Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag tycker det är ett bra förslag - vilket dock är skilt från att jag har "kommit på det"..
Men det är detta som är lite av min poäng. Att feminismen gillar att peka ut problem, men inte kommer på några lösningar mer än att, det där ska inte finnas. Kreativ problemlösning? Hallå? Är det någon hemma?
Klart det får finnas så länge det inte bryter mot lagen. Och att göra det olagligt genom lobbyism rimmar illa med min syn på lagstiftning.
Sunt förnuft och om problemet kan föregås genom personligt ansvar är de enda reglerna jag tycker ska gälla i sådana beslut.
Jag tycker det är dumt att kvinnor sminkar sig och
målar upp en bild av nåt som inte stämmer. Gör att andra bleka naturliga kvinnor kan tvingas leva upp till det. Ska vi förbjuda det?
Citat:
Nej, knappast - utan att isolera sig från omvärlden så undkommer man inte reklam i dagens samhälle..
Jo. Jag tror ju nästan att det är du som har isolerat dig från omvärlden. Isolerat dig i den fiktiva världen helt enkelt. Där reklam och dylikt finns.
Tror man att man måste leva upp till en bild som reklamen förmedlar är man troligtvis väldigt isolerad från den riktiga världen och vilket värde människors har..
Citat:
Du får gärna flytta om du vill - själv tänker jag stanna kvar i det samhälle där jag hör hemma och rösta för förslag som jag tycker styr upp det på ett vettigt sätt...
Ja, lycka till med att ändra på världen och människor genom lagstiftning du.
Jag tycker det är smartare att man tar personligt ansvar, förändrar sin egen världsbild och lever som ett gott exempel.
Och vart går gränsen för sexism?
Fitnessmagasin? Får dom förekomma? Får man göra reklam för hantlar med en vältränad människa som visar hur musklerna arbetar? Solkräm? Om du säger, jo men då kan man väl använda en tjock tjej eller något. Är inte det objektifiera? Människor i reklam är väl av pga reklamens natur objekt? Är det bara snygga sexiga människor som du motsätter dig? Och om ja, varför? Är det att det anspelar på sex? Varför anspelar en snygg rumpa automatiskt på sex då? Det kanske inte gör det för alla? Ska vi förbjuda att klä sig förföriskt inför en krogkväll eller dylikt också?
Citat:
Knappt är skilt från ingen ... och de flesta väljer sannolikt inte att isolera sig lika effektivt som du tycks ha gjort då...
Är att inte kolla på tv, inte läsa tidningar med reklam i, ha adblocker, att inte gå på stan så ofta och att sätta upp en ingen reklam tack skylt verkligen att isolera sig? Tycker väl fan att det nästan är tvärtom jag. Du isolerar dig själv i ett hav av ytlig information.
Ja jag lyckas ganska bra på att sålla bort det som påverkar mig negativt. Tack för ryggdunken
Citat:
Läs artikeln. Veronika Palm uttrycker i klarspråk vad det handlar om..
Det stod ju i princip ingenting. Könsstereotypisk och sexistisk reklam ska förbjudas. Samt att rumpor inte får förekomma i bilreklamer.. Jag tycker du och jag har skrivit mer matnyttig information i våran konversation.
Citat:
Jag har svårt att se att jag har hållit med dig någonstans.
Ditt tips var att köpa lämpliga magasin. Där håller jag med dig, och du med mig.
Även fast jag har svårt att tro du följer ditt eget tips