2014-08-06, 21:22
Medlem
Först och främst från Mod flytta om ämnet inte passar här

Hej! Fått erbjudande om att flytta och jobba minst ett halvår på ett riktigt stort internationellt bolag i ett av Medelhavsländerna. Men lönen är inte bra med svenska mått mätt men bra med deras mått så att säga. Men eftersom jag är nyexaminerad och får chans att arbeta på ett stort internationellt bolag ( Det är en tjänst som matchar min utbildning) kan det väl ändå vara värt och ses som en form av investering för att få in på sitt CV och leda till större roller i framtiden

Min fråga är: Hur hade ni gjort? och varför hade ni gjort så.
Citera
2014-08-06, 21:32
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herlott
Först och främst från Mod flytta om ämnet inte passar här

Hej! Fått erbjudande om att flytta och jobba minst ett halvår på ett riktigt stort internationellt bolag i ett av Medelhavsländerna. Men lönen är inte bra med svenska mått mätt men bra med deras mått så att säga. Men eftersom jag är nyexaminerad och får chans att arbeta på ett stort internationellt bolag ( Det är en tjänst som matchar min utbildning) kan det väl ändå vara värt och ses som en form av investering för att få in på sitt CV och leda till större roller i framtiden

Klarar du dig bra på lönen i landet du kommer bo? Isåfall ska du klart åka. Även om det inte är så talar mycket för att du ska ta jobbet ändå.
Citera
2014-08-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Klarar du dig bra på lönen i landet du kommer bo? Isåfall ska du klart åka. Även om det inte är så talar mycket för att du ska ta jobbet ändå.

Hej ja det gör. Det är ett halvår inom ett multinationellt företag som jag tror kan leda till öppnar på internt inom företag(om man gör det bra) men även extern när man ska sök jobb hemma. Är utbildad inom ett ämne där de är svårt att bara få ett jobb på sin utbildning. Erfarenhet krävs ofta.
Citera
2014-08-06, 21:51
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Hej ja det gör. Det är ett halvår inom ett multinationellt företag som jag tror kan leda till öppnar på internt inom företag(om man gör det bra) men även extern när man ska sök jobb hemma. Är utbildad inom ett ämne där de är svårt att bara få ett jobb på sin utbildning. Erfarenhet krävs ofta.

Hade jag varit i din sits hade jag inte tvekat en sekund.
Citera
2014-08-07, 13:33
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Pengar kommer och går men minnen består.

Jag hade gjort det av den enkla anledningen att man bara lever en gång och variation förnöjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in