2014-05-26, 13:04
Medlem
volvo 240s avatar
Hejja Bjrön!
Citera
2014-05-26, 13:13
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Lämna är väl att ta i? Omfördelning av ansvarsområden inom organisation skulle jag snarare kalla det. Han kommer fortsätta i riksdagen, men lämna rollen som partisekreterare.
Jaha vad tråkigt :S Har alltid gillat Söder, kryssade honom 2010 bla.

Vem förväntas bli ny partisekreterare då?
Citera
2014-05-26, 15:13
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Hah så överkörd Fridolin blev "Nu börjar du använda känsloargument igen som du alltid gör"
Härligt att han blev satt på plats.

Jo kul att se hur generad han blev.
Björn Söder är utan tvekan en av SD's vassaste debattörer. Alltid kul att se!
Citera
2014-05-26, 15:25
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Närå, inte så märkligt egentligen. Det är som scenen i Oliver Stones "Nixon" där Nixon funderar över varför han är så hatad, och står framför JFK:s tavla och säger "When they look at you, they see what they want to be. When they look at me, they see what they are."

Frigolit säljer en grandios humanistisk image, och när väljarna speglar sig i hans rosafluffiga känsloargument så ser de en gloria över sina huvuden. Söder säljer krass, simpel realism. Han är som folk är mest, men tar konsekvenserna av det och låtsas inte vara Moder Teresa, till skillnad från alla hycklare som precis som Söder mest sitter och göttar sig åt sina prylar och bostäder istället för att sälja allt och resa till fattiga länder som volontär, men ändå inbillar sig att de är mycket bättre än Söder. Innerst inne ser de sig själva i Söder mer än i Frigolit, det är det som gör dem så jävla arga, för de hatar verkligheten.

Briljant sammanfattning. Självföraktet och narcissismen. Folk har sånt behov av att visa sina godhet för allt och alla, beredd att sälja sig själva för att få stå i glansen. Det är fel på alla andra, inte på mig-mentalitet. Alla de andra har fel.
Citera
2014-05-26, 15:52
Medlem
Fiskfjolls avatar
Jisses...Jag blir så jäkla irriterad när jag lyssnar på denna debatten. Som vanligt när SD och andra partier skall debattera om något ämne så slutar det som oftast i att SD får gå i försvarsställning, då deras "hemska människosyn" alltid dras upp. Och Fridolinas "bekämpa fattigdom och rasism, vi är så ädla hej och hå." Men kom med något konkret någon gång jävla hippie.
Citera
2014-05-26, 18:20
Medlem
Fyfan Söder krossade fröken Fridolin. Fridolin är en rasistofob och lider av rasismofobi. Han är så rädd för att bli kallad rasist att han beredd att köra ner hela Sverige
i avgrunden pga det. Hur fan är den människan funtad eg? Är alla miljöpartister lika pk-skadade ? Varför ska jag vilja ta ansvar för en massa jävla rumäner nu också? Räcker det inte med att vi har fullt upp med att ta hand om dom jävla somalierna ?
Citera
2014-05-26, 21:43
Medlem
Suck, såg en blek och defensiv Jimmy bli utfrågad i agenda, han blir allt sämre. Sverige behöver mer Söder! Byt partiledare!
Citera
2014-05-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Suck, såg en blek och defensiv Jimmy bli utfrågad i agenda, han blir allt sämre. Sverige behöver mer Söder! Byt partiledare!
Fast skicka honom först till talpedagogen för att slipa ner den breda skånskan.
Citera
2014-05-26, 22:23
Medlem
"Detta är ett utsatt folk som letar jobb när man flyr undan fattigdomen och rasismen"...

På vilket sätt letar man aktivt jobb när man sitter där på gatan?
Citera
2014-05-27, 02:28
Medlem
Mvks avatar
Lite OT:

03:33
Fridolin:
"Du menar att SD vill förbjuda tiggeri för ni bryr er om tiggarna, det är ju helt fantastiskt.
Vi ska se till att ingen människa behöver tigga, därför ska vi förbjuda tiggeri."

Exakt dom orden kan användas mot sexköpslagen.
Politiker vill "hjälpa" folk som säljer sex och därför är det kriminellt att köpa sex så skiten tvingas flytta till buskar i Rosenlund och skabbiga internetsidor.

Ont:
Förbjud tiggeri och lasta hem rumänerna.
Sätt in sanktioner mot Rumänien som trots öronmärkt miljardstöd från EU inte gör ett skit åt ziggeproblemet.

Det som förvånar mig är att invasionen av tiggare har dröjt så länge. Vi har ändå varit med i EU ett bra tag och random svenne på stan är känd för sin smådumhet/givmildhet.
Alla jävla galor, musikhjälpen och hjälporganisationer som folk kastar pengar på utan någon egentlig aning om hur pengarna används.

Det var ok när enda tiggarna i innerstan var 2-3 faktum/situation sthlm-försäljare.
då gav tom jag en slant utan att ens vilja ha en tidning.
Nu är dom utanför varenda ica, köpcenter, systembolag, bibliotek.......
Citera
2014-05-27, 09:35
Medlem
Husvagnens avatar
Jag har nog aldrig sett någon bli så överkörd förut. Fridolin blev totalt utklassad. Som många andra har sagt, så pratar Fridolin bara om problemet istället för lösningen. Söder kommer med en konkret lösning och håller sig saklig medan Fridolin spyr ut känsloargument och floskler. När han inte kan bemöta honom sakligt byter han istället ämne och tar upp något som är helt irrelevant. Vidrigt.

Det här var som att se en påläst, vuxen man debattera med ett barn. Total utklassning. Det skrämmer mig att denna barnrumpa till språkrör är ledare för ett av Sveriges största partier. Man kommer ingenstans genom att bara peka på problemen. Det är lösningar på problemen som för landet framåt.

Att miljöpartiet kan vara så stora är en evig gåta för mig. Att de lyckas få hela 15% i valet är fullkomligt obegripligt för mig. Detta får mig att tappa hoppet om våra medborgare. Naivitet, konflikträdsla och avsaknad av flerstegstänk är tre karaktäristiska egenskaper för den "solidariske svensken".

Fortsätter det på detta vis blir det emigrering.
Citera
2014-05-27, 11:02
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Man ska ha i åtanke att Jimmie precis har rest runt hela landet och samlat in en massa röster samt mobiliserat partiet. Upplevde trots det inte att han var så blek. Hans slutreplik var ganska vass ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in