Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns det inget maskeringsförbud i Sverige? Är inte insatt i lagen men flera vänstermuppar är ju maskerade, borde inte dom gripas då?

Naturligtvis borde de gripas och föras därifrån. Liksom att polisen borde rensa gatan. Eller ska tåget stå stilla hela dagen? Men eftersom polisen står handfallna pga svag polisledning (som riskerar att hängas offentligt av politiker och media) så får de hållas. Patetiskt.
2014-05-01, 13:12
Medlem
NasiBoois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Nu är det väldig skillnad på nazistiska SvP och Sverigedemokraterna och jag är rätt säker på att majoriteten som kan tänka sig rösta på Sverigedemokraterna inte kan tänka sig att stödja nazistiska SvP. Whatever that floats your boat.

Det stämmer att det är skillnad, men vi vet inte hur många SD-sympatisörer som skulle kunna rösta SvP. Själv röstar jag SD och skulle - givetvis - kunna rösta SvP. Detsamma gäller en större andel nationalister jag känner som taktikröstar på SD (många är även SD utåt), men som sympatiserar med SvP. SD är som bekant betraktat som rasistiskt/främlingsfientligt/jättetaskigt dödsnazistparti vilket ändå lockar en ansenlig del av befolkningen, som uppenbarligen inte har problem med den etiketten, vilket jag tolkar som en potentiellt medlemsbas för SvP och motsvarande.
2014-05-01, 13:12
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns det inget maskeringsförbud i Sverige? Är inte insatt i lagen men flera vänstermuppar är ju maskerade, borde inte dom gripas då?
Jomen, den lagen och de övriga är ju bara menade att användas mot hot mot systemet inte stödtrupper hur bångstyriga de än kan vara dock endast så länge de vänder sig mot godkända hot.
Vilket här är SVP, av samma anledning kunde Dennis gå helt öppet framför polis med kniv då det där var Motståndsrörelsen.
2014-05-01, 13:13
Medlem
Glutamines avatar
Alltså vad fan sysslar polisen med? Att plocka bort rödingar borde inte kräva mycket till ansträngning kan man tycka. Inte ens här så klarar polisen av sina uppgifter. Hästar, hundar och spray har polisen inte fått för att stå och glänsa med. Dessa arbetsredskap ska användas.
2014-05-01, 13:14
Medlem
Copterss avatar
Någon speciell grupp som kastar färgbomber?
Medlem
Benny76s avatar
än håller han takten på trumman...
det är nog bara och vända om, polisen får ta på sig och puddla för de är så fega och inte kan flytta på råttorna.
Medlem
NirvanAs avatar
NU lägger dom sig ner, fy fan, fram med stålhettan och sparka sönder
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Alltså vad fan sysslar polisen med? Att plocka bort rödingar borde inte kräva mycket till ansträngning kan man tycka. Inte ens här så klarar polisen av sina uppgifter. Hästar, hundar och spray har polisen inte fått för att stå och glänsa med. Dessa arbetsredskap ska användas.
Är det kameramannen som är maskerad?
"Vi vill inte ha maskerade personer i våra led"
2014-05-01, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NasiBooi
Det stämmer att det är skillnad, men vi vet inte hur många SD-sympatisörer som skulle kunna rösta SvP. Själv röstar jag SD och skulle - givetvis - kunna rösta SvP. Detsamma gäller en större andel nationalister jag känner som taktikröstar på SD (många är även SD utåt), men som sympatiserar med SvP. SD är som bekant betraktat som rasistiskt/främlingsfientligt/jättetaskigt dödsnazistparti vilket ändå lockar en ansenlig del av befolkningen, som uppenbarligen inte har problem med den etiketten, vilket jag tolkar som en potentiellt medlemsbas för SvP och motsvarande.

svårt att tro att SDare inte har problem med att bli kallade för nazister. Jag är SDare och icke nazist och har problem med att bli kallad nazist och främlingsfientlig av massmedia och vänstern. Nästintill förtal skulle jag vilja hävda?
2014-05-01, 13:15
Medlem
Copterss avatar
Polisen gör sig enligt Ekot redo att skingra de som blockerar demonstrationen.
2014-05-01, 13:16
Medlem
Jag har alltid tyckt att Jönköpingspolisen är hårda, och väntar just nu bara på att de ska spänna musklerna. Men jag börjar tappa hoppet, förmodligen känner polisledningen att de har för många medieögon på sig för att agera som de brukar.
2014-05-01, 13:17
Medlem
Yes! Börja mosa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in