Citat:
Ursprungligen postat av
Boltzlux
Du är i behov av en grundläggande logikkurs. Är alla som är utrikesfödda i Sverige icke-svenskar? Är alla som är födda inrikes i Sverige svenskar? Svaret på båda frågor är nej.
Svenskar kan vara på resa vart som helst i världen och föda ett svenskt barn i ett annat land. Likväl kan icke-svenskar föda barn i Sverige. Om två föräldrar har invandrat från Syrien och föder 5 barn, som sedan föder ytterligare 5 syriska barn var, är detta då svenskar vi pratar om? Nej, det är syrier. Bara för att ungarna fötts i Sverige så är de inte svenskar.
SCB kör väl efter det att båda föräldrarna är utrikesfödda? Nu ska man ju efter SvP ha fyra generationer eller hur är det för att få kallas svensk?
Siffran ligger väl kanske på ca. 20 procent om vi räknar med de som är födda i Sverige men har föräldrar som är födda utomlands? Detta enligt SCB när jag gjorde en snabb räkning i deras komplicerade system (jag kanske är idioten)
.
Ska man gå efter SvP tror jag det finns mer icke-svenskar än svenskar här i landet.
Personligen anser jag att en person som är född i Kambodja men adopterad här av en riktig Svenssonfamilj och är så svensk som man kan bli i beteendet är svensk. Men det är långt ifrån många som tycker samma sak som jag där.
EDIT: Och de som tror att svenskar kommer bli en minoritet och att islam kommer ta över har problem och borde söka hjälp inom psykvården. Inget av det stämmer. Har vi ens ett muslimskt parti här? Med tanke på att det finns väldigt många muslimer här så borde ju alla ha organiserat sig redan om man ville ta över. Eller sitter alla muslimer och smider planer?
Nej jag räknar med att 80% av de invandrare som röstar väljer S, men valdeltagandet är inte ens högt. Många invandrare skiter i politik.