• 1
  • 2
2014-08-13, 16:59
Medlem
Skullheads avatar
99% säker på att det är bedrägeri, har själv sålt ca 30 iPhones sådär, folk är så jävla dumma som köper, varför i helvete skulle någon teckna avtal och sen direkt sälja telefonen? Dom har köpt telefonerna med falska id sen säljer på blocket, min ursäkt var att jag ångrade val av telefon, så behövde sälja för köpa ny. Räkna med att den spärras inom en månad.
Citera
2014-08-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
99% säker på att det är bedrägeri, har själv sålt ca 30 iPhones sådär, folk är så jävla dumma som köper, varför i helvete skulle någon teckna avtal och sen direkt sälja telefonen? Dom har köpt telefonerna med falska id sen säljer på blocket, min ursäkt var att jag ångrade val av telefon, så behövde sälja för köpa ny. Räkna med att den spärras inom en månad.

Förvånar mig att ingen nämnt detta tidigare i tråden. Det här är väl en relativt vanlig bedrägerimetod? Att teckna abonnemang med falska identiteter och sedan direkt sälja telefonen. Tycker att du TS borde ha funderat en extra vända på varför någon skulle vilja sälja en telefon som de just har köpt. Tror att du kommer stöta på problem inom en snar framtid p.g.a detta.
Citera
2014-08-13, 19:28
Medlem
Han köpte telefonen i sitt riktiga namn kan jag tillägga så han har inte använt falsk id när han köpte telefonen. Sökte på hans nummer och får samma namn som på kvittot och hans adress stämmer med telefonnummret om man använder T.ex www.hitta.se . Han kanske bara va desperat efter pengar? Han insåg att han inte kunde betala av den i 24 månader så han säljer den och betalar hela summan direkt istället? Om man nu kan göra så?
Citera
2014-08-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Han köpte telefonen i sitt riktiga namn kan jag tillägga så han har inte använt falsk id när han köpte telefonen. Sökte på hans nummer och får samma namn som på kvittot och hans adress stämmer med telefonnummret om man använder T.ex www.hitta.se .
Jag skulle i alla fall inte ha köpt den under sådana förhållanden. Om han är en skurk som har satt i system att sälja en månad gamla telefoner, är han säkert rutinerad på att bedra folk. Det är inte säkert att du som orutinerad kan genomskåda hans tricks.
Citera
2014-08-13, 20:04
Medlem
Borde jag vara orolig? Dessutom vet jag vem ägaren är på denna butik han köpte den på och enligt han så va det inga problem? att jag hade den ,när han ska betala på den.
Citera
2014-08-14, 00:36
Medlem
utan.att.stannas avatar
HAde inte varit orolig. Varannan wt-unge (18+) skriver ut en mobil på abbonemang när det har kört ihop sig och säljer den sen. Köpte själv ofta såna när man ramlade över en i yngre dagar.
Citera
2014-08-14, 12:51
Medlem
Jaja,Telefonen funkar ju än så borde inte vara några konstigheter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem