Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-06, 08:16
  #121
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
1986 var inget skottår...
Efter frimurarnas ockulta kalender verkar det ändå ha varit så.
Citera
2014-03-15, 14:17
  #122
Medlem
Det finns ju en lång flera timmars special av Ole Dammegård på Red Ice Radio om detta med att OP hade aids o.s.v. där avslutas det med att OP dog på ett sjukhus i Canada av sin sjukdom.

Att vi slavar som sitter vid årorna aldrig blir informerade om sanningen är väl känt!?(om du börjat vakna upp d.v.s)

Hur saker en gång i tiden spelades ut kan va svårt att i efterhand få klarhet i,speciellt när vi har den styrande överheten som hela tiden,och jag menar hela tiden ,föder oss med felaktig information.

Vilken info som är rätt eller fel tycker jag personligen i långa loppet är förhållandevis ointressant.

Det info som jag tycker är intressant är ju det att vi konstant utsätts "skapad sanning" och att det viktigaste är att vi bryter oss ut ur masshypnosen som b.l.a "mass media" o dom som styr över oss har skapat.

Intressant tråd ,troligtvis ljusår närmare sanningen den officiella förklaringen.(som var vad vaddå!?)

Free your mind and the rest will follow.

Jag anser att vi alla på detta forum b.l.a ,sitter som bröder och systrar vid årorna,men alla har inte upptäckt att vart dom sitter ännu.


Detta jag sagt här är ingen sanning bara mina egna tankar och ord.
Citera
2014-03-19, 08:41
  #123
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clovelly
Det finns ju en lång flera timmars special av Ole Dammegård på Red Ice Radio om detta med att OP hade aids o.s.v. där avslutas det med att OP dog på ett sjukhus i Canada av sin sjukdom.....
Om nu just en annars så seriös Dammegård befattat sig med denna typ av vilda fantasier måste man fråga sig vad han råkade avslöja utan att kunna bortförklara i den annars utmärkta CIA-frimurar-skriften "Statskupp i slowmotion". Med låtsade flumidéer kanske hans familj kan bli lämnad i fred ett tag till.
Citera
2014-03-24, 10:25
  #124
Medlem
Jag har också lyssnat på Ole Dammegård och det känns som om väldigt många pusselbitar faller på
plats. Just angående obduktionsprotokollet så fanns det ingen anledning att ha hemlighetsmakeri
om det var så att Palme blev skjuten och innan dess var frisk.

Men det fanns hemlighetsmakeri kring det och det beror på att man hade något att dölja. Det
lutar åt att antingen var Palme sjuk i någon skamlig sjukdom (typ AIDS) eller så var det helt
enkelt inte Olof Palme som blev skjuten. Om det inte var Palme som blev skjuten så finns det
definitivt en anledning att hålla det hemligt. Obduktionsläkaren Milan Valverius begick ett så
kallat "självmord".

Jag tror Palme hade AIDS och en tid innan "mordet" diskuterade han med andra inom statsmakten
vad de skulle göra. Det hade varit skadligt för sossarna om det blivit offentligt att han hade
AIDS. Detta ville man undvika och kom fram till att ett fejkat mord var en bra lösning. Då
skulle Palme få helgonstatus och det skulle generera sympatikänslor för sossarna. Det var
alltså inte Palme som blev skjuten på Sveavägen. Sen var han levde sina sista år med sin
sjukdom är mindre intressant.

Jag måste beundra statsmakten för denna geniala plan. Det är tom nu i efterhand att man känner
sympatier för Olof Palme trots att han egentligen inte förtjänar det.

Kom ihåg att utredarna sagt att sanningen skulle "skaka Sverige i grunden". Det har pratats
mycket om landsförrädare, poliser och vapensmuggling. Detta är allvarliga saker men skulle det
skaka Sverige i grunden?? Kanske inte. Men om svenska folket skulle få reda på att deras "käre
statsminister" och statsmakten lurat folket genom att fejka sin död - tja det skulle troligen
få svennebanan att resa sig från sofflocket...

Till er som letar efter mördaren: Lägg ner ty ni kommer aldrig att hitta han/hon/hen eftersom
han/hon/hen aldrig har existerat.
Citera
2014-03-25, 12:34
  #125
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36663
..... Det lutar åt att antingen var Palme sjuk i någon skamlig sjukdom (typ AIDS) eller så var det helt enkelt inte Olof Palme som blev skjuten.....
Den mer sannolika förklaringen om jag har förstått LP rätt är att hon vet att de tabletter hon såsom psykolog var lurad till att mata OP med kunde liknas vid Amfetamin. Dosen hon gav OP på bion skulle utan tvekan bli noterad i obduktionsprotokollet och sedan svår att förklara offentligt. Så hade man alltså i förväg planerat att samtidigt kunna dölja resterande avgörande fakta.
Citera
2014-07-01, 01:11
  #126
Medlem
I tidningen QX nr 6 1988 finns en artikel om AIDS av Jon Voss.

Där kan man läsa om politiken kring samhällets insatser för begränsningen av HIV epedemin.
I Januari 1986 föreslår folkpartiet genom Daniel Tarschys en stor satsning om 50 miljoner för olika insatser, regeringen verkar vid detta tillfälle vara mer begränsad och föreslår en satsning om enbart 5 miljoner.

Så i April 1986 presenterar Gertrud Sigurdsen (socialminister) sitt och aidsdelegationens satsning på åtgärdsprogram mot AIDS. Det innefattar 75 miljoner för budgetåret 86/87 och lika mycket för budgetåret 87/88, dessutom en extra satsning på storstäderna om 50 miljoner. Totalt alltså en jätte satsning om 200 miljoner över två år.

Med tanke på att regeringen i Januari talade om en satsning om 5 miljoner är summa 200 miljoner i April mycket stor. Man kan ju undra vad som ligger bakom denna radikala omsvängning?

länk till QX:
http://www.qx.se/uploads/25/8a17797d...82cb983d6a.pdf
Citera
2014-07-05, 14:09
  #127
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36663
Jag har också lyssnat på Ole Dammegård och det känns som om väldigt många pusselbitar faller på plats. Just angående obduktionsprotokollet så fanns det ingen anledning att ha hemlighetsmakeri....
Jag kan tänka mig många anledningar till att obduktionsprotokollet fortfarande hålls hemligt på avgörande punkter. Förutom skottvinklarna som aldrig fick redas ut ordentligt så finns helt klart någon hållhake på Lisbet som tvingade henne att vittna falskt.
Om det är så som Säpo tycks tro och möjligen kunnat övertyga Lisbet om att OP skulle vara biologisk far till Anna Lindh så kan mörkandet kring båda morden och sambanden däremellan förklaras.
Oavsett vad som är sant så duger ju ryktet från Säpo mycket väl till att få både Lisbet och Eva Franchell till att medverka om inte direkt till något mord så åtminstone till falska utpekanden.
Citera
2014-12-14, 13:07
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Hej.
Med anledning av en del inlägg i denna tråd vill jag tydliggöra att min avsikt inte är att smutskasta Olof Palme. Inte heller tycker jag att jag på ett obehörigt sätt rotar i hans privat liv.
Olof Palme var min och hela Sverige statsminister, han blev mördad på öppen gata i centrala Stockholm, varför? Jag fortsätter därför att resonera utifrån det antagna postulatet.

Många av invändningarna handlar om varför Olof Palme utsatte Lisbeth Palme för detta trauma ,rent av livsfara om det handlade om ett planerat självmord? Jag delar dessa invändningar och jag har använt helgen för att fundera kring detta.

För det första kan inte utesluta möjligheten att Lisbeth Palme visste om självmordet i förväg, jag är dock ganska övertygad om att hon var ovetande. Ett av huvudskälen till självmordet är just att Olof Plame ej orkade konfrontera Lisbeth Palme med sanningen om sjukdomen. Sedan tror jag inte heller att Lisbeth Palme skulle accepterat denna lösning med ett martyr skapande självmord.

Om Lisbeth Palme alltså var helt ovetande tycker jag man kan säga att Olof Palmes agerande mot Lisbeth Palme faktiskt var mycket hänsynslöst eller i vart fall likgiltigt (kanske ännu värre). Jag tror att Olof har agerat för att Lisbeth inte skall bli skjuten men man kan inte heller utesluta att han lämnade det valet till mördaren. Hans möjligheter eller ens intresse att styra händelse förloppet i detalj var nog ganska små om han strävade till att hålla operationen hemlig.
Utifrån resonemanget att det är ett planerat självmord blir naturligtvis mörkläggningen mycket enklare om Lisbeth Palme faktiskt följer med under kvällen och blir naturligt chockad vid mord tillfället. Sedan var det nog med mycket tunga steg som Olof Palme gick längs med Sveavägen, att ha sin hustru vid sin sidan måste då faktiskt ha varit ett stort stöd hur egoistiskt det än är.

Men om vi nu leker med detta resonemang tycker jag mig förstå mycket av hur familjen Palme agerat efter mordet. Om det finns någon röd tråd i sonen Mårten Palmes agerande så är det nog det ständigt reservationslösa stödet för sin mor. Det kan i så fall förklaras av insikten om hur otroligt fel han far handlade mot hans mor. Jag tror att Olof Palmes söner kan förlåta och förstå deras fars önskan att dö, otrohet och sjukdom och vad annat man tänka sig, men sveket mot deras mor är oförlåtligt. Jag kan inte heller dra mig till minnes att Palmes söner uttalande sig beundrande om deras far.

Vad sedan gäller spelet kring utredningen etc tycker jag mig nu förstå Lisbeths Palmes mycket konstiga och ambivalenta utpekande av Christer Pettersson (att det syns vem som är alkoholist etc). Lisbeths moral var såpass hög att även om hon kunde ljuga skulle hon aldrig acceptera att Christer Pettersson blev dömd och fängslad pga hennes vittnesmål och bättre vetande.

Den meningen fastnade, mötte inte makarna Palme ett vittne rätt så nära mordplatsen och han fortsatte en rätt så bra bit innan han hörde skotten. Det innebär att det verkar ha tagit onormalt lång tid för dom att komma till mordplatsen, varför då?
Citera
2014-12-15, 09:42
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Den meningen fastnade, mötte inte makarna Palme ett vittne rätt så nära mordplatsen och han fortsatte en rätt så bra bit innan han hörde skotten. Det innebär att det verkar ha tagit onormalt lång tid för dom att komma till mordplatsen, varför då?

Vaket observerat. När jag skrev om de tunga stegen var jag fortfarande ganska dåligt inläst på Sveavägen, men du har rätt om tidsglappet.

En annan notabel omständighet är att Olof Palme på förmiddagen skaffat sig nya kläder på Ströms Herr ekipering. Om jag visste att jag skulle skjutas på stan av en yrkesmördare så skulle jag också se till att jag var snyggt klädd i nya kläder... det skulle bli som en sorts rustning eller i vart fall en trygghetsskapande ritual. Men som sagt.. enbart indicier.
__________________
Senast redigerad av litentuvan 2014-12-15 kl. 09:48.
Citera
2014-12-15, 10:20
  #130
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Intressant tråd, och en inte helt galen tanke. Faktum är att "AIDS-spåret" är någonting som slagit mig väl innan jag fann denna tråd idag. Ebbe och Holmér. En avmagrad Palme. Det fanns någonting hos Palme som luktade bi-sexuell, svårt att sätta fingret på vad, men någonting metrosexuellt eller t o m kvinnligt i hans personlighet. Tyckte också att hans leverfläckar växte i takt med avmagringen, kaposis sarkom? Och är det någon politiker som någonsin i något slags narcissistiskt vanvett skulle kunna tänka sig att kunna iscensätta sitt eget mord likt i en operett, så är det han.
Citera
2014-12-15, 10:57
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Vaket observerat. När jag skrev om de tunga stegen var jag fortfarande ganska dåligt inläst på Sveavägen, men du har rätt om tidsglappet.

En annan notabel omständighet är att Olof Palme på förmiddagen skaffat sig nya kläder på Ströms Herr ekipering. Om jag visste att jag skulle skjutas på stan av en yrkesmördare så skulle jag också se till att jag var snyggt klädd i nya kläder... det skulle bli som en sorts rustning eller i vart fall en trygghetsskapande ritual. Men som sagt.. enbart indicier.

Enbart indicier eller ej så är detta fan den bästa tråd och teori jag läst om detta ämne, grymt jobbat. Absolut inte helt otänkbart om man kollar på alla omständigheter, och efterspelet. Det ger faktiskt svaret på många frågor tycker jag. Hur snöa du in på det här TS, och är det fortfarande ditt huvudspår?

Edit: Vittnet Björkman " dom var i sällskap med varandra, mannen till vänster håller om personen i mitten"

Delborn: Jag ser 3 personer som står och samtalar med varandra. Även Morelius säger att mördaren gick upp brevid OP och inte bakom, stor skillnad. Dom verkar ha växlat några ord innan skotten, ville man säga något till OP och lugna honom lite hans sista tid i livet? Eller ville OP säga något?

Jag tror helt enkelt inte på den officiella versionen av mordet, nästan alla vittnen utom LP säger att dom hade kontakt med varandra före skotten.

Men vem är GM?
__________________
Senast redigerad av mckenzy 2014-12-15 kl. 11:09.
Citera
2014-12-16, 10:03
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Enbart indicier eller ej så är detta fan den bästa tråd och teori jag läst om detta ämne, grymt jobbat. Absolut inte helt otänkbart om man kollar på alla omständigheter, och efterspelet. Det ger faktiskt svaret på många frågor tycker jag. Hur snöa du in på det här TS, och är det fortfarande ditt huvudspår?

Edit: Vittnet Björkman " dom var i sällskap med varandra, mannen till vänster håller om personen i mitten"

Delborn: Jag ser 3 personer som står och samtalar med varandra. Även Morelius säger att mördaren gick upp brevid OP och inte bakom, stor skillnad. Dom verkar ha växlat några ord innan skotten, ville man säga något till OP och lugna honom lite hans sista tid i livet? Eller ville OP säga något?

Jag tror helt enkelt inte på den officiella versionen av mordet, nästan alla vittnen utom LP säger att dom hade kontakt med varandra före skotten.

Men vem är GM?

Jag har fått revidera en del av mina misstankar. Det är nog föga troligt att Palme hunnit utveckla AIDS. Det finns inget om AIDS i obduktionsrapporten enligt Gunnar Wall som läst hela dokumentet.
Men jag har fortfarande en gnagande misstanke om att Sven Britton i ett blodprov från Palme hittat HIV virus eller möjligtvis en annan dödlig sjukdom t.ex ALS eller cancer.

Det återstår flertal frågetecken kring Palmes hälsa, bla vård vid Ersta kliniken, problem med njurarna, synliga spasmer enligt Klas Eklund, mental obalans enligt Kjell Olof Feldt.

Tage G Pettersson hade under julen 85-86 ett privat personligt samtal med Olof Palme. Enligt Pettersson anförtrodde då Palme flera privata angelägenheter man kan fråga sig varför det hände just då... och vilka fler som fått ett motsvarande förtroende. Det är konstigt att SAP är så ointresserad av att få mordet uppklarat och att familjen Palme biter sig så hårt fast vid CP som mördare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback