Citat:
Ursprungligen postat av
Bennystraffspark
Jag har själv ingen koll men tolkar följande
som att hon har postat dessa på facebook, vilket bör innebära att nedanstående gäller.
Eller? Kanske har missförstått.
Oavsett om bilderna är offentliggjorda eller tillgängliga för allmänheten får de inte användas utan hennes tillstånd. Det är skillnad mellan fotografiska bilder och fotografiska verk, Romsons bilder tillhör troligen första kategorin men konsekvenserna är fortfarande desamma. Dock är ju detta ett sidospår och en korkad invändning av Romson.
När det gäller det eventuella miljöbrottet hoppas jag att det drevas som fan från medias sida, och bra att Widar Nord anmälde trots att jag tror det ligger på Kemikalieinspektionens eller Länsstyrelsens ansvar att göra det. Det skulle bli ett ganska hårt slag för melonpartiet om de redan nu mister en minister och därtill "språkrör" (bland de töntigaste orden i svenskan). Risken är väl dock att det öht inte utgör något brott och att det inte inleds någon förundersökning, eller om någon sådan inleds att den läggs ned ganska omgående. Det är väl dessutom ganska troligt att det är hennes vita hund som är ansvarig för själva "åtgärden", dvs. målandet.