Citat:
Ursprungligen postat av
kakan6
Det går rykten om dmt hela tiden att det är värsta starka hallucinogenen.
Jag provade dmt för första gången några dagar sedan (ca 30 mg) rökt i crackpipa så inget gick förlorat.
Och visst blev det intensivt som fan! Trodde jag skulle bli galen och det kändes som om jag höll på o snea i timmar.
Hade en kort blackout också, och den bekanta psykadeliska känslan infann sig precis som på många andra psykadeliska droger.
Visuellt var DMT för mig personligen väldigt svag, såg lite färger vid öppna ögon och vid stängda så såg jag ingenting, det var däremot jävligt intensivt psykiskt.
Visst om jag tagit en större dos så skulle jag kanske uppleva den omtalade totala ego-döden. Men det kan man ju också göra på svamp eller LSD bara man tar en tillräckligt hög dos.
DMT kanske mer folk vågar ta en så stark dos pga den korta effekten men vem är det som tar 500 mcg LSD?
Så vad är det som gör DMT så himla "starkt" och "speciellt" enligt er?
Det här låter inte alls som DMT i mina öron. När man röker DMT så bryter man igenom, eller så gör man inte det. Bryter man igenom slungas man ut i ett psykedeliskt universum som inte liknar någonting annat. Känslan är dessutom annorlunda mot egodöd på t.ex. LSD och svamp. Höga doser LSD och svamp splittrar medvetandet på ett sätt som i alla fall jag inte upplever att DMT riktigt gör. Svårt att sätta fingret på. Upplevelsen varar i tio-femton minuter
Bryter man inte igenom sitter man ett litet tag och ser mönster. De gånger jag inte brutit igenom kan jag inte påstå att jag fått något mindfuck alls, men det kan kanske variera från person till person. Men att 30mg DMT rökt i pipa skulle ge en flera timmar lång upplevelse har jag mycket svårt att tro.
En annan sak som gör DMT speciellt är att det är väldigt "enkelt" att koppla till spirituella upplevelser. Det är mycket vanligt att folk upplever att de kommit i kontakt med andra varelser och blivit bemötta personligen av dessa under en DMT-tripp. De gånger jag har tagit höga doser LSD har inte "individer" existerat överhuvudtaget, utan endast ett enormt universum i vilket allt och alla är ett.