• 1
  • 2
2014-06-27, 15:38
Medlem
Silltunnas avatar
Ange gärna vad ni (miss)brukar samt vad det kostar er ekonomiskt en genomsnittlig månad. Om ni vill får ni gärna ange sysselsättning och inkomst också. Syftet med frågeställningen är att jämföra olika (miss)bruk samt dess ekonomiska konsekvenser.

Själv arbetar jag heltid inom vården, (miss)brukar dagligen alkohol, nikotin och spel.
Ungefärlig kostnad för detta per månad: 12000
Inkomst efter skatt: 20000
Citera
2014-06-27, 15:53
Medlem
Silltunnas avatar
Vafan svarar ni inte för?
Citera
2014-06-27, 15:55
Medlem
De är höga eller fulla
Citera
2014-06-27, 16:07
Medlem
Mitt snus går bara på några tior i månaden eftersom att jag tillverkar det själv och mitt kaffemissbruk ligger på runt 150 pengar i månaden.
Citera
2014-06-27, 16:10
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ange gärna vad ni (miss)brukar samt vad det kostar er ekonomiskt en genomsnittlig månad. Om ni vill får ni gärna ange sysselsättning och inkomst också. Syftet med frågeställningen är att jämföra olika (miss)bruk samt dess ekonomiska konsekvenser.

Själv arbetar jag heltid inom vården, (miss)brukar dagligen alkohol, nikotin och spel.

Ok, fattar inte poängen med detta, men ok:
Arbetar heltid (säger inte med vad) samt pluggar heltid. För detta krävs vaket (inte stora mängder, räcker med ca 5g amfetamin i månaden). För att sedan kunna sova behövs lite olika sorters benzo, en del får jag utskrivet lagligt (räknar inte dessa till denna förbrukning) och en hel del illegalt, ca 20 stessolid i månaden + lite xanor o annat som gör att jag kan landa efter tjacket. + ibland lite modafinil o annat uppåt som jag kommer åt så jag ska orka plugg och jobb.
Ungefärlig kostnad för detta per månad: 2000 (tjacket = ca 200 spänn per gram, sen ca 10-25kr/st för benz)
Inkomst efter skatt: 26000
Citera
2014-06-27, 16:46
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Ok, fattar inte poängen med detta, men ok:

Tack för svaret, och skit i poängen! Det är sällan trådar på FB har någon väsentlig poäng. Här handlar det om redogörelser, jämförelser och en allmän diskussion kring det hela!
Och ni andra (miss)brukare, fyll på med era svar!!
Citera
2014-06-27, 18:02
Medlem
Spackelackans avatar
Lägger en femhundring i månaden på snus.

Ibland blir det väl litet alkohol men inget överdrivet.

Gräs röker jag bara i Argentina, och det är gratis då det växer i våran trädgård.
Citera
2014-06-27, 19:14
Medlem
orrecrists avatar
Alla pengar?
Citera
2014-06-27, 19:21
Medlem
Bertil85s avatar
Inget. Eller lite på sprit och cigg. Resten.. inte mycket alls.
Citera
2014-06-28, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Inte många kronor nu när jag har högkostnadsskydd. Xanor och stess, samt zoplicon och stilnoct.
Citera
2014-06-28, 05:29
Medlem
bdbdbdbds avatar
Varierar rätt kraftigt, lugn period så 2k kanske.

Mer festhumörperiod 15-25k typ
Citera
2014-06-28, 07:54
Medlem
MagicMacks avatar
100kr till bolaget, ofta 9 åbro 7.3.
50kr Rapé Portion
100-200kr till röka, Cannabis eller Spice.
Snart högkostnadsskydd till Benz, fast jag brukar köpa på gatan också. Så lägg till en 50kr där också.
Till vardagen.

Så även om inga tyngre droger är med på listan så blir det en del, 400-500 om dagen i snitt på standard skiten. På en månad runt om 15 lax. Detta är utan festande.

Fick ont i magen när jag just räknade på detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in