Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-28, 22:42
Medlem
Jag lste nyss om en bok "Bakom dolda ansikten". Den r skriven av en Charlotta Lena Andersson, och verkar verkar handla om olika verkliga bloggare.

Ur Monica Antonssons recension "Vi fr mta Lelle Hilling, Petter Strmqvist, Isa Carlbom, Jonte Farsan Raskenstam och Karin Kattan Fredriksson med bloggen Kattan och mina bubblor som omger sig med en blandad kompott av psykiskt svaga, lttmanipulerade individer samt en och annan riktig dre. Ngra minst sagt suspekta ministrar och en avsatt lnspolismstare kryddar anrttningen liksom en rad, gissar jag, under skrivarprocessen aktuella nyhetshndelser. Vi mter bloggaren AktivtAntik, den enkelspriga Marjo Malkinen, den ack s giftiga Gullefjun och Invnare X med bloggen Samhllsperspektiv.

Och vad i helvetia har mnet vldtkter med mns rttigheter och mns jmlikhet att gra, frgar sig huvudpersonen Minna Lilja, bloggaren som tillsammans med journalisten Lisa Severin bestmmer sig fr att grva fram sanningen om jmmerlisterna. "
http://monicaantonsson.blogspot.se/2...rpolitisk.html

Har ngon lst boken och vet mer om den?
Citera
2014-07-29, 00:38
Medlem
JehovasSistaVittnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Har ngon lst boken och vet mer om den?
Man behver inte vara ett geni fr att veta vilka boken svartmlar. Tycker det r lite komiskt att feminister mste g ver till fiktion nr de ska kritisera sina motstndare.
Citera
2014-07-29, 10:47
Medlem
lampross avatar
Petter Strmquist = Pr Strm, jmmerlister = jmstlldister...?

Som sagt, aktuella hndelser mm kan det vara. Kul dock med en roman om bloggande och den psykosociala milj som uppstr i kommentarsflt osv. Detta fenomen lmpar sig fr lngre berttelser. Det blir mer sammanhllet n i bloggandet per se dr en viss fragmentariskhet rder. Ingen brjan och inget slut liksom, man mste alltid posta nytt.

Rent kreativt och konstnrligt s stter jag tummen upp fr denna roman.
Citera
2014-07-30, 21:11
Medlem
Ja, det lter som en kul id, om den bara r vl genomfrd.
Citera
2014-10-04, 23:23
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ja, det lter som en kul id, om den bara r vl genomfrd.

Tyvrr s verkar idn inte vara vl genomfrd alls, Charlotta Lena Andersson framstr mer och mer som en tvttkta rttshaverist.
Citera
2014-12-31, 13:55
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Tyvrr s verkar idn inte vara vl genomfrd alls, Charlotta Lena Andersson framstr mer och mer som en tvttkta rttshaverist.

Till Charlotta Lena: kan du inte slppa mitt negativa omdme nu efter nstan ett kvartal, och sluta att pdyvla mig diverse egenskaper i diskussionstrdar som handlar om helt andra saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in