Citat:
Ursprungligen postat av
Hajade
...Det gick bra så långt tills efter jag fått utlösning. Penisen blev helt illröd när den slaknade och det kändes lite underligt, den blev stenhård i mitten men ändå slak. ...
Låter som Hard Flaccid en variant av CPPS. Ta det försiktigt med utlösningar annars kan du få ångra det i många år framöver.
Infektion i prostatan utesluter inte CPPS. Det kan till och med vara så att infektionen utlöser CPPS. Om Hans Hedelin kännt på dig och hävdar att du har muskulära problem så skulle inte jag avfärda det så lättvindigt. Det kan i förlängningen bli så att de andra problemen överskuggar prostatiten.
Har du läst beskrivningen av Morgellons på wikipedia; ett par nyckelord är "delusional belief".
Denna diagnos betyder alltså att man inbillar sig att fibrerna finns, rent psykiskt med andra ord.
Ser din flickvän också fibrer? I så fall är det inte delusional belief utan något annat.
"trötthet, hjärtklappning, eyefloaters, kliar och sticker på huden, röda märken och små sår, svårt att koncentrera mig, huvudvärk, tinnitus, killar och sticker i halsen, ont i halsen" alla dessa besvär kan t.ex. bero på stressad andning. Påstår inte att det beror på det i ditt fall men akta dig för att dra förhastade slutsatser.
Det är lätt att snöa in på någon diagnos bara för att flera symptom stämmer in samtidigt som man lämpligt nog avfärdar dom symptom som inte stämmer med diagnosen som slump. Se t.ex. på ante han tror att han får tinnitus och kalla händer av prostatainflamation fast det är uppenbart för alla andra att hans problem vuxit sig betydligt större än en infektion i prostatan. Följdproblemen överskuggar den utlösande diagnosen. Om man accepterar att man faktiskt kan ha andra sekundära problem och att dessa kanske dessutom går att behandla så har man en möjlighet till förbättring. Om man i stället hårdnackat håller fast vid sin ursprungliga teori (som kanske inte är hela sanningen) så finns en överhängande risk att man får dras med sina problem resten av livet.
Fråga dig själv, varför tror du att yoga, avslappning, meditation och andningsövningar hjälper?
Antagligen inte dom för att dom skulle påverka en eventuell inflamation i alla fall.