2014-05-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinFuling
Hur gammal tycker ni man ska vara när man testar? Jag är 14 om en månad, och har aldrig testat, förutom ett halvt pipbloss nån gång som jag inte kände av, och är sugen. Skadar det att bara testa en gång, eller blir man beroende direkt? Och som personen över mig frågade, var kan man få tag på det, hur ser den typiska langaren ut?

Tack för svar'n
Tycker inte du ska hålla på med cannabis i den åldern, din hjärna är fortfarande under extrem utveckling, speciellt i puberteten och cannabis kan vara ett störande moment för din utveckling samtidigt som det ökar din risk att börja med tyngre droger och komma in på fel spår i livet. Vänta tills du är 17-18 innan du börjar röka mera men visst du kan vara 14 år och testa en joint eller två utan problem men gör det inte till vardagsbelöningen 4.20
Citera
2014-05-15, 04:18
Medlem
Flyttat till en ny stad och är mer nojig än innan.
I min förra stad hade jag mina safespots och bra grannar.
Här är grannarna tjuriga och vill inte riskera nåt genom att röka inne/på balkongen.
Var i stan kan vara bra att röka utomhus?

Härom dagen åkte jag och en polare ut med t-banan till ett friluftsområde. Det var perfekt men gillar inte att vara stekt ute bland folk + någon i vagnen började prata om att det luktade av weed.

(Tätt med lägenheter i mitt område)
Help me
Citera
2014-05-15, 12:34
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipKB
Här är grannarna tjuriga och vill inte riskera nåt genom att röka inne/på balkongen.

Härom dagen åkte jag och en polare ut med t-banan till ett friluftsområde. Det var perfekt men gillar inte att vara stekt ute bland folk + någon i vagnen började prata om att det luktade av weed.

Help me

Vaporizer är det bästa alternativet. "Röka" inne utan lukt är guld värt.
Citera
2014-05-15, 12:42
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

Help me
Ställ dig på en plats där inte så överdrivet mycket folk passesar, en bit från ditt hem så inte dina grannar känner igen dig. Sen röker du. Om folk går förbi så gör det inte så mycket, ska nog mycke till innan någon ringer snuten för att du står och blossar lite.
Citera
2014-05-15, 17:15
Medlem
bluecars avatar
Har någon något förslag på hur man ungefär vet hur mycket man röker om man ej har våg? Igår rökte jag lite mer än en långfingernagel och vart sänkt som tusan, och är väldigt nyfiken på hur mkt det var på ett ungefär. Kanske svårt att få svar på här men. Har rökt ca ett år sporidariskt.

Tacksam för alla svar
Citera
2014-05-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluecar
Har någon något förslag på hur man ungefär vet hur mycket man röker om man ej har våg? Igår rökte jag lite mer än en långfingernagel och vart sänkt som tusan, och är väldigt nyfiken på hur mkt det var på ett ungefär. Kanske svårt att få svar på här men. Har rökt ca ett år sporidariskt.

Tacksam för alla svar
Väldigt svårt att säga då det kan vara kompakt eller luftigt. Storleken av ett långfingernagel kan vara från 0.1 till 0.5
Citera
2014-05-15, 17:25
Medlem
bluecars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FforFucked
Väldigt svårt att säga då det kan vara kompakt eller luftigt. Storleken av ett långfingernagel kan vara från 0.1 till 0.5

Okej, får allt ta och köpa mig en våg. Känns bättre att röka när man vet hur mkt man tagit. Tack för svar!
Citera
2014-05-15, 17:57
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluecar
Okej, får allt ta och köpa mig en våg. Känns bättre att röka när man vet hur mkt man tagit. Tack för svar!
Gräs eller hasch?

Jag brukar ha som tumregel att ta en rund klutt ungefär lika bred i diameter som ett ciggfilter när jag testar hasch. Detta brukar motsvara 0,2-0,5 ungefär beroende på hur poröst haschet är. Kön nästan alltid på den tumregeln, ett ciggfilters bredd är aldeles lagom för mig.

Haschet ska ju självklart vara mjukt så att man kan forma det till en boll, annars skulle man inte köpt det från första början. Skithasch-nejtack.

När det gäller gräs är det helt omöjligt att ha någon sådan regel, finns femmor som fyller två fulla nävar och det finns femmor som inte ens är hälfen så stora beroende på hur fluffigt eller packat det är.
Citera
2014-05-15, 18:46
Medlem
masterior26s avatar
Vad är det för skillnad på ruset mellan sativa och indica? Jag lyckas alltid glömma av det.
Citera
2014-05-15, 19:36
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Vad är det för skillnad på ruset mellan sativa och indica? Jag lyckas alltid glömma av det.
Sativa är uppåt, indica är down.

Alltså, Sativa blir du oftast pigg på m.m..
Indica är basicly sömnmedel.
Citera
2014-05-15, 19:53
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire
Sativa är uppåt, indica är down.

Alltså, Sativa blir du oftast pigg på m.m..
Indica är basicly sömnmedel.

Ok tack för svaret!
Citera
2014-05-20, 21:30
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:

Help me

Skaffa en vaporizer och blås ut genom fönstret. Ingen kommer känna nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in