Citat:
Ursprungligen postat av
chaos2fu
Låter otroligt att du skulle få en tredubblad lön då arbetsgivaren bara i dagsläget betalar 1,5 gånger din lön du får före skatt. .
Även om du skulle gå med på det skulle du bara få cirka 50% efter skatt och avgifter i handen, alltså 1,5 gånger din nuvarande lön (50% löneförhöjning).
Rent spontant skulle jag vilja säga att din arbetsgivare vill bli av med dig, att han försöker "köpa" ut dig till en billig peng utan att behöva blanda in arbetsrättsliga principer. Om du fakturerar förlorar du allt vad LAS, anställningstrygghet osv heter samt att du har ingen garanterad inkomst (som man har om man är fastanställd).
Slutligen skulle Skatteverket aldrig gå med på det då förhållandet strider mot en av de tre grundläggande principerna för att få bedriva näringsverksamhet.
mjo det verkar ju faktiskt lite lurt..
Tror dock inte jag ska göra så, då jag vet att jag kommer troligtvis behöva stämpla i vinter..
Och det är ju inte så många månader kvar dit.. Hade jag fått det från början så hade jag ju inte behövt stämpla, om jag fått 3 gånger så mycket lön..