2014-08-17, 10:48
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.expressen.se/ledare/anna-...yktinglaget-1/

Det finns två alternativ nu.
Alliansen och de rödgröna måste presentera lösningar för flyktingströmmarna. Jobb och bostäder. Praktiska åtgärder. Lösningarna måste matcha omfattningen på mottagandet.

Annars.
Vi får rasism och fientlighet, samhället bryts sönder, galningar tar över.

Ingen har lösningar för det pågående flyktingtraumat i Europa. Vi riskerar att få stora slumområden och utanförskap som gör att samhället kollapsar.
Om enda vägen att stoppa detta är rasism har vi också förlorat. Då kommer människor att skickas ut och vi får nazism i Sverige.

Det är bråttom nu. Valet 2014 kräver svar från politikerna. Det är inte rasism att kräva planer. Det är inte hjärtlöst att säga nej om bostäder och jobb saknas. Kan vi ta emot fler? Kanske. Vill vi ta emot fler? Ja, enligt Reinfeldt. HUR?

Jag vill inte se rasism, och jag vill inte se terror i slumområden.

Jag vill ha ett tryggt Sverige för alla. Hur skapar icke-rasisterna detta? Svar önskas av M, Fp, C, Kd, S, V, MP.

Låt detta bli en samlingstråd för svar från ovanstående partier. HUR ska vi kunna ta emot 50-60.000 flyktingar per år utan att sätta dem i utanförskap?

En annan knäckfråga är lönerna. Okej, höga ingångslöner, men, det blir ingen rättvisa i systemet om låga löner ska drygas ut av samhället. Företagen måste räkna på löner som går att leva på.

Samla in svar, försök få svar inför valet. Vad ska man rösta på som ansvarstagande svensk utan de rasistiska lösningarna? I denna tråden förutsätts SD vara ett icke-alternativ då partiet inte vill lösa frågan, utan sätta stopp för all invandring och kasta ut folk. (Ej debatterbart i denna tråd.)
Senast redigerad av Cinnabar 2014-08-17 kl. 10:52.
Citera
2014-08-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Samla in svar, försök få svar inför valet. Vad ska man rösta på som ansvarstagande svensk utan de rasistiska lösningarna? I denna tråden förutsätts SD vara ett icke-alternativ då partiet inte vill lösa frågan, utan sätta stopp för all invandring och kasta ut folk. (Ej debatterbart i denna tråd.)
Fel.
SD vill inte stoppa ALL invandring och inte heller kasta ut nån.
Läs på. Alternativt gör om trådstarten.

Vidare, lösningen ligger i att flrstå problemet. Först därefter kan problemet diskuteras rationellt. Varpå lösningen blir att hjälpa på plats i närområden, inte i Sverige.
Senast redigerad av Vredesmodet 2014-08-18 kl. 00:06.
Citera
2014-08-18, 19:30
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Alliansen och de rödgröna måste presentera lösningar för flyktingströmmarna. Jobb och bostäder. Praktiska åtgärder. Lösningarna måste matcha omfattningen på mottagandet.

Annars.

Fel. Galningarna har redan tagit över, och det för länge sedan. Verkar det sunt och friskt att bygga upp dagens situation?

Jobb? Exakt vad skall en person som i bästa fall kan läsa och skriva hjälpligt på sitt eget språk och som knappt har sett ett vanligt dörrhandtag innan dom kom till flygplatsen? Vilka arbetsuppgifter skall dom utföra?

Det rimliga vore att mottagande skulle matchas mot dom möjligheter som finns. Det blir inte mer möjligheter till okvalificerade jobb och bostäder bara för att man skyfflar in ytterligare 6-800000 dom kommande 4 åren.

Välfärdssystemen kommer att kolapsa, kanske redan under kommande mandatperiod. Det kan bli jobbigt att bli statsminister dom kommande åren.
Citera
2014-08-18, 19:57
Moderator
Siegfrids avatar
Offentliga debatter --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2014-08-18, 19:59
Medlem
Citat:
Låt detta bli en samlingstråd för svar från ovanstående partier. HUR ska vi kunna ta emot 50-60.000 flyktingar per år utan att sätta dem i utanförskap?
Lite väl optimistisk där kanske? Det handlar nog snarare om sexsiffriga antal människor som kommer hit. Jag tror att stänga gränserna och skicka hem ett gäng vore en bra start. Hur det skulle gå till är en bra fråga... SvP är nog inte lämpade för en sådan uppgift, men det är de enda som vill göra det.
Citera
2014-08-18, 20:03
Medlem
oleolles avatar
""stopp för all invandring och kasta ut folk.""

Är man inte påläst och ute och ""cyklar"", kan man lika bra hålla käften!!
Citera
2014-08-18, 20:08
Medlem
Wiscounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Lite väl optimistisk där kanske? Det handlar nog snarare om sexsiffriga antal människor som kommer hit. Jag tror att stänga gränserna och skicka hem ett gäng vore en bra start. Hur det skulle gå till är en bra fråga... SvP är nog inte lämpade för en sådan uppgift, men det är de enda som vill göra det.

Börjar tänka i dessa banor. Jag har alltid varit Sverigedemokrat men har på senare börjat tvivla på om någonting kommer att kunna förbättras med dessa vid makten. Som du sade, SvP är ju faktiskt det enda partiet med vilja att lösa problemet på riktigt. Är jävligt kluven.
Citera
2014-08-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oleolle
""stopp för all invandring och kasta ut folk.""

Är man inte påläst och ute och ""cyklar"", kan man lika bra hålla käften!!
Öhm, va?
Citera
2014-08-18, 21:51
Medlem
Citat:

Annars.

Ingen har lösningar för det pågående flyktingtraumat i Europa. Vi riskerar att få stora slumområden och utanförskap som gör att samhället kollapsar.
Om enda vägen att stoppa detta är rasism har vi också förlorat. Då kommer människor att skickas ut och vi får nazism i Sverige.

Det är bråttom nu. Valet 2014 kräver svar från politikerna. Det är inte rasism att kräva planer. Det är inte hjärtlöst att säga nej om bostäder och jobb saknas. Kan vi ta emot fler? Kanske. Vill vi ta emot fler? Ja, enligt Reinfeldt. HUR?

Jag vill ha ett tryggt Sverige för alla. Hur skapar icke-rasisterna detta? Svar önskas av M, Fp, C, Kd, S, V, MP.

En annan knäckfråga är lönerna. Okej, höga ingångslöner, men, det blir ingen rättvisa i systemet om låga löner ska drygas ut av samhället. Företagen måste räkna på löner som går att leva på.

Du utesluter den enda åtgärden som får stopp på det eskalerande problemet. Begränsa inflödet.

Ditt påstående att SD vill kasta ut folk saknar grund, det är en ren lögn.
Citera
2014-08-18, 22:01
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:

Intressant att reflektera över är ju också vilken trovärdighet ovanstående partier har i frågan. Både vänster och högerblocket har ju fått driva sin ideala invandringspolitik i 30 år nu och vi kan ju alla konstatera hur vilken fantastisk "succé" det varit.

Citat:

Ovanstående partiers politik har just skapat detta.

Dessa partier har defacto inga nya "planer" eller "visioner". Den enkla och nakna sanningen är att de är rädda att bli kallade rasister, därför stödjer de alla en "human" och "generös" invandringspolitik på svenska skattebetalares bekostnad.

Men men...för all del...låt flosklerna hagla med fritidsgårdar, tolerans och värdegrund...
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2014-08-18 kl. 22:04.
Citera
2014-08-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron

Exakt, 60 000 flyktingar plus anhöriginvandring på ca. 40 000 blir ungefär 100 000 totalt. Det är ganska lätt att se när när sjuklövern tog över. Om man inkluderar årets invandring, så har det kommit över 800 000 invandrare under sjuklöverns mandatperioder. Det är ungefär lika många som har invandrat mellan 1980-2006.

Under sjuklöverns mandatperioder så har det bara byggts ca. 65 000 hyresrätter, samt att 75% av hyresrätterna har omvandlats till bostadsrätter.

Kod:
1980		12 669
1981		12 186
1982		13 072
1983		10 293
1984		13 624
1985		16 108
1986		22 868
1987		28 649
1988		33 076
1989		44 516
1990		37 120
1991		41 948
1992		34 602
1993		58 769
1994		78 860
1995		32 296
1996		31 390
1997		36 132
1998		39 070
1999		37 033
2000		60 490
2001		56 872
2002		54 396
2003		56 787
2004		58 811
2005		62 463
2006		86 436
2007		86 095
2008		90 021
2009		98 644
2010		91 458
2011		93 134
2012		111 090
2013		116 587
TOTALT		1 757 565

Migrationsverket - Översikter och statistik från tidigare år
Citera
2014-08-19, 13:36
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:

Annars.

Det har aldrig funnits någon tanke på att "mottagandet" skulle "fungera". Tanken var från början, är fortfarande och kommer alltid att vara att förstöra vita länder så mycket det bara går. Därför ska vi alla glädjas över, önska, välkomna, stödja och arbeta för rasism och nazism, då detta är det goda och fina, då detta är vad förstörelseprojektets hantlangare hatar och kallar för ondska. Det den rådande ondskefulla makten kallar ondska, det är godheten och det som bringar lycka, välstånd, harmoni och svensk och vit överlevnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in