2014-03-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
hm jag vet inte om jag ska gilla placeringen av fönstren i köket men lite speciellt ?

Va? Det är väl klassiska ljusinsläppsfönster vid köksbänken/diskbänken? Väldans vanligt i 50-60-talshus, vilket ju detta hus dragit inspiration från.
Citera
2014-03-22, 06:40
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...rtner_id=eniro

En fräsch lägenhet på Ön med härlig havsutsikt, tänker man... Sen ser man vardagsrummet... Whyyy? Hela lägenheten verkar gå i den här 70-tals(?)stilen som uppenbarligen är insatt i efterhand eftersom huset är byggt 1993.

Och 1993 förresten, jag vet inte men övriga skåningar här inne med koppling till Malmö, känns det som att det var så längesen man började bygga på Ön?
Citera
2014-03-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo

En fräsch lägenhet på Ön med härlig havsutsikt, tänker man... Sen ser man vardagsrummet... Whyyy? Hela lägenheten verkar gå i den här 70-tals(?)stilen som uppenbarligen är insatt i efterhand eftersom huset är byggt 1993.

Och 1993 förresten, jag vet inte men övriga skåningar här inne med koppling till Malmö, känns det som att det var så längesen man började bygga på Ön?

7600 kr i månaden, vilken jävla avgift för en bostadsrätt ? Inte undra på att priset bara ligger på 1.7 miljoner för denna lägenhet med vacker utsikt.
Citera
2014-03-22, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
7600 kr i månaden, vilken jävla avgift för en bostadsrätt ? Inte undra på att priset bara ligger på 1.7 miljoner för denna lägenhet med vacker utsikt.

Mm, tänkte inte på det där men när jag kollade på http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...tan-36-6063643 i samma område så slogs jag av att det både är dyrt och enormt hög avgift för en tvåa... Orkar inte scanna årsredovisningar men det känns väl som att den föreningen inte har helt lysande ekonomi... Synd för det är rätt häftiga och ovanliga hus.

Inredningen i den där tvåan har förresten material för en egen tråd...
Citera
2014-03-22, 09:59
Medlem
stevie1971s avatar
Citat:

Fasaden ser ju ut som ett gammalt hotellprojekt från Nazi-Tyskland. http://grownuptravelguide.com/wp-con...40-640x468.jpg
Citera
2014-03-22, 10:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevie1971
Fasaden ser ju ut som ett gammalt hotellprojekt från Nazi-Tyskland. http://grownuptravelguide.com/wp-con...40-640x468.jpg

Jag tänkte mer spansk turistort på dekis, men visst ser det ut som ett lägenhetshotell? Det där är verkligen inte en vanlig byggstil i Sverige och det ser ju otroligt slitet och trist ut utanpå, så det är nog inget vi borde bygga mer av direkt. Den fula inredningen var ett kapitel för sig, okej med de fula möblerna som nog beror mest på att det är gamlingar som bott där. Men träpanelen på väggarna... Varför sätter man upp sånt i en modern lägenhet?
Citera
2014-03-22, 10:49
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Nu var det längesen jag kollade det här, men jag har för mig att bostadsrätter byggda i början av 90-talet ofta har en anmärkningsvärd hög avgift. Vad det beror på vet jag inte, var väl kanske höga räntor när dom byggdes?
Citera
2014-03-22, 11:04
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag tänkte mer spansk turistort på dekis, men visst ser det ut som ett lägenhetshotell? Det där är verkligen inte en vanlig byggstil i Sverige och det ser ju otroligt slitet och trist ut utanpå, så det är nog inget vi borde bygga mer av direkt. Den fula inredningen var ett kapitel för sig, okej med de fula möblerna som nog beror mest på att det är gamlingar som bott där. Men träpanelen på väggarna... Varför sätter man upp sånt i en modern lägenhet?

Tänk bort träpanelen och den gräsliga hyllan under taket, så tycker jag att det är en riktigt tjusig inredning! Långt från vitt & fräscht. Tapeterna i starka färger gör mig glad.
Citera
2014-03-22, 11:15
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nu var det längesen jag kollade det här, men jag har för mig att bostadsrätter byggda i början av 90-talet ofta har en anmärkningsvärd hög avgift. Vad det beror på vet jag inte, var väl kanske höga räntor när dom byggdes?
Det kanske beror på att man inte tillämpar progressiva avskrivningar i föreningen.

(FB) Väntar chockhöjning av avgifter för bostadsrätter?
Citera
2014-03-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Mm, det skiftande antalet våningsplan och de många takterasserna gör att det verkligen känns så, men man märker när man går i området att fasaderna är antingen slitna eller smutsiga, och det var de redan 2006 eller så när jag var där sist. Antagligen klarar de väl inte riktigt det havsnära läget, och skulle behöva högtryckstvättas lite då och då åtminstone, om det bara är smuts.

Träpanelen bör det väl ha varit det äldre par som bodde där som satt upp, kanske har de bott i lägenheten sedan huset byggdes? Visst var det otroligt omodernt 1993 också, men de kanske inte hade så mycket koll och tyckte om det från sitt gamla hus eller något... Duktigt fult är det iaf.

Intressant är att området norr om dessa hus fortfarande är obebyggt, vilket man kan fråga sig varför. Det känns som att detta vore förstklassig exploaterbar mark, men byggandet på Ön verkar ha stannat av helt.
Citera
2014-03-22, 11:42
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Mm, det skiftande antalet våningsplan och de många takterasserna gör att det verkligen känns så, men man märker när man går i området att fasaderna är antingen slitna eller smutsiga, och det var de redan 2006 eller så när jag var där sist. Antagligen klarar de väl inte riktigt det havsnära läget, och skulle behöva högtryckstvättas lite då och då åtminstone, om det bara är smuts.

Träpanelen bör det väl ha varit det äldre par som bodde där som satt upp, kanske har de bott i lägenheten sedan huset byggdes? Visst var det otroligt omodernt 1993 också, men de kanske inte hade så mycket koll och tyckte om det från sitt gamla hus eller något... Duktigt fult är det iaf.

Intressant är att området norr om dessa hus fortfarande är obebyggt, vilket man kan fråga sig varför. Det känns som att detta vore förstklassig exploaterbar mark, men byggandet på Ön verkar ha stannat av helt.
Föreställningarna om de kommande flodvågorna till följd av den globala uppvärmningen känns som en het teori. Kommunen kanske äger marken och det skulle bli svårt att politiskt förklara varför man exploaterar mark för bostäder i närmast havsnivå när det råder politisk konsensus om att världshaven stiger i allt snabbare takt.
Citera
2014-03-22, 11:56
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det här bidraget är inte särskilt udda, men lite. Tänker mest på den bisarrt fula sänglösningen, och priset. 2,4 mille för 27,5 kvm. Absurt med närmare 90 000 kr/kvm (trots låg avgift). Inget värstingläge heller, en avkrok på Kungsholmen. Vart är vi på väg?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...-van-7-6044699
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in