2014-05-19, 15:23
Medlem
Hej , jag behöver lite hjälp. Hade tråkigt och va sugen på en ansiktsmask men hade inte hemma så tänkte göra egen. Sökte lite och hittade en som lät bra
Honung
Kanel
Äggvita
Citron saft
Blandade ihop de och la de på ansiktet några sekunder senare känner jag hur det svider och jag ser att jag blir helt jävla röd!! Springer och tvättar bort det med kallt vatten. Så märker jag är jag är fan röd som en tomat och helt jävla varm!! De har inte gått över nu, de har vart så i ca 10-15 min har panik och vet inte vad jag ska göra? Ursäkta språket men har en jävla massa panik. Någon som vet vad det kan vara?
Citera
2014-05-19, 15:25
Medlem
killen30s avatar
Drog väl igång blodcirkulationen i ansiktet. Ta is kyl ner dig och ta det lugnt. Bästa du kan göra så kommer det säkert bli bra
Citera
2014-05-19, 15:28
Medlem
ColaKexs avatar
Duscha kallt och ha tålamod så försvinner det nog ska du se
Citera
2014-05-19, 15:30
Medlem
Åh tack så mycket ska pröva det
Citera
2014-05-19, 15:31
Medlem
Aldrig förstått mig på personer som tar mat i ansiktet. Duscha kallt.
Citera
2014-05-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innehall
Aldrig förstått mig på personer som tar mat i ansiktet. Duscha kallt.

Nej förstår det nu, första och sista gången
Citera
2014-05-19, 16:18
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahaokejaa
Nej förstår det nu, första och sista gången

Verkar som att du fick en allergisk reaktion på något av ingredienserna. Har du några matallergier i övrigt? Oavsett, så kan du ta en allergitablett nu och se om det hjälper.

Om det inte ger med sig snart, så var uppmärksam på eventuella andra symptom. T.e.x om du känner dig svullen i munnen/tungan/halsen. Blir det så, så måste du iväg akut (ambulans). En anafylaktisk chock är inte att läka med.

Nästa gång så testa en liten klick i armvecket först och låt det sitta ett tag. Får du ingen reaktion där, så brukar det vara tryggt att använda. Gäller dom flesta preparat hud/hår.
Citera
2014-05-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Verkar som att du fick en allergisk reaktion på något av ingredienserna. Har du några matallergier i övrigt? Oavsett, så kan du ta en allergitablett nu och se om det hjälper.

Om det inte ger med sig snart, så var uppmärksam på eventuella andra symptom. T.e.x om du känner dig svullen i munnen/tungan/halsen. Blir det så, så måste du iväg akut (ambulans). En anafylaktisk chock är inte att läka med.

Nästa gång så testa en liten klick i armvecket först och låt det sitta ett tag. Får du ingen reaktion där, så brukar det vara tryggt att använda. Gäller dom flesta preparat hud/hår.

Nej är ite allergisk överhuvudtaget, det har lagt sig nu tack ändå, ska pröva det nästa gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in