2014-10-26, 11:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Denna artikel ger en inblick i vilken slags fall Eva Kornhall arbetar med.

http://www.unt.se/leva/barnen-i-klam...r-1112934.aspx

"I de allra flesta fall av komplicerade vårdnadstvister finns våld och sexuella övergrepp med i bilden, anser Eva Kornhall. Oftast är det pappan som är misstänkt eller som blivit dömd för övergreppen.
–  Jag har sett skrämmande exempel på att en pappa tas i försvar och där det hävdas att han har rätt till sina barn även i de fall där barnen har anledning att vara rädda för sin far. Mamman anklagas för att vara hysterisk och för att hon hjärntvättat sitt barn att ta avstånd från pappan, säger Eva Kornhall."
Ja, bland annat arbetar hon med sådana fall - hon företräder också män i olika sammanhang, så att försöka framställa henne som en rabiat manshatare på mansjakt fungerar knappast om man förhåller sig till verkligheten.
Citera
2014-10-26, 13:26
Medlem
Kan vi bara låta svaren från varmare självdö. Detta är inte skvaller detta är en tes som är bra att den drivs. Sedan får man se om tesen blir avfärdad eller ej.
Citera
2014-10-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, bland annat arbetar hon med sådana fall - hon företräder också män i olika sammanhang, så att försöka framställa henne som en rabiat manshatare på mansjakt fungerar knappast om man förhåller sig till verkligheten.

Har du länk till det fallet?
Citera
2014-10-26, 13:57
Medlem
thewellovedones avatar
Det som jag undrar över är; vad exakt är det som har gjort att TS har fått ett horn i sidan till denna advokat? Kan det möjligen vara så att Eva Kornvall var sin före dettas advokat och att hans före detta vann rättegången?? Hämnd hämnd hämnd
Citera
2014-10-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det som jag undrar över är; vad exakt är det som har gjort att TS har fått ett horn i sidan till denna advokat? Kan det möjligen vara så att Eva Kornvall var sin före dettas advokat och att hans före detta vann rättegången?? Hämnd hämnd hämnd

Mycket möjligt.
Citera
2014-10-26, 14:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirUncleCharlie
Har du länk till det fallet?
DET fallet?

Hon har företrätt män mer än en gång. Bland annat Hedman i hans skilsmässa...

http://www.expressen.se/nyheter/magn...garna-ar-slut/
Citera
2014-10-26, 16:38
Medlem
Citat:
DET fallet?

Hon har företrätt män mer än en gång. Bland annat Hedman i hans skilsmässa...

http://www.expressen.se/nyheter/magn...garna-ar-slut/

Ber om ursäkt. Något av fallen**.
Citera
2014-10-26, 17:42
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Jag håller med, och som sagt är mitt intryck att hon är en skicklig advokat. Ja, jag har sett henne utöva sitt yrke. Men jag har inget att säga om allt det TS antyder, så jag vill inte bara sitta här och 'resonera bort' topic.

Utan att sparka på topic, och utan att förringa alla de som blivit falskt anklagade för allt möjligt i fula skilsmässoprocesser, så finns det ju två omständigheter som är uppenbara
1 om man arbetar med denna sorts infekterade skilsmässor skapar man många fiender
2 även djävulen har rätt till en advokat

Kanske kritiken vore bättre att rikta mot de extrema grupper som anlitar advokaten, och kanske upprätthåller en sektliknande paranoia bland medsystrarna, som utmålar alla män som monster.
Citera
2014-10-26, 19:32
Medlem
Jag har ingensom helst koppling till Eva Kornhall. Jag har flera källor som är helt entydiga i att hon dyker upp i flera fall där barn försvinner. Jag misstänker att trådens deltagare inte orkat läsa de länkar jag hänvisat till.

Hennes koppling till Eva-Britt Dahlström är given, och Dahlström finns det en hel del att läsa om på Flashback. De har, eller har haft, en förening ihop: http://www.barnsfordringar.se/?page_id=367
Citera
2014-10-26, 19:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RG666
Jag har ingensom helst koppling till Eva Kornhall. Jag har flera källor som är helt entydiga i att hon dyker upp i flera fall där barn försvinner. Jag misstänker att trådens deltagare inte orkat läsa de länkar jag hänvisat till.

Hennes koppling till Eva-Britt Dahlström är given, och Dahlström finns det en hel del att läsa om på Flashback. De har, eller har haft, en förening ihop: http://www.barnsfordringar.se/?page_id=367
Problemet är att du försöker framställa henne som en manshatare - när så inte är fallet alls. Hon vill vara barnens ombud i första hand och förespråkar att man lyssnar mer på barnens vilja och barnens berättelser.

Vill man ha en driven advokat i en vårdnadstvist så är Kornhall ett utmärkt val - oavsett om man är pappa eller mamma.
Citera
2014-10-26, 21:28
Medlem
Med tanke på att hon förlorar de flesta av sina ärenden så har du fel i allt du säger. Att Eva Kornhall skulle lyssna på barnen är så cyniskt att det är svårt att kommentera. Eva-Britt Dahlström, Gudrun Schyman, Eva Kornhall och alla andra som anser att män är djur har speciella förutsättningar när de ska tolka verkligheten.

Hur tolkar du deras sajt? Välbalanserad? Professionell?
Citera
2014-10-26, 22:13
Medlem
Mooons avatar
Du måste väl inse att din ts är mer än lovligt knepig äv för detta forum.

"Eva Kornhall kan ha kopplingar till Per Kornhall, och de har kanske en bakgrund i Livets Ord i Uppsala. Eva Kornhall är troligen medlem i ROKS eller Sveriges Kvinnojourers Riksförbund, SKR.

Trådens syfte är att få fram flera fall där Eva Kornhall varit inblandad, och att diskutera rimligheten i att hon har varit advokat i flera fall där barn försvinner under lång tid inom kvinnojourerna. Tråden får också gärna debattera rimligheten i att kvinnor begår brott i feminismens namn - gagnar det kvinnor i längden? Är de tvungna att begå brott för att få rätt?

Tråden startas också för att regeringen avsätter 100 miljoner kronor till för kvinnojourerna: https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19731348.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in