Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Vänstern och tillhörande rödvinskulturarbetare vill uppenbarligen inte diskutera hotet från radikala grupper som AFA, BZ, Researchgruppen etc.
Tragiskt.
Fast nu var det nazism det skulle handla om.

Vilket hot? Det är ju i princip bara nazister som behöver bry sig. SVT Debatt kan bjuda in SvP och SMR som får diskutera det fruktansvärda hotet, skulle inte förvåna mig

Media är ju helt körd idag, går på högerextrema världsbilden varje gång.
Citera
2014-03-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
en hel tunnelbanevagn mitt i rusningstrafik
Man vet väl fortfarande inte riktigt vad som var slutmålet för händelsen på Drottninggatan. Med tanke på avledningsmanövern kan det egentliga målet mycket väl varit tunnelbanestationen vid Centralen.

En händelse av den karaktären som på Drottninggatan i en station med perronger på tre olika plan måste vara ett skräckscenario utan like. Om tidpunkten för händelsen synkroniseras med ett inkommande tåg kan antalet omkomna räknas i hundratal. Och räddningsarbetet i ett sådant inferno ger kalla kårar bara man tänker på det.

SVT-Debatt efter en sådan katastrof skulle vara ett grymt program i ordets tyngsta bemärkelse.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-03-14 kl. 19:23.
Citera
2014-03-14, 19:50
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Fast nu var det nazism det skulle handla om.

Vilket hot? Det är ju i princip bara nazister som behöver bry sig. SVT Debatt kan bjuda in SvP och SMR som får diskutera det fruktansvärda hotet, skulle inte förvåna mig

Media är ju helt körd idag, går på högerextrema världsbilden varje gång.

Jag beklagar verkligen din trångsynthet.
Du är nog den ende som kan påstå att (svensk?) media går på den högerextrema världsbilden.
Otroligt naivt. Och ignorant.
Citera
2014-03-14, 19:51
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Man vet väl fortfarande inte riktigt vad som var slutmålet för händelsen på Drottninggatan. Med tanke på avledningsmanövern kan det egentliga målet mycket väl varit tunnelbanestationen vid Centralen.

En händelse av den karaktären som på Drottninggatan i en station med perronger på tre olika plan måste vara ett skräckscenario utan like. Om tidpunkten för händelsen synkroniseras med ett inkommande tåg kan antalet omkomna räknas i hundratal. Och räddningsarbetet i ett sådant inferno ger kalla kårar bara man tänker på det.

SVT-Debatt efter en sådan katastrof skulle vara ett grymt program i ordets tyngsta bemärkelse.

Du lär få se ett sådant program. Antagligen kommer programmet dock att gå ut på att trösta uppskakade muslimer. Och sedan går korkade svenskar (åtminstone de som inte fått benen avsprängda) ut i fackeltåg. Det blir alltid fackeltåg.

Vi har numera hundratals, kanske tusentals, potentiella självmordsbombare i Sverige.

Frågan är inte längre när, utan var.
Citera
2014-03-14, 20:01
Medlem
Cocaine Cowboys avatar
Johnny "Puma" är en tjomme jag har träffat ett antal gånger på fest. Kanske för 3 år sedan. Han har en väldigt salig umgängeskrets. Det lite lustiga i det hela är att han inte helt gett upp med nazistmusiken. Och han är väldigt sliskig utav sig. Väldigt tafsig på tjejer osv.

Men för mig som en karl som skiter i vilket så är han väl en trevlig typ
Citera
2014-03-14, 20:23
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Både SvP och SMR står för icke-demokrati. Då gäller, med all rätt, andra regler.

Vi har ingen demokrati vi har en demokratur, en skendemokrati...
Citera
2014-03-14, 20:35
Medlem
Romeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Vi har ingen demokrati vi har en demokratur, en skendemokrati...

Eller vi kanske har en dumokrati.
Citera
2014-03-14, 20:39
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romeus
Eller vi kanske har en dumokrati.
Sak samma...
Citera
2014-03-14, 21:16
Medlem
Jag hörde att någon påstod i tråden att den där "ex-nazisten" kritiserade att etablissemanget inte utmanade SD på debatt tidigare och att bland annat Mona Sahlin med flera höll med om det. Stämmer detta?

I så fall, kommer de nu i konsekvensens namn att debattera med Svenskarnas parti? De verkar ju livrädda för detta parti och uppfattar det som ett "hot", så då vore det väl bäst att de "krossar" dem i en debatt så vi alla ser hur "onda" och hur "fel" de har? Kommer detta hända?
Citera
2014-03-14, 21:26
Medlem
Dogecoins avatar
Det bästa är att inte ens det mest indoktrinerade sossefåret längre tar (s)(v)t på allvar. Folk ser helt enkelt hur deras egen ekonomi och verklighet inte längre stämmer överens med den statliga propagandans ideal och ideer.
Citera
2014-03-14, 22:11
Medlem
Sperssons avatar
.
Finns det ens någon nazism i Sverige, eller är det bara en mediagrej?
Citera
2014-03-14, 22:22
Medlem
glimmandes avatar
Knäppare än vanligt. Fullt med liberaler och extremvänster som fejkdebatterar om det icke-existerande nazisthotet. Att de aldrig ger sig. För varje våldsnazist så går det hundratals våldsvänsterpack. Ingen av de grupperna har dessutom ingenting med normalt folk att göra överhuvudtaget. Varför får det här tv-tid egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in