2014-06-10, 00:52
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
(FB) Video: En arg invandrare talar om invandring
(FB) Video: En arg invandrare talar om invandring

Frågan är om Sverigedemokraterna är rätt parti för er. SD ogillar ju ALL invandring och vill begränsa/stoppa ALL invandring till Sverige. Även europeisk sådan.

Det jobbigaste med SD är att de hatar Miljöpartiet (de gröna), men mer allvarligt bedömer de att det är immigrationsfrekvensen till Sverige som måste minska, när det i själva verket kan lösas på andra sätt. Som en justering av delar av invandrings- och integrationspolitiken. Att stoppa invandringen till Sverige är inte ett alternativ.

Förutom att invandrings- och integrationspolitiken behöver förändras, så behöver samhället också förändras. Samhället (vi: folket) kan göra en skillnad också. Mer än vad folk vill tro.
SD vill begränsa invandringen och samtidigt öka integrationen. Att vara från Europa betyder ju inte per automatik att du passar in i det svenska samhället. Det viktiga är att alla ska ha samma förväntningar om att anpassa sig till det svenska samhället. Vad är det som är felaktigt med det, menar du?

Immigrationsfrekvensen måste minska för att ens kunna hantera invandringen och erhålla den svenska kulturen. Tänk att vi skeppar över Somalias befolkning till Sverige över en natt, nu är Sverige inte Sverige utan Somalia med en ytterst liten befolkning svenskar. Folk kommer utöva somaliska traditioner och somalisk kultur kommer råda.

Att SD hatar miljöpartiet är ju bara bra, eftersom de har blivit vänsterns bitch och det andra alternativet för hjärntvättade ungdomar förutom F!. De vill ha invandring och ökad kvotering av kvinnor ā la feminazism. Det enda som har med miljö att göra är deras namn, och det är inte direkt som att miljöpartiet kommer lösa den globala uppvärmningen, dessutom tror jag man måste välja sin prioritet när Sverige är i fara.

SD kommer inte förändra allt, jag tror inte att många tycker det. Dock så sätter det en tydlig stämpel och visar för folk att det är okej att vara Sverigevänlig. Det är självklart ett viktigt steg i förändringen.

Vad föreslår du istället - Twitteraktivism?
Senast redigerad av naknaindianen 2014-06-10 kl. 01:34.
Citera
2014-06-10, 01:59
Medlem
Bajsfacistens avatar
Lite kul klipp. Antar att den har fått spridning i de sociala nätverken eller?

Gillar egentligen inte monologer, sällan speciellt roligt. Gillar inte direkt heller när folk skriver och gör saker bara/delvis för att synas. Dåligt språkbruk.

Men han har ju flera poänger enkla och självklara dörrar han sparkar in. Men det är ju just det som är poängen, om vad som är fel med invandringen, invandrarna och invandringspolitiken i Sverige idag.

Men i slutändan så är ju även han egenskap av blatte väldigt arg och har ett uselt språkbruk

Tyvärr så tyckte jag att videosvaret skulle vara en sågning, tyvärr så var det ju uselt. Herregud det finns faktiskt bra retoriker i antirasisternas läger också. Men en pajas tog på sig svaret.
Citera
2014-06-10, 02:21
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
SD vill begränsa invandringen och samtidigt öka integrationen. Att vara från Europa betyder ju inte per automatik att du passar in i det svenska samhället.

I grunden är det inget fel med det...så länge begränsningen av invandringen inte är permanent. Tyvärr verkar det ju som att Sverigedemokraterna vill bannlysa alla invandrare från att komma till Sverige för all framtid. Deras slogan är ju "bevara Sverige svenskt" vilket säger ganska mycket om partiet.

Som jag ser det så är ett beslut att begränsa invandringen en absolut sista utväg om ingenting annat fungerar. Har en nation inte ens försökt att förändra integrationspolitiken så finns det ingen anledning att slänga ut en massa människor vars livskvalitet kraftigt kommer försämras.

Vi måste väga intressena och därefter fatta ett beslut. Som det ser ut idag finns hopp om en ljus framtid. Vad som behöver lösas är i första hand en revidering av invandrings- och integrationspolitiken. Men att gå så långt som att kasta ut en massa människor som inte har gjort någonting fel är alldeles för drastiskt i nuläget.

Citat:
Det viktiga är att alla ska ha samma förväntningar om att anpassa sig till det svenska samhället. Vad är det som är felaktigt med det, menar du?

Gravt förståndshandikappade kan jag tycka att samhället inte kan sätta samma krav på. Det finns väl t.o.m nån lag som säger att om en person inte förstår innebörden av sitt handlande så kan personen inte dömas i civilrättslig instans. Detta inkluderar även barn och schizofreniker osv.

En arab och en svensk ska ha samma förväntningar att anpassa sig till det svenska samhället, där håller jag självklart med dig. Har jag ens antytt nåt annat?

Citat:
Immigrationsfrekvensen måste minska för att ens kunna hantera invandringen och erhålla den svenska kulturen. Tänk att vi skeppar över Somalias befolkning till Sverige över en natt, nu är Sverige inte Sverige utan Somalia med en ytterst liten befolkning svenskar. Folk kommer utöva somaliska traditioner och somalisk kultur kommer råda.

Nä. Jag kan lugna dig. Somaliernas kultur kommer inte att ersätta vår. Sveriges kultur kommer inte att utrotas. Har man läst lite kulturhistoria så vet man det.

Däremot kan det hända att vår kultur förändras, men det kommer knappast att bli åt det sämre. När olika kulturer blandas så är tendensen att det bästa från varje kultur väljs ut.

Varför tror du att samhällets utveckling ständigt går framåt? Samhälle och kultur hör ihop vet du...

Citat:
Att SD hatar miljöpartiet är ju bara bra, eftersom de har blivit vänsterns bitch och det andra alternativet för hjärntvättade ungdomar förutom F!. De vill ha invandring och ökad kvotering av kvinnor ā la feminazism. Det enda som har med miljö att göra är deras namn, och det är inte direkt som att miljöpartiet kommer lösa globala uppvärmningen, dessutom tror jag man måste välja sin prioritet när Sverige är i fara.

Du säger ju själv att Miljöpartiet inte kommer att lösa den globala uppvärmningen. Vilket annat parti anser du då bättre lämpat att göra det?

Globala uppvärmningen kan utrota allt liv på jorden om det vill sig illa. Om ingen tar frågan på allvar någonsin. Vill du inte att dina barnbarn ska få en chans att leva också?

Citat:
SD kommer inte förändra allt, jag tror inte att många tycker det. Dock så sätter det en tydlig stämpel och visar för folk att det är okej att vara Sverigevänlig. Det är självklart ett viktigt steg i förändringen.

Tror det finns bättre sätt att åstadkomma en hälsosam förändring för Sverige än att rösta på SD.

Själv tycker jag det är olyckligt att det inte finns nåt parti i Sverige som har en optimal invandrings- och integrationspolitik. Ett sådant parti hade behövts. Ungefär ett parti som lägger sig mellan Sverigedemokraterna och övriga regeringspartier vad gäller synen på integration och invandring.

Ett sånt parti skulle få fler röster än vad Sverigedemokraterna får idag.

Citat:
Vad föreslår du istället - Twitteraktivism?

Jag är inte direkt ett stort fan av Twitter och Facebook själv, men just som plattformar att sprida sina ideér och tankar på är de väl bra.

Men störst förändring sker IRL. Inte på internet - inte inom politiken - IRL.

Detta bör man vara medveten om. Att man själv kan göra skillnad. Varför röstar du i riksdagsvalet? För att du känner att det gör en skillnad? På samma sätt kan man göra en skillnad IRL.

Alla bäckar små blir en stor å
Citera
2014-06-10, 03:43
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Gravt förståndshandikappade kan jag tycka att samhället inte kan sätta samma krav på. Det finns väl t.o.m nån lag som säger att om en person inte förstår innebörden av sitt handlande så kan personen inte dömas i civilrättslig instans. Detta inkluderar även barn och schizofreniker osv.
Självklart. En person som onekligen inte är kapabel till att i samma grad anpassa sig i till det svenska samhället som en frisk och fungerande individ kan inte ha samma förväntningar på sig. Dock är detta någonting som ska ske i grad med handikappet, du kan liksom inte säga att du inte vill jobba för att du har ont i knät och kräva ersättning hela livet.

Jag är dock inte en person som tror att alla människor är värda lika. Ditt värde för hur mycket du ger till samhället reflekteras i din lön, om du har dragit det korta stråt så är det too bad. Det går liksom inte att kräva att du ska tjäna lika mycket som mariah carey för att det inte är ditt fel att du inte har en bra sångröst. På samma sätt kan inte en förståndshandikappad förvänta sig tjäna lika mycket som en kärnfysiker, men självklart nog för en värdig levnadsstandard. Alla mest essentiella behov ska kunna tillfredsställas. Hur man ska gå till väga för att göra detta dock, är en annan fråga.

Citat:
Men att gå så långt som att kasta ut en massa människor som inte har gjort någonting fel är alldeles för drastiskt i nuläget.
Vem har sagt det? Har jag sagt det? Har SD sagt det? Varför ska man kasta ut människor mot sin vilja? Det är ju helt efterblivet. Allt man ska göra är att ändra på politiken så att det inte kommer horder som missbrukar det Svenska välfärdssystemet. Dock så ska inte människor som på olaglig väg tagit sig hit (t.ex. fejkade papper) få stanna, dock kan man se över situationen. Att skicka en person mot en säker död är såklart omoraliskt, om det nu faktiskt är så att det är en säker död. Samt om personen är väl integrerad i Sverige och bidrar till landet.

Citat:
Nä. Jag kan lugna dig. Somaliernas kultur kommer inte att ersätta vår. Sveriges kultur kommer inte att utrotas. Har man läst lite kulturhistoria så vet man det.

Däremot kan det hända att vår kultur förändras, men det kommer knappast att bli åt det sämre. När olika kulturer blandas så är tendensen att det bästa från varje kultur väljs ut.
Sen har vi ju problemet med segregation. Se bara hur bra det har gått med att integrera alla tillsammans i USA. Kulturen kanske blandas till viss del, men lika barn leker bäst. Svenskar vill inte ta del av den somaliska kulturen, kalla det rasistiskt eller vad du vill. Det du säger är att mångkultur är bra, då det bästa plockas ut, men det jag ser är att det banas väg för konflikter.

Citat:
Du säger ju själv att Miljöpartiet inte kommer att lösa den globala uppvärmningen. Vilket annat parti anser du då bättre lämpat att göra det?

Globala uppvärmningen kan utrota allt liv på jorden om det vill sig illa. Om ingen tar frågan på allvar någonsin. Vill du inte att dina barnbarn ska få en chans att leva också?
Sverigedemokraterna står också för att minska vår negativa påverkan på miljön. Jag tror nog alla partier gör det, det går liksom inte i dagens debattklimat att säga "fuck miljön, låt oss alla slänga kemikalier i haven". Miljöpartiets möjlighet att förbättra jordens situation är mins sagt minimal. Vi kommer aldrig kunna komma ikapp Kinas miljöförstöring, det bästa vi kan göra så länge världen ser ut som den gör är att bry oss om oss själva och våran natur. Bry oss om Sverige, för det är det alla andra förnuftiga gör - att bry sig om sig själva.
Förövrigt är det en överdrift hur stort hotet är, visst är det stort tryck på naturen men hela det här klimatsnacket är i stort sett en hype.

Citat:
Tror det finns bättre sätt att åstadkomma en hälsosam förändring för Sverige än att rösta på SD.
Okej, tro det. Jag röstar SD.

Citat:
Detta bör man vara medveten om. Att man själv kan göra skillnad. Varför röstar du i riksdagsvalet? För att du känner att det gör en skillnad? På samma sätt kan man göra en skillnad IRL.
Om alla resonerade så skulle det inte gå att göra mycket skillnad för vad som styrs där uppe, självklart gör inte jag stor skillnad men tillsammans med alla andra som röstar gör jag det.
Men visst, om du är emot den parlamentariska demokratin så är det bara att säga så, jag förstår dig.

Jag vill inte riskera mitt sociala liv genom att gå omkring vilt IRL och säga att SD är bäst. Jag har snackat med de kompisar som jag är nära nog och som inte är totala suckers för PKismen.
Senast redigerad av naknaindianen 2014-06-10 kl. 04:14.
Citera
2014-06-10, 05:31
Medlem
sdvinner2014s avatar
"Frågan är om Sverigedemokraterna är rätt parti för er. SD ogillar ju ALL invandring och vill begränsa/stoppa ALL invandring till Sverige. Även europeisk sådan.

Det jobbigaste med SD är att de hatar Miljöpartiet (de gröna), men mer allvarligt bedömer de att det är immigrationsfrekvensen till Sverige som måste minska, när det i själva verket kan lösas på andra sätt. Som en justering av delar av invandrings- och integrationspolitiken. Att stoppa invandringen till Sverige är inte ett alternativ.

Förutom att invandrings- och integrationspolitiken behöver förändras, så behöver samhället också förändras. Samhället (vi: folket) kan göra en skillnad också. Mer än vad folk vill tro."

Har de verkligen uttryckt att de ogillar ALL invandring?

Läs deras partiprogram här: https://sverigedemokraterna.se/var-politik/

De föredrar europeisk invandring då det finns många länder i Europa som påminner om Sverige i många viktiga aspekter.

De ogillar Mp för de vill införa fri invandring, och då kan vi inte ha kvar våran välfärd som vi känner till den idag. En ren samhällsekonomisk omöjlighet.

Det mest allvarligaste är om invandringsfrekvensen INTE minskar. På vilka andra sätt kan det lösas konkret? Att det fylls på med folk samtidigt som det är bostadsbrist och hög arbetslöshet är inte sunt.

Eller så trollar du :-)
Citera
2014-06-10, 10:18
Bannlyst
Den goda sidan har redan vunnit förstår ni väl. Ni kommer aldrig nå ett läge där majoriteten i Sverige stödjer allt som sägs i videon.
Citera
2014-06-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatarsverige
Den goda sidan har redan vunnit förstår ni väl. Ni kommer aldrig nå ett läge där majoriteten i Sverige stödjer allt som sägs i videon.

Så du tror att majoriteten av folket i sverige är för fri invandring och att det är rättvist med kvotflyktingar med mera?
Citera
2014-06-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatarsverige

Eller hur Är inte sverigedemokrat, rasist eller nationalist själv men sympatiserar ändå på ett sätt med dessa, kan inte vara lätt att ha dessa åsikter när spelet redan är förlorat för länge sedan och ingenting kommer ändras, tvärtom. Fyfan vad det måste suga Bara byt åsikt förfan, kan ju inte vara värt det när man tvingas gå runt och vara frustrerad hela tiden.
Citera
2014-06-10, 11:54
Medlem
hulkenbergs avatar
Nu gick jag precis in på videon igen och hittade en kommentar som är inne på samma sak som jag var inne på tidigare. Alltså om människovärdedelen, där han menar att alla inte är värda lika mycket. Se från 16:00 in i videon.

Citat:
Ursprungligen postat av matszz
Jag har en del synpunkter, tänkte ta upp två.

Först en språklig, nej inte dina fula ord. Jag bryr mig mer om innehållet än paketet. När du säger att åsikten "alla är lika mycket värda" betyder att man tycker att "alla är lika bra", så har du missförstått konceptet lite. Du är en mycket bättre människa än Hitler, men ni är ändå lika mycket värda. Värdet i fråga är ett grundläggande människovärde. Inte ett värde i ekonomiska eller moraliska termer.

Den andra punkten är det du tar upp sist, om att tänka kritiskt. Du säger själv att du inte är rasist, du är själv invandrare. Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrare i nästan alla länder i världen har den roll de har i Sverige. Varför tror du att dessa två fenomen beror på? Vad tror du är en bra lösning på problemet?

Det finns väl inte så mycket att tillägga.
Citera
2014-06-10, 12:02
Medlem
hulkenbergs avatar
Kan väl också nämna att jag respekterar den här personen för att han vågar uttrycka sig som han gör helt utan att vara anonym. Han kommer givetvis få mycket skit från anti-rasisterna för den här videon, men jag tror även att han får mycket stöd från rasisterna.
Citera
2014-06-10, 12:05
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamemeritus
Håller med. Skulle vara utomordentligt intressant att se dessa två möta varandra i en debatt.

Nu ska vi lugna oss lite. Vem som helst kan utföra ett enstaka genialiskt drag. För att bli riktigt stor så måste man sedan fortsätta på den vägen. Det finns flera exempel på personer som har blivit stora på kort tid och som sedan försvunnit nästan omgående.

Vi vet inte heller hur länge han har förberett den här videon. Att debattera live mot en skicklig meningsmotståndare är inte så lätt som många tror. Det är en konst i sig.
Senast redigerad av hulkenberg 2014-06-10 kl. 12:34.
Citera
2014-06-10, 15:32
Medlem
Eustaches avatar
Musikern Houman videosvarar "En arg Blatte talar om invandring"

Få har väl missat att en herre med bosnisk invandrarbakgrund för några dagar sedan lade ut en video på youtube som fått en del spridning, där han talar om svensk invandring och invandrare med mer. (http://youtu.be/wEW-nAWZ0zo?t=1s)
(https://www.flashback.org/p49071934)

I den här tråden tänkte jag att vi kunde diskutera ett videosvar som dök upp strax efter där en herre, även han med invandrarbakgrund, kallad Houman, utmanar "Arg Blatte".
(https://www.youtube.com/watch?v=phkPcfd3TBM)

(Houmans YouTubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCcX...k8IvEMYcoEcIQw)
Senast redigerad av Eustache 2014-06-10 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in