Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-21, 23:03
  #793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Jag kan omöjligt hålla med dig. Jag ha barn i näst intill samma ålder och de ska inte belastas av mina ev (förvisso obefintliga) misstag.

Lexbase är/var en styggelse, men vi som vill beivra fortsatt verksamhet på området bör avstå att efterlikna Lexbases arbetssätt när det kommer till minderåriga. Att hänga ut resterande släkt/familj och affärskollegor har jag inga problem, men minderåriga bör vi hålla utanför om vi ska kunna anse oss bättre än Lexbase själva.


Jag avsåg inte heller Jonas Hägers barn, eftersom han väl inte har några, utan hans föräldrar, syskon, vänner, affärsbekanta. Fast det vore dumt att utesluta några metoder i det här kritiska läget, som blir ännu värre den dagen Lexbase dyker upp igen. Ordstävet ändamålet helgar medlen tycker jag verkligen är passande i det här sammanhanget.
Citera
2014-02-21, 23:06
  #794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joesne
Jag avsåg inte heller Jonas Hägers barn, eftersom han väl inte har några, utan hans föräldrar, syskon, vänner, affärsbekanta. Fast det vore dumt att utesluta några metoder i det här kritiska läget, som blir ännu värre den dagen Lexbase dyker upp igen. Ordstävet ändamålet helgar medlen tycker jag verkligen är passande i det här sammanhanget.

Inte barnen - det kommer att slå tillbaka politiskt sedan. Man vinner alltid i längden på att köra "rent". Risken är annars att en sådan sak som barnen används av Häger / media som motargument eller för att svartmåla motparten.
Citera
2014-02-21, 23:09
  #795
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joesne
Jag avsåg inte heller Jonas Hägers barn, eftersom han väl inte har några, utan hans föräldrar, syskon, vänner, affärsbekanta. Fast det vore dumt att utesluta några metoder i det här kritiska läget, som blir ännu värre den dagen Lexbase dyker upp igen. Ordstävet ändamålet helgar medlen tycker jag verkligen är passande i det här sammanhanget.
Nej det handlar inte om Jonas obefintliga (?) barn utan om Pontus minderåriga barn som är 8 och 10 år. Är de värdigt Flashbackgrävare att hänga ut dessa barn? Tror i vart fall inte det delas ut hedersomnämnande för detta vid nästa årsskifte...
Citera
2014-02-21, 23:15
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Nej det handlar inte om Jonas obefintliga (?) barn utan om Pontus minderåriga barn som är 8 och 10 år. Är de värdigt Flashbackgrävare att hänga ut dessa barn? Tror i vart fall inte det delas ut hedersomnämnande för detta vid nästa årsskifte...

Den infon finns redan på svenskaskojare.com
Citera
2014-02-22, 00:14
  #797
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Den infon finns redan på svenskaskojare.com
Ja, vars upphovsmän knappast skiljer sig från grävteamet i detta fall. Oavsett bör uppgifterna om minderåriga tas bort då de på inget vis har skuld i sakfrågan.

Att överhuvud taget ens lägga ut dem drar hela detta gräv ner i samma nivå som Lexbase. Fullständigt oförsvarligt och oansvarigt och ett tecken på att grävet är av samma syfte som Lexbase själva dvs smutskastning utan hänsyn, mer baserat på vad som går att få fram än vad som behöver tas fram.
Citera
2014-02-22, 00:18
  #798
Medlem
Denna tråd, detta forum...Lexbase ta ansvar! Ingen vill att barn dras med i skiten. Lexbase struntar i detta, må den skuggan falla på dom.
Citera
2014-02-22, 00:23
  #799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Ja, vars upphovsmän knappast skiljer sig från grävteamet i detta fall. Oavsett bör uppgifterna om minderåriga tas bort då de på inget vis har skuld i sakfrågan.

Att överhuvud taget ens lägga ut dem drar hela detta gräv ner i samma nivå som Lexbase. Fullständigt oförsvarligt och oansvarigt och ett tecken på att grävet är av samma syfte som Lexbase själva dvs smutskastning utan hänsyn, mer baserat på vad som går att få fram än vad som behöver tas fram.

Exakt! Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Dessutom är det så att oavsett vilket har Lexbase-härvan så långt lett till att så mycket ekobrottsfolk och annat kommits på spåren att det lär räcka för processer flera år framöver. Många som kommer att ha Jonas Häger att tacka för att de blir påkomna och åker in så att säga

Häger och hans anhang bakom ska sättas dit, men det ska göras snyggt, kompetent och rejält.
Citera
2014-02-22, 00:25
  #800
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getontop
Denna tråd, detta forum...Lexbase ta ansvar! Ingen vill att barn dras med i skiten. Lexbase struntar i detta, må den skuggan falla på dom.
Om vi alla tänker som du är alla av Lexbases skrot och korn. vill du fördöma bör du vara bättre än den du fördömer.

Det finns imo aldrig legitima skäl att hänga ut minderåriga.

Det finns fullt tillräckligt med myndiga personer runt Lexbase för att smutskastningen ska kunna fortsätta. Låt för fan barnen vara!
Citera
2014-02-22, 00:34
  #801
Medlem
Brain Damages avatar
Case Closed:
Citat:
Brain Damage

23:35 (56 minuter sedan)

till team

Vänligen maskera Pontus barns personnummer. Barn i åldern 0 - 18 år har knappast någon reell möjlighet att påverka sina föräldrars val om när de tar avvägar som i fallet Lexbase. Barn så unga som 8 - 10 år som i det aktuella fallet ska öht inte förekomma i kartläggning om den ska anses seriös. Utan maskering av dessa uppgifter är sveskaskojare inte ett skvatt bättre än Lexbase.se. Ändamålen helgar inte detta medel!
----------------------------------------------------------
team@svenskaskojare.com

23:55 (35 minuter sedan)

till mig
Hej,
Vi har tagit till oss kritiken och maskar deras personnr.

Mvh
Tack teamet! <3
Citera
2014-02-22, 00:55
  #802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Om vi alla tänker som du är alla av Lexbases skrot och korn. vill du fördöma bör du vara bättre än den du fördömer.

Det finns imo aldrig legitima skäl att hänga ut minderåriga.

Det finns fullt tillräckligt med myndiga personer runt Lexbase
för att smutskastningen ska kunna fortsätta. Låt för fan barnen vara!

Bra. Återigen, barn ska inte hängas ut. Skamligt att hänga ut kidsen...du fick till en förändring, bra.
...
Nu får ja väl massa stenar på mig, men det som skiljer dessa sidor åt är att Lexbase inte har någon som kan stå upp och säga att "fel av oss, vi tar bort detta" Det finns minderåriga barn uthängda på Lexbase. Det finns domar som är över 5 år gamla...etc...så länge sådana som Häger & Lexbase vill tjäna pengar så struntar de i vilka som drabbas. Jag är glad att SvenskaSkojare har ett vett.
Citera
2014-02-22, 14:13
  #803
Medlem
All heder åt DN, Aftonbladet med flera tidningar som inte valt att nappa på Lexbases pressmeddelande om en ny suppleant. Skäms Metro och Expressen

Lexbase pressmeddelanden är en del i deras marknadsföringskampanj, det borde alla fatta. Tidningarna ursäktar sig med stort allmänintresse och låter en djupt omoralisk sida diktera innehållet i publiceringen. Skulle de göra likadant med Kriminellt.com, kan man fråga sig.

SvD har möjligen ett samarbete med Lexbase så de räknas inte.
Citera
2014-02-22, 14:59
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joesne
All heder åt DN, Aftonbladet med flera tidningar som inte valt att nappa på Lexbases pressmeddelande om en ny suppleant. Skäms Metro och Expressen

Lexbase pressmeddelanden är en del i deras marknadsföringskampanj, det borde alla fatta. Tidningarna ursäktar sig med stort allmänintresse och låter en djupt omoralisk sida diktera innehållet i publiceringen. Skulle de göra likadant med Kriminellt.com, kan man fråga sig.

SvD har möjligen ett samarbete med Lexbase så de räknas inte.

Det är framförallt intressant att de väljer att basunera ut information som att de vore någon slags pressmeddelandetjänst för obskyra företag. Jag är inte 100% säker ännu (ska kolla med Bolagsverket på månad) avseende den nya styrelsefunktionären men är det personen jag nu kartlagt har vi med ännu en obskyr ekobrottsling att göra som själv hamnat i klammeri med rättvisa samt inte gjort rätt för sig heller för den delen.

Gud förbjude att vi får en ny Hitler i Sverige, en extremistisk statsledning eller någon större demokratiskris... De media som går Lexbase ärenden - och som egentligen ska vara på folkets, frihetens och hänsynens sida - verkar ju totalt sakna ryggrad idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in