Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-03-24, 17:20
Medlem
BushKillingtons avatar
Ja, tidigare månader har jag haft 10gb datamängd på mobilen och om jag drar över så har det bara varit sänkt hastighet som följd. Men numera så är det bara 10gb data och sen stänger dom av ens internet-uppkoppling. Har dom rätt att göra så? Kan det vara så att alla fått så eller bara jag? för att jag drar över datamängden som ingår.

HJÄLP MIG!
Citera
2014-03-24, 17:26
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Ja, tidigare månader har jag haft 10gb datamängd på mobilen och om jag drar över så har det bara varit sänkt hastighet som följd. Men numera så är det bara 10gb data och sen stänger dom av ens internet-uppkoppling. Har dom rätt att göra så? Kan det vara så att alla fått så eller bara jag? för att jag drar över datamängden som ingår.

HJÄLP MIG!

Jo, om de på nåt sätt uppfyllt kravet att meddela sina kunder om ändringen, eller att du förlängt abonnemanget vid nåt tillfälle och de passat på och smugit in ändringar då.

Det bästa du kan göra är att försöka ta dig från Tele2 så snart det går. De spelar lite falskt hela tiden, i alla lägen. De ser till att utnyttja alla kryphål så man alltid känner sig lurad efter att ha haft med dem att göra.

Det finns många anledningar till att Tele2 är den operatör som under en längre tid tappat mest marknadsandelar.
Citera
2014-03-24, 17:37
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Jo, om de på nåt sätt uppfyllt kravet att meddela sina kunder om ändringen, eller att du förlängt abonnemanget vid nåt tillfälle och de passat på och smugit in ändringar då.

Det bästa du kan göra är att försöka ta dig från Tele2 så snart det går. De spelar lite falskt hela tiden, i alla lägen. De ser till att utnyttja alla kryphål så man alltid känner sig lurad efter att ha haft med dem att göra.

Det finns många anledningar till att Tele2 är den operatör som under en längre tid tappat mest marknadsandelar.
Har haft samma abonnemang i 2½ år och det har funkat ända tills nyligen. så jag blev jävligt paff! 59 kr per extra gigabyte ska dom också ha! fyfan. Jag kommer nog byta till något bättre
Citera
2014-03-24, 17:57
Bannlyst
Vem använder ens Tele2 mer? Efter droghärvan och ett jävla mord så kan man ju tycka att man kanske inte ska ha med dom att göra.
Citera
2014-03-24, 18:03
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trq
Vem använder ens Tele2 mer? Efter droghärvan och ett jävla mord så kan man ju tycka att man kanske inte ska ha med dom att göra.
har alrig haft problem tidigare, så varför inte
Citera
2014-03-24, 18:21
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
har alrig haft problem tidigare, så varför inte

Vi har bara haft problem med dem! Och det kan vi knappast vara ensamma om med tanke på hur mycket de backat under rätt många år.
Citera
2014-03-24, 18:33
Medlem
ZombieIncs avatar
Vem surfar ens för 10GB?! Jag är inne på nätet mycket (3G) och jag kanske landar på MAX 2GB/månad
Citera
2014-03-24, 18:38
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZombieInc
Vem surfar ens för 10GB?! Jag är inne på nätet mycket (3G) och jag kanske landar på MAX 2GB/månad
Jag använder mobilen som hotspot när jag är på jobbet Har personalbostad och är där 1 vecka i sträck.
Citera
2014-03-24, 20:04
Medlem
Kasperskys avatar
Kontakta Tele2 och fråga. Sen så byter du operatör så snabbt det går!
Citera
2014-03-24, 20:20
Medlem
Läst avtalen? De kan ändra din abonnemangsform om så behövs, dock kanske de måste meddela. Tele2 gör lite som dom vill, som vanligt. Byt operatör och må bra.
Citera
2014-03-24, 20:34
Medlem
Jag bytte till Halebop för några månader sedan. Verkar varit väl tajmat
Citera
2014-03-24, 20:48
Medlem
Har Tele2, Tecknade mitt abonnemang för snart 2 år en och då sa dom att mina räkningar skulle hamna på 495/månad, och så var de ju tills efter typ 5-6 månader så började dom stiga upp mot 700kr även fast jag aldrig gör nåt speciellt, har 12000 fria minuter 12000 fria sms/mms och 3GB surf, men ändå så höjdes månads kostnaden med 200kr helt från ingenstans. så fort mitt abonnemang går ut i oktober så skall jag byta operatör, så vilken operatör har ni att rekomendera? mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in