• 2
  • 3
2010-06-03, 19:41
Medlem
Tattoo_crippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Det finns inte kebab i jönköping det är nå jävla bacon smak på den skiten, ja jag har bott där ett tag.

Jag håller med dig, Har testat nu och det svarade mina farhågor... Ingen "RIKTIG" Kebab i Jkpg, Har dock testat en så 1-0 till övriga landet....
Citera
2010-06-03, 19:54
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandSol
Vilket är Jönköpings bästa MILF-ställe?

Velvet skulle jag säga. Ligger vid nära Juneporten.
Citera
2010-06-03, 20:04
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Det finns inte kebab i jönköping det är nå jävla bacon smak på den skiten, ja jag har bott där ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av Tattoo_crippe
Jag håller med dig, Har testat nu och det svarade mina farhågor... Ingen "RIKTIG" Kebab i Jkpg, Har dock testat en så 1-0 till övriga landet....

Hahahah ni 2 är ju inte riktigt kloka!
Citera
2010-06-09, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tattoo_crippe
Hörde att det var typ ett pundar område...
Om du menar sunkigt, nergånget och miljonprojektstilen på boendet så - nej.
Om du menar stället där merparten av drogerna finns så - förmodligen ja.

Om man som jag är "Torpa-vägrare" så anser man att det är där det "fina" och eller unga folket bor, inget för oss vanliga dödliga helt enkelt.
Skämt åsido, Torpa är helt okej men det bor tyvärr alltför många där som tror dom bor i Hollywood.
Gillar man den attityden så är Torpa perfekt...

Angående kebaben så MÅSTE man, som sagt, älska Jönköpings-kebab, små bitar hårt stekt kött som smakar mycket slår pappliknande strimlor sju dagar i veckan.
Om man trots allt vill ha slamsor av kött så skulle jag tippa att det finns minst 5-10 pizzerior som erbjuder detta, är det något Jönköping inte har brist på så är det pizzahak!

Du frågade om tatuerare också, det är en svår fråga då åsikterna verkligen går isär.
Corals på Rosenlund sägs ha varit riktigt bra förr men nu ska man visst inte ens gå nära stället, det finns en hel del andra tatuerare och det bästa är nog helt enkelt att gå dit och fråga om referenser, kolla på deras tidigare arbeten och liknande.

Bästa milfställe?
Det finns väl bara ett - Bishops Arms.
Jag har inga direkta källor på hur det är nuförtiden men när jag lyckades komma in där i ungdomens dagar (var precis fyllda 18) så blev jag raggad på av inte mindre än tre damer i guldåldern inom loppet av en knapp timme.
Citera
2010-06-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZillionCast
Bästa milfställe?
Det finns väl bara ett - Bishops Arms.
Jag har inga direkta källor på hur det är nuförtiden men när jag lyckades komma in där i ungdomens dagar (var precis fyllda 18) så blev jag raggad på av inte mindre än tre damer i guldåldern inom loppet av en knapp timme.
Fast det är ju av en enda anledning - precis när skinnväst-och-flanellskjortestället nummer ett stängde (Ringnes, där Harrys ligger idag) öppnade Bishops och vips förflyttades alla dit. Jag har varit på många Bishops runt om i Sverige och älskar deras ölutbud och kunnande, men inget har sånt märkligt klientel som Bishops i Jönköping...
Citera
2010-06-21, 20:37
Medlem
tjena
välkommen till Jönköping, hoppas du kommer trivas! är en fantastisk stad, skulle ranka den som #1 i Sverige, men då jag typ aldrig lämnat kommunen är jag nog smått partisk i den bedömningen

verkar som du bott här nån vecka så lite hemmastadd är du säkert..
eftersom du är intresserad av fyllekäk och bor på väster måste jag rekommendera Amigo´s pizzeria, och beställ en ibbez special. denna kebabpizza är lite unik då den har vitlöksost, ger en fin touch!
Ladan Pub är en väldigt trevlig kvarterskrog som ligger längre ner på klostergatan, soft hak, visar oxå hockey/fotboll på projektor om önskas, trevligt folk, öl 29.-, men letar du snygga ragg är det fel ställe, fula och villiga finns d nog gott om... gillar man fiske är det fint att gå ner till munksjön å fiska lite...
aja finns mkt att skriva men måste pysa å kolla på spanien nu,
ha d bra!
Citera
2010-06-21, 21:06
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Jönköpings kebab är känd i hela världen ! (Nåja)

Vet inte vilken kebab lamm är. Men gå in på vilken pizzeria som helst och beställ något med kebab och kebabsås så kommer du aldrig vilja äta kebab utanför Jönköping igen.

Har hört att denna omtalade kebab även ska finnas i Linköping eller nått sånt, men vet inte riktigt.

Ang. Matbutiker är det helt klart ICA Maxi. Varför? Jo för att det är en väldigt trevlig butik helt enkelt. De har även Vanillj-Cola

Biograf finns bara en. Nämligen "Filmstaden" som ligger precis vid Juneporten. Juneporten är en central samlingspunkt i Jönköping, 90% av alla bussar går förbi här, och det är häromkring större delen av alla krogar ligger.

Äh var i Lkpg då? Kan vara helt olika från ställe till ställe här.
Citera
2014-02-26, 00:29
Medlem
fiskgets avatar
3 och ett halvt år gammal tråd, men måste bara säga att kycklingtallriken med pommes på Ciki Ma Ma Juneporten är det godaste som existerar! Ät det och du kommer få orgasm i byxan!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in