Citat:
Ursprungligen postat av
tv4ove
Det där var ju en pinsamt torftig info om jur. kand. Anders Strömberg som stormästare. En sådan jurist stärker just min misstanke att ni är andligen vilseledda och utnyttjade till att mörka statliga rättsövergrepp mot oss i högsta grad demokratiskt troende medborgare.
Jag förstår inte vad du menar, prata ur skägget. Vilka statliga rättsövergrepp kan Svenska Frimurare Orden ligga bakom?
1. Staten är staten, Svenska Frimurare Orden är en ideell förening.
2. Hur skulle SFMO (eller något annat ordenssällskap) kunna ha ett sådant grepp om staten? För det första kan inte kvinnor bli medlemmar och då faller ju uppskattningsvis 40% av statens tjänstemän bort. Av männen måste man vara kristen för att bli frimurare. Säg att hälften av männen kan tänka sig stå upp för en kristen bekännelse. Av dessa finns det sedan en andel som aktivt inte gillar ordensformen av någon sorts principiell ståndpunkt. Det finns också en andel som inte tilltalas av ordensformen av andra skäl.
Så i realiteten är den en absolut minoritet av personer inom staten som är frimurare. Rent statistiskt borde det vara rätt väl spridda i statsapparaten, de klumpar inte ihop sig i toppen. Det inflytande som du tillskriver frimurare och förhåller dig kan på lätt insedda grunder inte finnas i den verkligen världen.
Citat:
(Samma hisoria upprepades i en radioteater som sändes samma dag Palme sköts. Vilka signalerar om något samband mellan dessa båda statskupper?).
Men! Inser du inte att du plockar fram en enda liten sak som inte har annat samband än slumpen? Det hände miljarder saker den dag Palme sköts. Därför kan man på samma sätt, utifrån någon av de saker som hände samma dag hitta kopplingar till vad som helst och vem som helst. Till J F Kennedy. Eller Stalin. Eller Jesus. Eller min mormor. Ingen av dessa var dock inblandade i Palmemordet.