Citat:
Är det någon som har någon slags statistik över nazismen i sverige?
Som många andra är jag sjukt skeptisk till att den skulle vara på betydande framväxt. Givetvis är det förkastligt med Nazism, men jag förstår inte varför media väljer att göra en så stor grej utav det. Men då kanske jag har missat något också.
Annars skulle det här kunna vara en ny våg i anti-SD planen. Kanske biter inte rasist på vanligt folk längre och man börjar nu istället använda ordet Nazism och försöker stämpla folk som röstar på SD som nazister.
Jag vette fan, men hade jag fått gissa på hur många nazister det finns i Sverige idag hade jag sagt högst några hundra stycken. Men kan vara helt ute och cyklar.
Som många andra är jag sjukt skeptisk till att den skulle vara på betydande framväxt. Givetvis är det förkastligt med Nazism, men jag förstår inte varför media väljer att göra en så stor grej utav det. Men då kanske jag har missat något också.
Annars skulle det här kunna vara en ny våg i anti-SD planen. Kanske biter inte rasist på vanligt folk längre och man börjar nu istället använda ordet Nazism och försöker stämpla folk som röstar på SD som nazister.
Jag vette fan, men hade jag fått gissa på hur många nazister det finns i Sverige idag hade jag sagt högst några hundra stycken. Men kan vara helt ute och cyklar.
Ja, det har ju börjat bli förvirrande när vänstern/media gastar om nazism och rasism. Man är osäker på vad deras definition på de olika begreppen är och vem de riktas mot, ofta när man talar om att ta "kampen mot rasismen" är det ju SD man avser vilket blir lite bisarrt, eftersom SD inte är något rasistiskt parti.
Här var det väl tämligen tydligt dock att det var SvP och SMR med anhang som avsågs. Ingen med minsta gnutta förnuft tror väl att SD är nazister, de som är nazister har lämnat dem för länge sen.
Är nazismen på framväxt då? Svårt att säga, uppenbart är dock att nationalismen är på framväxt, men nationalism är ganska brett så det behöver nödvändigtvis inte betyda att nazismen är på framväxt.