Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-03-24, 20:52
Medlem
merlin2s avatar
som någon sa, läs avtalet, det är den som bestämmer vad fås och vad som inte fås, har du inte ändrat nu ditt avtal på 2½ år så är det avtal som gäller och de får inte ändra på något.
det är då kontraktsbrott och du har då som val att avbryta det utan några konsekvenser (men kanske är det de vill att du ska göra).

står det i kontraktet att du ska ha 10 gb och sedan ska det sänkas till tex 0,3 mbit (0,3 brukar vara standard) så är det som gäller oavsett vad någon nisse säger på tele2.

går dem inte på det så säg till dem (tele2) att du ska ta dem till arn och de kommer bli betalningsskyldiga och annat skit. du kommer se hur snabba de kommer bli helt plötsligt.

men som sagt, har du inte skrivit på något nytt kontrakt sedan det du skrev på 2½ år sedan så är det den som gäller så läs igenom den NOGGRANT och se vad som gäller då det är den som bestämmer över ditt internet.

lycka till... !!
Citera
2014-03-24, 20:54
Medlem
fgjns avatar
I Tele2:s system så var surftjänsterna som så att hastigheten enbart sänktes när man uppnått maxtak.
Har du uppgraderat till 4g för något tag sedan eller förlängt ditt Maxi? isåfall har du fått dom nya surftjänsterna inlagda som gör att hastighet stryps vid uppnått tak.
Tele2 började byta ut surftjänster sommaren 2013.
Citera
2014-03-24, 22:32
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgjn
I Tele2:s system så var surftjänsterna som så att hastigheten enbart sänktes när man uppnått maxtak.
Har du uppgraderat till 4g för något tag sedan eller förlängt ditt Maxi? isåfall har du fått dom nya surftjänsterna inlagda som gör att hastighet stryps vid uppnått tak.
Tele2 började byta ut surftjänster sommaren 2013.
Jag har en ny mobil med nytt simkort men samma abonnemang och nummer. internetet blir som sagt avstängt efter 10 gb
Citera
2014-03-24, 23:20
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Jag har en ny mobil med nytt simkort men samma abonnemang och nummer. internetet blir som sagt avstängt efter 10 gb

varför nytt kort??
Citera
2014-03-25, 08:30
Medlem
fgjns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington

Du har gjort en förlängning och bundit upp dig igen på 24mån va? Och därav tagit med en ny telefon?

Isåfall så har dina surftjänster byts ut till dom tjänster där internetet stängs av helt efterr uttnyttjad mängd.
Du har också bara avtal att ha 10gb och i ditt avtal finns det inte med någonting om vad som sker senare (Tele2 har dock börjat tagit med det nu på senare tid) och med det sagd så får Tele2 göra vad dom vill efter du uttnyttjat dessa 10gb, bara det inte börjar kosta mer pengar för dig. Det är därför du fått ett aktivt val att köpa till extra, om du vill
Citera
2014-03-25, 12:37
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
varför nytt kort??
Köpte en ny mobil som krävde ett micro-sim :P
Citera
2014-03-25, 12:38
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgjn
Du har gjort en förlängning och bundit upp dig igen på 24mån va? Och därav tagit med en ny telefon?

Isåfall så har dina surftjänster byts ut till dom tjänster där internetet stängs av helt efterr uttnyttjad mängd.
Du har också bara avtal att ha 10gb och i ditt avtal finns det inte med någonting om vad som sker senare (Tele2 har dock börjat tagit med det nu på senare tid) och med det sagd så får Tele2 göra vad dom vill efter du uttnyttjat dessa 10gb, bara det inte börjar kosta mer pengar för dig. Det är därför du fått ett aktivt val att köpa till extra, om du vill
Mitt abonnemang är slut. men jag fortsätter använda det på min nya mobil. aja okej fattar nog då. horor är vad dom är.
Citera
2014-03-27, 02:35
Medlem
Arbetarbroders avatar
Topic editerad.
Vill TS ha annan topic, vänligen skicka ett PM

//Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera