontus Ljunggren... Och hur kom han in i ägarbilden från början - det är också en väldigt relevant fråga att få svar på.
Citera
2014-02-21, 22:43
  #789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Vi vet inte ännu att det är denna person - se tidigare inlägg om man född 1944 som det mycket väl skulle kunna vara. I synnerhet givet vad som sägs i media om dennes engagemang i Royal Tours.

Man född -44 En frimärkssamlare som bosatt sig på Malta, gillar vindkraftverk och att skoja med skatter:

"Charged with defrauding Lm50,000 in employees` tax

Fredrik Schell, 57, a Swedish company director, on Thursday was charged with misappropriating tax deducted from employees` salaries.

He pleaded not guilty to misappropriating more than Lm50,000 in tax deducted from the salaries of employees of www.travel TV plc. He was also charged with breaches of tax regulations including the failure to send tax returns and working in Malta without a permit.

Schell was detained on house arrest against a personal guarantee of Lm20,000."

Låter som en klar prospect till rövarbolaget Lexbase
Citera
2014-02-21, 22:50
  #790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenserruatt
Låter som en klar prospect till rövarbolaget Lexbase

Ja jäklar Den missade jag, snyggt jobbat!

Låter som en perfect match om det är han

...och är det honom så ska vi nog titta närmare på seglarkompisar till både Häger och advokat Ljunggrens vänner (där det också förekommer segelbåtar, utlandsbolag, ekobrott m.m.)
Citera
2014-02-21, 22:54
  #791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Ja jäklar Den missade jag, snyggt jobbat!

Låter som en perfect match om det är han

...och är det honom så ska vi nog titta närmare på seglarkompisar till både Häger och advokat Ljunggrens vänner (där det också förekommer segelbåtar, utlandsbolag, ekobrott m.m.)

http://gamla.skillingaryd.nu/skivary...utstallare.pdf

Utställare 121 - 128 -- en idolbild
Citera
2014-02-21, 23:00
  #792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenserruatt
Man född -44 En frimärkssamlare som bosatt sig på Malta, gillar vindkraftverk och att skoja med skatter:

"Charged with defrauding Lm50,000 in employees` tax

Fredrik Schell, 57, a Swedish company director, on Thursday was charged with misappropriating tax deducted from employees` salaries.

He pleaded not guilty to misappropriating more than Lm50,000 in tax deducted from the salaries of employees of www.travel TV plc. He was also charged with breaches of tax regulations including the failure to send tax returns and working in Malta without a permit.

Schell was detained on house arrest against a personal guarantee of Lm20,000."

Låter som en klar prospect till rövarbolaget Lexbase

Var det inte en segelbåt som åkte till Malta? Kan det ha varit rekryteringstur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in