• 1
  • 2
2014-05-21, 18:44
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Men samtidigt så vet jag att Jusef har haft customsynth på 3-MEC bland annat. Har du tillräckligt med pengar så spelar det nog ingen roll om du har ett företag eller är privat person.

3-mec är en befintlig substans, som vilket sunklabb som helst kan framställa.
Att hitta på en ny substans är inte lika lätt.

En costumsynth betyder helt enkelt att du ber ett labb tillverka en redan befintlig substans i en viss mängd.

Vill du göra egna substanser får du kontakta läkemedelsbolag i stil med pfizer.
Citera
2014-05-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Så du äger ett labb som har kunskapen att framställa cannabinoider?
Jag är skeptisk.

Kan misstolkas, det jag skrev
men jag har ett huvudlabb som tillverkar cannabinoider till mig. dvs de bulksäljer bara.

Jag har inte köpt ett tag av dem pga av att jag har inte vetat vilka som har syns på piss osv.
Men de forskar inprincip dag ut och dag in på att göra nya lagliga kemikalier

Och med denna lista kan de försöka få fram nya kemikalier till den svenska marknaden som inte syns på piss eftersom de kan lätt ta reda på vilka ämnen de inte får ha i
Senast redigerad av ewmpe 2014-05-21 kl. 22:26.
Citera
2014-05-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanorolig
Med andra ord så går inte Adsb-fub-187 att spåra för tillfället?

Jag tog reda på hur Rättsmedicinalverket arbetar när det kommer till att spåra substanser och här kommer en sammanfattning utifrån vad jag fick veta.

Citat:
Hur arbetar RMV vid detektion av substanser ännu inte upptagna i deras analyslista?

RMV beskrev att de använder två olika screeninganalyser där den ena är en så kallad immunokemisk analys där antikroppar känsliga för vissa grupper av substanser används. Den andra är en masspektrometrisk analys. Den sistnämnda utgår från en databas när de söker efter substanser som i dagsläget innehåller hundratals substanser som förekommer som läkemedel eller missbrukarsubstanser. Om en substans inte existerar i databasen går den normalt sett inte att se.

Med nätdroger används särskilda metoder för syntetiska cannabinoider och inom kategorin centralstimulantia, opioider och bensodiazepiner. Dessa använder också den masspektrometriska analysmetoden och utgår alltså från en databas som för att undersöka eventuella positiva utslag som ska undersökas vidare.

Således innebär det att om inte substansen finns med i analyslistan omfattas den inte heller av deras rutinmetodiska sökning efter substanser. Den skulle däremot kunna spåras vid specifik förfrågning.

Lite kort om vad screening- respektive verifikationanalys innebär.

Citat:
Screeninganalys:

Analyser av missbruksmedel med immunologiska metoder är baserat på reaktion mellan antikroppar och eventuella drogpartiklar i provet eller drogkonjugatet.

Om det finns drogpartiklar i provet, “tävlar” de mot det drogkonjugat som är applicerat på membranet. De färgade antikropparna vill i första hand binda upp de lösa drogpartiklarna som eventuellt finns i provet, och när antikropparna gör detta kan de inte binda sig till drogkonjugatet på membranet.

...

De flesta antikroppar (immunologiska system) har en tendens att känna igen hela gruppen av farmakologiska ämnen och är ej helt specifika, tex. vid analys av amfetamin där antikropparna medbestämmer läkemedlen efedrin, fenylpropanolamin m.fl.

...

Detta första steg, påvisandet eller sceeningen, lämpar sig väl för immunologiska metoder eftersom dessa metoder enkelt går att anpassa till automatiska processer och kan hantera stora volymer prover. De duger väl till att sålla ut negativa provsvar med tillräckligt hög säkerhet.

Men ett positivt svar är inte tillräckligt säkert. Kromatografiska analyser ger i allmänhet den svarssäkerhet som behövs och är helt specifika. Säkrast är teknik med GC-MS (Gaskromatografi-Masspektrometri).[1]

Citat:
Gaskromatografi - masspektrometri (GC-MS)

GC-MS har ett mycket stort användningsområde. Beroende på vilken kolonn man använder kan i stort sett alla organiska ämnen identifieras och haltbestämmas med tekniken. Provet injiceras med en spruta i injektorn där provet förångas och förs med en bärgas, vanligen helium eller kväve, på kolonnen.

...

Vid slutet av kolonnen är en masspektrometer (MS) påkopplad som detekterar (registrerar) ämnena i tur och ordning. För att ett ämne ska kunna detekteras måste det joniseras (molekylerna blir laddade). Vid joniseringen fragmenteras (sönderdelas) molekylerna i olika hög grad beroende på joniseringsteknik. Detektionen sker genom att jonerna skiljs åt beroende på dess massor och ett masspektra bildas som kan liknas vid ett fingeravtryck av ett ämne. Varje ämne har sitt karaktäristiska fragmenteringsmönster vilket gör att en viss identifiering av ämnen kan utföras med hjälp av masspektra.[2]

Citat:
Vätskekromografi - masspektrometri (LS-MS)

Extrakt från naturprodukter består ofta av en komplicerad blandning av olika substanser. Med en vätskekromatograf kopplad till masspektrometern erhåller man både separation av provet samt en överblick av dess innehåll. Om man jämför masspektrometri med UV-detektorn vilken kanske är den vanligaste detektorn för vätskekromatografer, så ger masspektrometern betydligt mer information om provets innehåll (d.v.s. molekylernas struktur) samt att den gör det möjligt att se substanser utan konjugerade dubbelbindningar.[3]

Förhoppningsvis leder detta grävandet till att vissa frågeställningar klaras upp för de som undrar.

[1] http://www.ferle.se/allmant-om-drogtester/
[2] http://www.oru.se/Forskning/Forsknin...spektrometri-/
[3] http://www.fkog.uu.se/course/a/biola...es/Page437.htm
Citera
2014-06-16, 08:09
Medlem
Nä ni kan fetglömma att ni kan åka dit på oklassat matreal i er, el ens på er fysiskt. Ni får tillbaka det från beslaget
desutom tror jag detta är ryktesspridning.
då vi i Sverige ej får lägga in oklassade i systemet innan de är klassade. Ogiltligt få skapa urinprov. tar dessutom staten 1-3 år utveckla (up) urinprov.
Absolut får det inte skapas urinprover eller ens antydas nån ska lämna urinprov på ej ännu klassificerat ämne. -->VID OKLARHET VILKET ÄMNE KAN DE KRÄVA "up"
därför de ej går finna de oklassade i dig. då de ej får registrera dem som FORFARANDE ÄROKLASSADE O SKA DÄRFÖR EJ LÄGGAS IN I SYSTEMET ANG rc DROGER er inte. BESTRID om utsatt för detta förmodade påhitt mot alla odds, SAMT Så Strider det kraftigt mot våra rättigheter..
KOM IHÅG: EJ OLAGLIGT. (OK ej lagligklassat men det hör ej hit)
JAG KAN HA lägenheten FULL MED spice i tonvis, EXACT LIKA OLAGLIGT som vattnet jag oxo har samt även där har rätt inneha oländlig mängd. HA KOLLA PÅ KLASSNINGS DATUMEN SAMT AKTA ER FÖR ALLA PARASITER DÄR UTE!!!
PS. VAR INTE GIRIGA!!
(Bli ej girig) Tänk på:Vifta med pengar kräver legal inkomst.

¤-DK727-¤
Citera
2014-06-17, 01:06
Medlem
khrysothemiss avatar
polisen får väl förstöra vad de vill som kan vara rusgivande? om inte annat skicka alltihop på analys där materialet lustigt nog förstörs i processen?

tvivlar på att du får tillbaka ditt knark.
Citera
2014-06-18, 00:26
Medlem
Fan vad glad jag blev när jag läste denna nyhet
Citera
2014-06-18, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
polisen får väl förstöra vad de vill som kan vara rusgivande? om inte annat skicka alltihop på analys där materialet lustigt nog förstörs i processen?

tvivlar på att du får tillbaka ditt knark.

Förstörs? förmodligen säljs,..
Citera
2014-06-18, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ODERTH
Fan vad glad jag blev när jag läste denna nyhet

Ja precis som jag skrev förut i nån annan tråd så finns det mycket hopp för de som haft rogivande och alla möjliga stunder med rökmix

VARför finns det inga bra cb event i sverige som i usa t.ex?
Citera
2014-06-20, 11:34
Medlem
Klassas det som hälsofarlig vara så får du inte tillbaka det i regel och det "förstörs". Men eftersom jag inte sett hur den processen med "förstörelse" av allt dom har plockat går till så vet man ju inte, dom sitter väl på polishuset och puffar... det är väl därför snuten är så inkompetenta och inte klarar av att lösa upp några brott.
Citera
2014-06-20, 12:01
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DK727
Nä ni kan fetglömma att ni kan åka dit på oklassat matreal i er, el ens på er fysiskt. Ni får tillbaka det från beslaget
desutom tror jag detta är ryktesspridning.

KOM IHÅG: EJ OLAGLIGT. (OK ej lagligklassat men det hör ej hit)
JAG KAN HA lägenheten FULL MED spice i tonvis, EXACT LIKA OLAGLIGT som vattnet jag oxo har samt även där har rätt inneha oländlig mängd. HA KOLLA PÅ KLASSNINGS DATUMEN SAMT AKTA ER FÖR ALLA PARASITER DÄR UTE!!!
PS. VAR INTE GIRIGA!!
(Bli ej girig) Tänk på:Vifta med pengar kräver legal inkomst.

¤-DK727-¤

Det här är jätteintressant och viktigt för alla som är på behandlingshem eller lämnar prover på beroendeenheter. Dom får inte dricka alkohol heller även fast det är lagligt. Så sitt ner i båten!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in