Citat:
Ursprungligen postat av
Tretrion
på vilken nivå är du som gitarrist? nybörjare? professionell? artist? Jag rekommenderar La Manchas high end modeller som du finner på thomann.de. Har för mig att de är 'master made'. Har provspelat några stycken och även jämfört med exv. Cordobas, Alhambra, Rodriguez och Hanika modeller som kostar 3x mer och låter sämre eller lika. Ett ganska så ungt märke på marknaden med med ett omtalat gott rykte så här långt. De har sin tillverkning i kina precis som de flesta andra men skiljer sig på så vis att deras gitarrer är exceptionella avseende noggrannhet och kvalitet. Har vunnit några utmärkelser hos pålitliga källor såsom EGTA.
Tack för info.Är varken nybörjare eller proffs.Lirar allt möjligt från visor till Bach.
Det blev en J Hernandez Prof (spruce) till slut och jag måste säga att jag fick det jag
först & främst önskade: En gitarr som är något mer lättspelad än den jag hade tidigare
(som kostade 3K) och att stämningen skulle hålla lite bättre.Cordoban verkade bra på de
youtube klipp jag sett men det blev som sagt en spansktillverkad JH gitarr.
Känns bra att ha en handgjord illverkad i Spanien istället för i t.ex Kina,Japan eller Taiwan
som förvisso kanske gör bra grejer.Ska kolla upp La Manchas high end modellerna som du nämner.
Har du själv testat någon Juan Hernandez gitarr & vad tyckte du isf?
Kan passa på att fråga om det här med gitarrfuktare.Köpte en billig Guitar Humidifier och
destillerat vatten ska tydligen vara det enda rätta? Jag köpte denna sorts batterivatten på
macken för 17 kr litern
http://i.imgur.com/cLiVobQ.png det är väl den typ av
destillerat vatten som kan användas till gitarrfuktaren va eller är det någon speciell
destillerad sort? Fuktaren behöver endast användas under vinterhalvåret om jag förstått
det rätt.
Fuktaren var billig och heter
Acoustic Guitar Humidifier Moisture Reservoir Temperature Sensor Silver I134.