Ju "extremare" ämnet är, ja ju knepigare är debattörerna. Det slår verkligen det här programmet fast. Och då var inte ens representanter för extrem-högern eller -vänstern (AFA eller liknande) där...
Han den f.d. nazisten är troligtvis mer sinnesrubbad och ostabil än valfri nazist/djurrättsaktivist. Oerhört skrämmande människa och jag kommer ihåg att han varit med i "Debatt" en annan gång och även då skrämde han skiten ur mig. Usch! Känns som en snubbe man, även idag, skulle kunna provocera till mord utan större problem.
Mona Sahlin drar sina vanliga floskler. Skrämmande nog är hon troligtvis den klokaste att komma till tals. Självklart skulle en inkvoterad turk-Roger från FP vara inbjuden. Skiter i om han är kompetent, inkvoterad så det skriker om det då ju faktiskt SD kan vinna väljare på ett sådant här program!
Fräls oss med en invandrare med fin utbildning och en hög tjänst SVT!
Lägg till detta lite vänsterpatrask som gnäller på klassklyftor och gör skillnad på våld som utförs av högergrupper kontra vänsterditon. Han den extremt vithåriga gubben kändes som en tragisk kommunist som, om inte annat, p.g.a. sin ålder borde övergett "ung och dum"-vänstern sedan länge. Låt naiva 20-åriga djurrättsaktivister hålla på med den skiten och stanna hemma och se på "Så ska det låta" istället.
Hon som snackade om hur polisen prioriterat olika våldsgrupper genom åren kan säkert sin sak men det kändes som om hon ville ge nazisterna det mandat som SD i verkligheten har. Att främlingsfientligheten ökar råder det nog ingen tvekan om men att vara rädd för nazismen skulle jag verkligen inte vara om jag då inte själv var medlem i en extremgrupp på andra kanten av den politiska skalan. Judar och zigenare kan nog sova relativt lugnt om nätterna.
Sedan avrundade de med den ena av idiot-liberalerna som alltid är pålästa men alltid ger ett sinnesrubbat intryck. Antingen är det denna snubben eller också är det han den skalliga som var där när de pratade prostitution. Sunda åsikter men de framförs inte på ett förtroendeingivande sätt direkt.
Ja visst ja. Hon morsan hade de också släpat dit. Sitter och skakar som en pundare i inledningen och kan inte föra en diskussion då hon bara skriker och sitter och slänger sig fram och tillbaka då hon inte kan kontrollera sig. Hallå?! Hennes unge dog fan nästan liksom! Sedan lärde vi oss att man enligt svensk lag inte har någon som helst rätt att försvara sig i någon som helst situation om det kräver våld
Kommentarer överflödiga.
Den sista debatten blev jag bara trött av. Självklart ska man inkludera teknik i barnens skolgång men att bränna enorma summor på individuella surfplattor i direkta problemområden och göra dessa till direkt primära i all sorts undervisning (typ) är ju direkt idiotiskt. Det finns säkerligen forskning på detta och det är bara att gå stenhårt på den, sådant här är för viktigt att chansa med. Det gäller barns skolgång och stora summor pengar. Den enda forskning jag hörde någon nämna var han den f.d. rektorn men denna fnös man bara åt. Föga förvånande visade den (enligt honom) att skolor som går all in på teknik inte ligger i framkant... Att man sedan bjuder in lite upprörda föräldrar bidrar inte till debatten särskilt mycket men det ser vi ju hur man gör om och om igen i detta program (tar in folk utan kunskap men en jävla massa känslor de inte kan kontrollera).
Summa summarum: På förhand hade en debatt mellan AFA och SvP känts kaosartad och utdömd. Men nog hade man föredragit det framför det här! Den sista läsplatte-debatten hade de kunnat strunta helt i.