2014-05-03, 10:38
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Då polisen tidigare i höstas var på plats och barnen var själv i en ren misär så ska enligt lag en orosanmälan upprättas av polis till socialtjänsten och alla sådana anmälningar ska vidarebefordras till barnets föräldrar, så då undrar jag om detta skett? Och om det skett, så har föräldrarna tidigare fått signaler om att deras dotter for illa, det i sin tur ger pappan skäl att själv tvinga myndigheter till utredning så jag köper inte att han uttalar sig att han varit ovetande om att det fanns problem isåfall. I annat fall är det grovt tjänstefel hos socialtjänsten alt polisen om de i sin tur inte larmade soc.

Men eftersom att mördaren i detta fallet fått vårdnaden om flickan kan man ju undra om soc verkligen behövt meddela dom riktiga föräldrarna i Gaza eftersom att dom borde inte ha nåt att säga till om det har morbrodern som är vårdnadshavare.
Citera
2014-05-03, 10:39
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Då polisen tidigare i höstas var på plats och barnen var själv i en ren misär så ska enligt lag en orosanmälan upprättas av polis till socialtjänsten och alla sådana anmälningar ska vidarebefordras till barnets föräldrar, så då undrar jag om detta skett? Och om det skett, så har föräldrarna tidigare fått signaler om att deras dotter for illa, det i sin tur ger pappan skäl att själv tvinga myndigheter till utredning så jag köper inte att han uttalar sig att han varit ovetande om att det fanns problem isåfall. I annat fall är det grovt tjänstefel hos socialtjänsten alt polisen om de i sin tur inte larmade soc.

Enligt denna artikel så har pappan varit i kontakt med skola och socialtjänsten, utan få info.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817760.ab
Citera
2014-05-03, 10:39
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Men eftersom att mördaren i detta fallet fått vårdnaden om flickan kan man ju undra om soc verkligen behövt meddela dom riktiga föräldrarna i Gaza eftersom att dom borde inte ha nåt att säga till om det har morbrodern som är vårdnadshavare.
. Enligt tidigare uppgifter så var han väl inte klar vårdnadshavare vid det tillfället?
Citera
2014-05-03, 10:41
Medlem
Minimois avatar
Citat:

Den begärt häktade mannen var vårdnadshavare. Innan dess gällde väl den gode mannen?
Citera
2014-05-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibear
Är väl medveten om skolplikten. Men det kan även vara så att vårdnadshavaren har sjukanmält flickan, då kommer det inte någon polis och hämtar en.

EDIT: Men som sagt, jag vidhåller åsikten att hela situationen är märklig från skolans sida.

Tror inte ens att skollagen ger möjlighet till polishämtning längre, har för att mig den försvann i mitten av 80-talet.
Citera
2014-05-03, 10:42
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Enligt denna artikel så har pappan varit i kontakt med skola och socialtjänsten, utan få info.

. Jag tror att han ljuger! Tyvärr han har nog med alla medel tvingat dottern att stå ut , så deras ansökan att komma hit ska gå igenom!
Citera
2014-05-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus

Funderar på om det kan vara så att eftersom farbrodern är vårdnadshavare att skola och soc inte har berättat något, just för att biologiska pappan inte är gällande vårdnadshavare - eller hur jag ska uttrycka mig?
Citera
2014-05-03, 10:45
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Funderar på om det kan vara så att eftersom farbrodern är vårdnadshavare att skola och soc inte har berättat något, just för att biologiska pappan inte är gällande vårdnadshavare - eller hur jag ska uttrycka mig?
. Ett barn med föräldrar i livet, har rätt till fler vårdnadshavare och har de skrivit över hela vårdnaden kan de inte använda barnet som "ankarbarn".
Citera
2014-05-03, 10:46
Medlem
Nått jag funderar över är att grannar hörde tjaffs från lägenheten men hörde dom det hörde dom inte barnet mördas blev hon mishandlad till dötts så borde det har låtit ännu mer än tjaffs ,annars måste dom ju ha kvävt henne först ;hållt för munnen eller liknande och sen misshandlat henne ?
Citera
2014-05-03, 10:49
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reb85
Nått jag funderar över är att grannar hörde tjaffs från lägenheten men hörde dom det hörde dom inte barnet mördas blev hon mishandlad till dötts så borde det har låtit ännu mer än tjaffs ,annars måste dom ju ha kvävt henne först ;hållt för munnen eller liknande och sen misshandlat henne ?
. Räcker med ett välplacerat slag så tuppar man av , och ett barn som systematiskt blir misshandlad låter inte, då det genererar mer slag, de går in i ett apatiskt tillstånd då de inte kan försvara sig..
Citera
2014-05-03, 10:49
Medlem
Citat:
In my ASS att en 7-8 åring vill vara utan sina föräldrar i ett annat land! Skiter fullständigt i pappans uttalande att flickan skulle sagt att hon trivdes så bra osv, en normal förälder hade insett att ungen inte våga säga som det var, för vilket barn som helst som inte är ordentligt misshandlad av sina egna föräldrar vill vara med dom oavsett var de bor! Det är en stark varningssignal om barnet inte gråter varje ggn hon fått kontakt med sina egna !!! Jävla as använda sitt barn till en biljett hit!

Jag tror definitivt hon har blivit tillsagd vad och va hon inte får säga till sina föräldrar inför varje samtal.
Citera
2014-05-03, 10:50
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery

Jo, man vet inte vad som stämmer med infohanteringen. Så många olika bud och uppfattningar.
Hoppas väl få svar en gång för alla, så spekulationer och rykten avtar.
Tänker på den stackars tösen som fått slitas mellan, hopp, förtvivlan, rädsla och smärta, för att sedan avsluta sitt korta liv på detta brutala sätt. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in