2014-10-06, 16:10
Medlem
HC47s avatar
Haha. Nog för att Romson gjort bort sig lite, men en anmälan är bara löjligt. Speciellt när det kommer från Fria Tider.
Citera
2014-10-06, 16:11
Medlem
Fan vad bra att vi har svart på vitt att miljötokan är stört i huvudet. Inte bara förpestar hon den nationella samhörigheten som har byggt detta land. Hon sprider även sorg, hat, misär och förgiftning till Östersjön.
Citera
2014-10-06, 16:11
Medlem
Bajsfacistens avatar
Lite Åsa Romson tycker det är viktigt att Sverige har ett ledarskapi frågan... vem var det som var Sveriges Miljöminister, ledarskap????

Från juli i år

Åsa Romson vill rädd havsbotten i Östersjön
Citat:
Bottendödens utbredning har aldrig varit större och orsaken är övergödning, sade språkröret Åsa Romson på en pressträff i Visby på onsdagsmorgonen.

Pengarna ska stötta omställningen av jordbruket i Östersjöns avrinningsområde söder om Åland så att användningen av konstgödsel, så kallat fossilt fosfor, fasas ut. Det ska ske inom landsbygdsprogrammet och finansieringen frigörs genom att satsningarna på bredband lyfts ur programmet.

– Under alliansen har omställningen till ekologiskt jordbruk avstannat trots att efterfrågan på ekologiska produkter aldrig varit större, hävdade Romson

[...]

Sverige är inte heller den värsta miljöboven runt Östersjön men Åsa Romson anser att det är viktigt att Sverige tar på sig ett ledarskap i frågan. Hon anser att alliansregeringen har släppt de
Citera
2014-10-06, 16:13
Medlem
Skrevs avatar
Sanna Rayman skriver insiktsfullt och roligt om hela spektaklet i Svenskan.
http://unvis.it/blog.svd.se/ledarblo...tyrman-romson/

Hon länkar också till den här klassiska driften med miljömupparna.
https://www.youtube.com/watch?v=d9-S3iNIjPw
Citera
2014-10-06, 16:16
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det märks att Fria Tider gör nytta och är en kraft att räkna med i det svenska mediaklimatet, härligt! Även om Romson givetvis inte kommer att ställas till svars för det här så är det ändå bra gjort att markera på alla sätt som går mot den hycklande ohyran.

Nog måste väl det utredas ändå? Det finns en väldigt saklig artikel och bilder på att Romson brytit mot miljölagarna. Annars signalerar det väl att det är ok att vara miljöbov?

Bloggen Cornucopia behandlar Romsons samvete:
http://cornucopia.cornubot.se/2014/1...e-jag-kan.html

93,2% röstade inte på miljöpartiet. Med den dilutionen av miljöparti krävs det faktiskt att en minister har full kontroll för sitt förtroendes överlevnad. Avgång är det enda godtagbara här, såpass allvarligt är det nog.

http://imgur.com/5zTeebr
Senast redigerad av hashflash 2014-10-06 kl. 16:31.
Citera
2014-10-06, 16:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Fast polis och åklagare kan väl inte gärna bara strunta i det här om det nu faktiskt är straffbart att använda den där färgen?

Det kan de inte.

Däremot finns det ett par invändningar som kan göras: Det ena är att det bara är straffbart att sälja färgen, inte att måla med den. En annan invändning är att det handlar om en träbåt, och träbåtar har man rätt att skydda mot skeppsmask, så det kan vara relevant för bedömningen att det är en träbåt. Å adra sidan är troligen Åsa med vänner och sambo inte att betrakta som professionella användare av färgen, och bara därför kan det vara straffbart att ens befatta sig med den.

Sedan, mer biologiskt förenklat, är det biciodpaketet i sin helhet om är intressant. Att färgen innehåller koppar är inte särskilt miljöproblematiskt. men om den innehåller ytterligare komponenter kan det vara riktigt illa.

Nu är Åsa Romson med alla sina vänner stora tillskyndare av att KemI arbetar mot all form av kemikalieanvändning på fritidsbåtar och att just fritidsbåtar anses vara lätta politiska byten är alldeles klart.

Är det så att Åsa Romsons båt är ett betrakta som ett fartyg som är förtöjt vid kaj gäller givetvis alla tillämpliga regler för detta fartyg, och lika litet som passagerarfärjorna får släppa ut grå- och svartvatten(?) får Åsa Romsons bobåt göra detta. Att just hon skulle vara ett aktivt miljösvin (det handlar ju då om hela året och familjen i sin helhet, inte en liten disk några dagar om året) är ju litet otippat, men precis lika bedrövligt för det.
Citera
2014-10-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eun
verkar som om jag hade fel
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
ni har väl båda rätt

Det handlar inte om rätt eller fel.

Det handlar om miljön!

Det handlar också om att vice statsministerns bajskorvar inte ska simma fritt omkring i Östersjön, i samma vatten där våra barn badar på sommaren.

Vi måste kunna se våra barn i ögonen när de frågar vad vi gjort med Östersjön, även lång tid efter att Åsa Romson fått lämna köttgrytorna, vilken Romson borde göra omedelbart.

Åsa Romson! Sluta svina ner i miljön. Sluta förpesta Sverige. Avgå nu!
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-06 kl. 16:31.
Citera
2014-10-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Nog måste väl det utredas ändå? Det finns en väldigt saklig artikel och bilder på att Romson brytit mot miljölagarna. Annars signalerar det väl att det är ok att vara miljöbov?

Bloggen Cornucopia behandlar Romsons samvete:
http://cornucopia.cornubot.se/2014/1...e-jag-kan.html

Ja i ett fungerande rättssamhälle så stämmer givetvis detta även om jag fortfarande är skeptisk till vad detta kan leda till för konsekvenser för Romson. Nu har jag visserligen inget konkret att bygga min argumentation på utan får helt enkelt hänvisa till min intution samt den inneboende cynicim vad gäller svenskt rättsväsende som byggts upp genom åren. Kanske har jag fel och Romson döms till någon form av straff (jag är osäker på vad) eller så visar det svenska systemet återigen hur genomruttet det är. Vi får helt enkelt se.
Citera
2014-10-06, 16:36
Medlem
Bajsfacistens avatar
Ska denna person då alltså sitta och försöka tycka på andra Östersjöländer att de ska komma med kostsamma förslag för östersjöns välbefinnande. Jag tror att de adnra länderna skrattar henne eller vilken som helst utsände från regeringen rätt upp i ansiktet och hänvisar till Sveriges Miljöminister bottenfärgsmoral!

Vi kan inte ha en sådan miljöminister, det går ju inte. Inte nånstans!
Citera
2014-10-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Haha. Nog för att Romson gjort bort sig lite, men en anmälan är bara löjligt. Speciellt när det kommer från Fria Tider.

Gjort bort sig LITE? Det här är ju så komiskt att jag nästan imploderar inombords av att ha gått omkring och hållit mig för skratt hela dagen. Människor har tittat konstigt på mig idag, typ "vad går den killen och småler åt, det måste vara nåt fel på han" - men det gör inget, för skadeglädjen av se någon som satt sig på en så hög häst, som Romson, ramla ner, är ovärderlig.

Vi pratar om en människa vars hela politiska framtoning bygger på att vi i Sverige, varenda svensk, ska gå först i dessa frågor, och ta ansvar för hela jordklotet, kosta vad det kosta vill. Att hon då målar sin båt, förlåt, sitt fartyg, med giftfärg, och värmer upp den med oljepanna är ett sådant hyckleri att till och med green-peace toppen som flygpendlade 30 mil framstår som reko.

Romson sjönk nu från 1 procents trovärdighet till 0. Grattis Sverige till den nya regeringen.
Citera
2014-10-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Åsa Romson försvarar sig sedan genom att (1) skylla på sin man, (2) genom att fråga journalisterna om de vet att det är copyright på bilderna där hon målar med den giftiga färgen, (3) att båten är ett kulturarv som pryder sin plats och (4) gör så att hennes vänner kan vara med och segla och uppleva skärgården. Vidare med (5) att hennes familj har valt att inte ha bil och (6) att det väl är meningen att man ska kunna ha ett fritidsliv som är aktivt.

Jaha ... då kanske jag får köra omkring i i en gammal Volvo Duett eftersom jag inte har någon båt. Och Sverige får bygga ut sin kärnkraft eftersom man inte har brunkol.
Citera
2014-10-06, 16:53
Medlem
arakas avatar
synd att inte media har granskat MP lika hårt som de granskat SD. gissar på att vi skulle fått läsa om exklusiva stadsjeepar, dyra och långväga flygresor, stora bostadshus, boende på landet med allt som det innebär för stora koldioxidutsläpp mm mm mm. kan det bero på att de flesta journalisterna är likadana och röstar på MP, Fi eller V?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in