Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
I s fall s kan det inte vara mycket till fiende givet att det trots allt finns ett stort judiskt inflytande ven i Ryssland. Allting r inte svart och vitt.

Det r uppenbarligen en mycket hgt prioriterad fiende d det hetsas dagligen i judisk media i vstvrlden, finansieras revolutioner i grannlnder till Ryssland (Ukraina, Georgien) och infrs sanktioner mot Ryssland frn "Vst".

Frstr man inte att den organiserade judenheten hatar Ryssland som frsvarar Iran och Syrien, bryter med dollarn och inte stller upp p en vrld dr USA styr allt s frstr man inte mycket. Fr judarna r det ganska svart och vitt hr, tvrtemot din fantasilsa och korkade floskel.

Detta "stora judiska inflytande", hur syns det politiskt sett i Ryssland, bde inrikes och utrikes? Det r en ganska konstig judiskt styrd regim som bekmpar kulturmarxism, str i vgen fr frintandet av judarnas fiender i Mellanstern och frsker gra sig oberoende av dollarn om man nu skall lyssna p frskallar som dig.
Senast redigerad av Europeisch 2014-06-09 kl. 01:29.
Citera
2014-06-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det r uppenbarligen en mycket hgt prioriterad fiende d det hetsas dagligen i judisk media i vstvrlden, finansieras revolutioner i grannlnder till Ryssland (Ukraina, Georgien) och infrs sanktioner mot Ryssland frn "Vst".

Frstr man inte att den organiserade judenheten hatar Ryssland som frsvarar Iran och Syrien, bryter med dollarn och inte stller upp p en vrld dr USA styr allt s frstr man inte mycket. Fr judarna r det ganska svart och vitt hr, tvrtemot din fantasilsa och korkade floskel.

Detta "stora judiska inflytande", hur syns det politiskt sett i Ryssland, bde inrikes och utrikes? Det r en ganska konstig judiskt styrd regim som bekmpar kulturmarxism, str i vgen fr frintandet av judarnas fiender i Mellanstern och frsker gra sig oberoende av dollarn om man nu skall lyssna p frskallar som dig.

Problemet r ju att detta inte r sant, inte mycket av det iaf. Ryssland skiljer sig inte srskilt mycket frn vst vad gller kulturmarxistiska vrderingar (lt g att man r lite tuffare i homofrgan men det r inte mycket mer n s). Ryssland frtrycker nationalister och revisionister precis lika mycket som de vrsta av europeiska stater. Att "frneka frintelsen" r frbjudet i Ryssland och mnga vanliga historiebcker ssom Hitlers table talk r frbjudna.

Hr r ett utdrag ur en artikel ur The Jerusalem Post som talar om hur bra Putin varit mot judarna, ven om frfattaren trots detta bverkar ta stllning mot Putin;

Citat:
Still, there are many in the global Jewish community who support Putin because he is good to the Jews of Russia.

There can be little doubt that he is. Ending the centuries old anti-Semitism which was endemic to Russia and claimed the lives of endless hundreds of thousands, perhaps millions, in state-sponsored pogroms, Putin is the man principally responsible for the $50 million Jewish museum of Moscow, to which he also donated a month of his official salary. (Dont worry, a man estimated to have $75 billion isnt going hungry any time soon.) He has been extremely good to Chabad, giving them official state recognition. He also seems to be good to Israel, establishing strong diplomatic relations with a nation he says has a natural connection to Russia, given Israels million- strong Russian-speaking community.

http://www.jpost.com/Opinion/Columni...support-345661

Hr r en annan artikel frn Jerusalem Post som r mer ppenhjrtig i sitt std fr Putin;

Citat:
Yet today it is almost surreal, particularly when recalling the major contribution of Soviet Jewish dissidents toward the downfall of the Evil Empire, to observe President Vladimir Putin, the authoritarian former KGB official, displaying overt friendship toward Jews and Israel.

We are under no misapprehensions. Neither Russia nor Ukraine are democracies. But on a relative scale, the corruption and xenophobia currently dominating Ukraine is more extreme than in Russia, where Putin has suppressed anti-Semites and repeatedly made friendly gestures to the Jewish community. For example, he provided $50 million of state funding for a Jewish Museum and Tolerance Center in Moscow, in addition to which he symbolically personally donated a months salary.

In this he displayed total indifference to the powerful anti-Semitic elements in Russian society.

Citat:
Long before the confrontations with the US, Putin indicated that he respected Jews and made great efforts to display friendship to Israel. He has already paid two state visits to Jerusalem, the most recent immediately after his reelection in June 2012. He repeatedly expressed pride that former Russians make up Israels largest immigrant group.

He visited the Kotel the Western Wall, even donning a yarmulke, which would have made his Bolshevik predecessors turn in their graves. He seemed utterly indifferent to the fact that this outraged Islamic groups in Israel and abroad.

http://www.jpost.com/Opinion/Columni...he-Jews-345546

Hur gr detta Putin och Ryssland till ngon sorts rddare i nden fr oss? Putin har massor av judiska oligarker p sin sida och r knappast ngon fiende till den internationella judendomen. Ex s skriver Andrew Hamilton p counter-currents;

Citat:
A number of economic sanctions have been imposed on powerful Russian and Jewish individuals (Putin maintains a large circle of Jewish oligarchs, government officials, and community leaders) and corporations, and Russia has been expelled from the Group of 8 (G8) industrial nations (the United States, Britain, France, Germany, Canada, Italy, and Japan).

http://www.counter-currents.com/2014...e-nationalism/

Att det fr nrvarande finns en territoriell konflikt mellan Ryssland och Vst angende steuropa gr inte Putin till vr rddare och det betyder inte att vi har en situation dr Putin kommer att utmana vst, inte ens om de ville det. Att Putin mlas upp som en stark diktator i vst betyder inte att han r det, i sjlva verket s r Ryssland bde ekonomiskt svagt och inringat av potentiella fiender. Andrew Hamilton skriver;

Citat:
So, the question is, does Putin have the power to respond effectively to the tightening cordon around his country? Is Russia, under any imaginable scenario, a genuine match for Jews and the West? Is there anything the country can really do?

Second, does Putin or anybody else in the leadership possess the will to oppose, in a determined manner, the forces arrayed against Russia? Since the leaders are not dedicated champions of the historical West, Europe, Christianity, white people, or even old-style Communism, it is hard to discern any principled grounds for zealous resistance. Yet, they are confronted by fanatics.

To be blunt, in terms of racial prejudice (anti-white), commitment to Jewish dominance, ideology (Left totalitarianism), corruption, and even values, Russia, Ukraine, and the West dont seem all that different.

http://www.counter-currents.com/2014...e-nationalism/

Jag har faktiskt vldigt svrt att se hur det hela r "ganska svart eller vitt fr judarna hr" men du eller din kompis Rex kanske kan upplysa om saken? Om han inte r fr upptagen med att tugga fradga dvs.

Visa ocks grna hur judarna bekmpar kulturmarxism (undantaget homolobbyn vilken ven bekmpas med strre kraft i steuropa generellt sett) och hur han str i vgen fr judarna i mellanstern? Att Putin har gett std till Syrien och Iran r sin sak men det har inget att gra med att dessa lnder r antijudiska utan med att de r fiender till USA. Som frfattareen till den hr artikeln i Jerusalem Post sger;

Citat:
Yet he is also far more of a realist than US President Barack Obama and must be under no illusions about the threat Islamic fundamentalism represents to his country. He must also be concerned about the repercussions facing Russia should Iran become a nuclear power.

jag brukade kpa Putin som en relativt positiv aktr innan jag satte mig in i frgan mer grundligt men efter att ha gjort detta s r detta inget som jag kan skriva upp p lngre. Jag r dock alltid villig att omvrdera min sikt om du eller ngon annan kan presentera goda argument fr sin sak. jag betvivlar dock att du r srskilt intresserad av detta d du av ngon ofrklarlig anledning tycks vara mer pigg p att slnga epitet efter de som ifrgastter dina stndpunkter. Varfr har jag ingen aning om men sannolikt s har det att gra med att argumenten tryter och d blir det vl ltt s.

Den trkiga sanningen r vl frmodligen att precis som med det mesta s finns judarna med p bda sidor och vinner oavsett vad som hnder.
Citera
2014-06-09, 19:25
Medlem
Jag orkar faktiskt inte bemta samma saker igen, d jag och ngra andra redan har gjort det i hundratals inlgg. Du kan bortse frn mitt frra inlgg, om du s vill. Jag ngrar i efterhand att jag postade det d jag anser att hela den diskussionen redan r verspelad och ingen som intresserar mig lngre.

Bara ett endaste tillgg : det r ingen som betraktar Putin som "rddaren" (personligen tror jag inte p ngon "rddare" utan r av uppfattningen att frndringen mste bli s total och genomgripande att den fullstndiga revolutionen och kollapsen sannolikt r helt ndvndig), men man inser vrdet av den motpol han trots allt utgr. Putin r inte en entydigt positiv aktr men rent utrikespolitiskt ser jag inte vad han gr som skulle irritera en svensk eller vsteuropeisk nationalist. I det stora hela br man nog betrakta Ryssland av idag frsiktigt positivt av strategiska skl, ungefr som man gr med Iran, Syrien, Venezuela eller i vissa fall Kina. Detta trots att ingen av dessa nationer r "rasnationalister" i vr mening. Det r den hr koden vissa tycks ha svrt att kncka.

ter till trdens ursprungliga mne.

SR har fllts av Granskningsnmnden fr intervjun de gjorde med Mikael Skillt tidigare i vras:

Citat:
Granskningsnmnden menar att det r mjligt fr SR att intervjua personer som har radikala och antidemokratiska sikter utan att det strider mot kravet p opartiskhet.

Nmnden menar vidare att vi satte nazistens uttalanden i en kontext och att det stod klart att han tillhrde en grupp radikala hgerextremister. GRN menar dock att det inte uppvger att programledarna eller reportern inte tydligare tog avstnd frn uttalandena.

Vi har under vren haft en intensiv diskussion om hur vi hanterat hgerextrema och rasistiska sikter i sndning. Vi kommer nu noga analysera GRN: beslut och konkretisera vad det innebr i praktiken.

I vr ambition att granska och skildra rasismen i Sverige och resten av vrlden, brast vi denna gng att tillrckligt tydligt ta avstnd frn sikterna.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5884054

Otckt hur de s fullstndigt avhumaniserar Mikael Skillt som "nazisten". Som om han vore en demon. Intervjun som syftas:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5800080
Senast redigerad av Europeisch 2014-06-09 kl. 19:33.
Citera
2014-06-09, 20:09
Medlem
slasktomtes avatar
Ryktas om att Sillt blev skjuten den 3:e juni utanfr Donetsk, nn som kan bekrfta/dementera?
Citera
2014-06-09, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slasktomte
Ryktas om att Sillt blev skjuten den 3:e juni utanfr Donetsk, nn som kan bekrfta/dementera?
Var ryktas det om detta ngonstans? Str det ngonstans att en svensk har skjutits?
Citera
2014-06-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Var ryktas det om detta ngonstans? Str det ngonstans att en svensk har skjutits?
r vl en spik i foten, konsten att verdriva frekommer ju flitigt kring denna mupp.
Citera
2014-06-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Har inte lst ngonstans att ngon svensk skjutits, men det verkar inte heller ha kommit ngra uppdateringar frn Skillt p sociala medier sedan slutet av maj? Det r ju lite illavarslande, men anvndaren du citerade kanske bara passade p att sprida falska rykten under en kort period av tystnad frn Skillt. Ngon i SvP borde vl ha kontakt med Skillt och kunna kolla upp om han lever i alla fall?
Citera
2014-06-10, 13:41
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Jag har inga belgg fr ovanstende, MEN nsta gng ngon i ett tal eller liknande, gaggar om det viktiga att vlja sida i denna konflikt kommer jag demonstrativt resa mig och g min vg. I-D-I-O-T-E-R. Se till att ha hjrnan inkopplad innan ni ppnar kften.
Citera
2014-06-10, 19:01
Medlem
http://gleb1368.livejournal.com/2626...01674#t4101674

Italienska AntiFa i Donetsk
Citera
2014-06-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markir
http://gleb1368.livejournal.com/2626...01674#t4101674

Italienska AntiFa i Donetsk

Tillsammans med "nazisten" Pavel Gubarev - Denna konflikt skapar sannerligen mrkliga allianser...

http://maidantranslations.files.word...97785759_n.jpg
Citera
2014-06-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Har inte lst ngonstans att ngon svensk skjutits, men det verkar inte heller ha kommit ngra uppdateringar frn Skillt p sociala medier sedan slutet av maj? Det r ju lite illavarslande, men anvndaren du citerade kanske bara passade p att sprida falska rykten under en kort period av tystnad frn Skillt. Ngon i SvP borde vl ha kontakt med Skillt och kunna kolla upp om han lever i alla fall?
Knappast illavarslande, snarare lovande.
Citera
2014-06-10, 22:56
Bannlyst
Citat:
Han lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in